Maag - darm problemen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door senta, 3 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senta

senta Niet meer actief

Ik ben nu 35 weken zwanger en heb sinds 2 weken enorme maag en darm problemen ik slaap geen nacht meer, hooguit 3 uurtjes en dan begint het gedonder weer, overdag gaat het aardig al heb ik geheel geen eetlust meer.

Tijdens mijn zwangerschap is mijn galblaas verwijderd en ook mijn galweg nog eens extra schoongemaakt en geopend, de eerste weken ging het na de 2e ingreep best wel redelijk, mijn lichaam moest herstellen van de alvleesklierontsteking maar het leek goed te gaan, geen pijn meer.

Nu is het dus sinds 2 weken geheel foute boel, het enige wat ik nog kan eten is brood, wit brood en drinken water. Ik voel mij zo slap als een vaatdoek, maar als ik groente en fruit eet gaat het helemaal mis, spugen kan ik eigenlijk niet meer pas als mijn maag enorm vol zit dan kan ik pas spugen.

Nu is het dus zo dat mijn maag echt vol zit mijn eten komt eruit letterlijk onverteerd zowel via de darmen als water zijnde als via mijn keel eruit gelanceerd met heel erg veel gal.
    De hele dag doe ik boeren en dat ruikt en smaakt vreselijk, en zoals nu weer na een paar uur gelegen te hebben en doodop te zijn begint het weer enorme herrie uit mijn buik en de diarree komt als eerste en vervolgens moet ik hoesten en spuug ik letterlijk alles onder geen houden meer aan.

Ik moet straks naar de gyn voor controle en ga aan hem vragen wat te doen en anders wil ik graag zo snel mogelijk naar de maag darm lever arts terug dit is niet vol te houden zo, ik ben echt uitgeput zo slap als ean vaatdoek. Hopelijk is er wat aan te doen.

Misschien dat iemand dit herkent en mij kan adviseren.

2. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Ik zou inderdaad spoedig om nader onderzoek vragen. Klinkt wel serieuze. Sterkte!

3. senta

senta Niet meer actief

Pf uiteindelijk ben ik vanmorgen om 4.30 van de wc afgekomen, we weten dat in ingeleid ga worden bij uiterlijk 38 weken maar dit is zo echt niet nog 3 weken vol te houden in het ergste geval natuurlijk, ik heb zo een afspraak anders had ik ook wel gebeld nu dit is niet te doen. De baby wordt en is ook steeds rustiger, dat kan ik mij voorstellen als jij hele nachten in de verdrukking ligt is natuurlijk ook niet prettig. Mara het zint mij voor geen meter, hopelijk is het herkenbaar en is er een pilletje voor ben net even op de weegschaal gaan staan en ben inmiddels weer 3 kilo afgevallen in 12 dagen tijd, dat kan ook nooit de bedoeling zijn denk ik zomaar. Kijken wat de groeiecho zegt.

4. Inky85

Inky85 Bekend lid

3 feb 2014
    571
    3
    18
    Jeetje wat vervelend Senta. Snap dat je niet meer 3 weken zo door wil!
    Heel veel sterkte!

5. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Heftig! Ik hoop dat er snel een oplossing is. Sterkte!

6. senta

senta Niet meer actief

Vandaag de waarden van het bloed gehad en die wijzen niet op iets van de galweg lever of alvleesklier. Morgen krijg ik de uitslag van de kweek met ontlasting. Op evt ziekenhuis bacterie en alles. De internist denkt richting lactose intolerantie.

De gyn wilde een spoed afspraak bij de mdl arts. Vandaag moest ik al naar mijn internist en nu kreeg ik een afspraak voor 13 februari bij de arts die ervoor heeft gezien dat wij bijna geen zoontje meer hadden. Dat heb ik sowieso geweigerd.

Dus mijn internist heeft de waarden al beoordeelt en zei al niets wijst erop en je moet terug naar de mdl als klachten blijven niet naar de internist weer een ander.
    Hij zag geen aanleiding voor verder onderzoek. En als de klachten r volgende nog / weer zijn. Kunnen ze beter de bab gaan halen zei hij al. Dan ben ik bijna 37 weken en mag maar Door Tot 38 weken.

Ik blijf erop zitten maar zonder lactose gaat het nu goed. Heb vannacht eindelijk geslapen.

7. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Fijn dat je geen lever of galproblemen hebt. Als het idd lactose-intolerantie is valt er wel mee te leven. Bij de supermarkt hebben ze lactose vrije melk, yoghurt etc. Bijv. van Minus L. Ik heb een ernstige darmziekte en de dietist heeft dat mij ooit geadviseerd. Misschien verdraag je dat beter met lactose intolerantie. Sterkte.

8. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Heftig. Wens je veel sterkte! Hopelijk knap je gauw weer een beetje op.

Helaas ken ik de pijnen van een alvleesklier ontsteking en galstenen :(

9. senta

senta Niet meer actief

Ik heb inderdaad gisteren lactose vrije melk gehaald. Ik zag vabdaag dat ik uit moet kijken met soja omdat mijn schildklier slecht werkt. Dat schijnt elkaar tegen te werken.
    In ieder geval. Mijn ontlasting was geheel schoon. Een ziekenhuisbacterie was nu echt het toppunt geweest. Nu al 3 nachten geslapen. Wat knap je daarvan op zeg.

Deel Deze Pagina