Pfff...wat werd ik vanacht naar wakker Heb sinds een 2 tal weekjes wel is last van mijn maag. Echt helemaal bovenin tussen me ribben. En altijd 's ochtends. Nou, vanacht was echt de druppel. Werd rond 3:00 wakker met een behoorlijk zeurderige pijn. Het straalde helemaal uit naar mijn borst en rug. Heb zelfs een half uur op de badkamer vloer gelegen (op de kleedjes dan ) Ik gebruik nu bruistabletten voor m'n maag. Maar vanacht rond een uur of 4 heb ik de HA post gebeld. Ik verging van de pijn en kon niets meer. Ik werd thuis na gekeken en tja...maag/ darm vlies ontsteking. Kunnen ze niets tegen doen. Heb uiteindelijk van een vervangende ha een recept mee gekregen voor zetpillen (inplaats van de gewone paracetamol) En moet nu 5 kleine maaltijden eten in plaats van de 3 normale. Heeft iemand dit ook gehad? Ik durf aankomende nacht geen oog dicht te doen. Veels te bang dat ik weer wakker word met al dat pijn. Heeft van 3:00 's nachts tot 8:30 geduurd Ik wens dit mijn ergste vijand nog niet eens toe. En ik maar denken dat bevallen zo pijnlijk was Iemand tips?...of dit ook is mee gemaakt? Alvast bedankt!
hey hey ja ken die maagpijn wel ja heb er zelf ook heel veel last van wat bij mij wel heel goed helpt is heel veel kamillethee drinken de onstekeing gaat er niet mee over maar het verlicht de pijn in ieder geval wel ! sucses!
Oe, dat klinkt niet lekker! Echt tips tegen de pijn heb ik niet, maar laat voorlopig de koffie, cola en inbuprofen enzo even staan! Beterschap meid!
ha, ik heb idd ook wel eens "maagwandslijmvliesontsteking" gehad. (oid) Ik kreeg toen maagzuurremmers om de pijn te verlichten. En verder idd de maaltijden verdelen. Melkproducten willen wel eens de pijn verlichten! heelveel succes!en beterschap
Hoi Linda, Of het bij mij ook daadwerkelijk een onsteking ws weet ik niet. Maar vorig jaar liep ik met exact dezelfde klachten rond een paar maanden. Als ik iets gegeten had, kreeg ik een paar uur later enorme pijn, hetzelfde wat jij beschrijft eigenlijk. Dit duurde dan een paar uur lang en zwakte vervolgens weer af. 'snachts werd ik wakker om dat er tussen mijn ribben een plek brande en ongelofelijk pijn deed. Mijn huisarts gooide het op stress, had enorm veel te verduren binnen een korte periode. Leek mij sterk omdat ik wel vaker perioden van extreme stress had gehad maar nooit last van mijn maag. Ik moest rusten heel veel rusten en vervolgens nam het af. Sterkte en hopelijk knap je snel op.
Ik heb niet exact het zelfde als jou gehad maar wel ergens een flinke onsteking ergens in mijn maag en of darm. De ha adviseerde mij ook kleine maaltijden te nemen verdeeld over de dag. Daarbij moet je je wel houden aan een bepaald dieet. Geen rauwkordt, witbrood in plaats van bruin, witte rijst in plaats van zilvervlies rijst, geen sterk gekruid eten, mager vlees, en zeker geen alcoholische dranken en frisdrank met koolzuur. Wat ik vreemd vind is dat jij geen medicatie krijgt.... ik heb een week lang een antibioticakuur gehad, Hoop dat je hier wat aan hebt... Sterkte en beterschap! Groetjes Nimian
Meid, kunnen ze niks aan doen zou ik niet direct genoegen meenemen! Ik heb een maagvliesontsteking gehad en heb er bijna 2 jaar mee rondgelopen waardoor ik gigantisch achterloop met mn studie omdat ik simpelweg niks meer kon. Ik bleek uiteindelijk na verschillende onderzoeken een bacterie in m'n maag te hebben, helicobacter pylori (moet je maar ff googelen) Bjjna iedereen heeft die bacterie maar bij sommige mensen wordt ie wakker zeg maar en daar kan je dus maagonstekingen van krijgen. Ik heb 2 zware antibioticakuren gekregen in combinatie met maagzuurremmers en nu kan ik eindelijk zeggen dat ik er zo goed als vanaf ben, hoewel mijn maag een zwakke plek blijft. Ik zou aandringen op onderzoek! Sterkte.
Ik ben het met maja eens, je moet je niet zonder medicatie aflaten schepen, er zijn zeker medicijnen voor. Ik heb de ziekte van crohn (chronische maag/darm ontstekking) en het eerste wat ik kreeg was prednison, daarna hebben ze onderzoeken gedaan en daar kwam de ziekte van crohn uit. Wat bij mij goed hielp, maar ieder lichaam is anders, was lauw water drinken. Meid heel veel beterschap en ik hoop voor je dat het snel genezen is. groetjes conny
sterkte ermee! Ik kan me inbeelden hoe je je voelt, momenteel heb ik ook veel pijn in m'n darmen en maag, ik kan hierdoor haast niets meer eten, maar bij mij kunnen ze nu helemaal niets doen omdat ik zwanger ben... Maar t zit hier ook niet goed, ik ben nu bij een internist, mischien kan jij daar ook terecht? Die hebben er meer verstand van dan de HA.. sterkte ermee!
Dank jullie wel voor alle antwoorden....en steun. Ik moet op dit moment 2 weken lang ('s avonds en s ochtends) Ranitidine (bruistabletten) nemen. Samen met zetpillen die ik heb gehad. Ook hier in huis heerst helaas een hoop stress. Ik heb namelijk mijn schoonvader in huis Had er eens een topic over geopend. Hij is zijn huis kwijt geraakt (eigen schuld hoor) En nu hebben wij hem om de week in huis. De ene week bij ons de ander bij zijn dochter. Hij is bijna 60. Lieve man...maar niet om in huis te hebben. Dit zal nog voor 1 maand zijn Heb het ook met mijn partner hierover gehad. Pfff....word gewoon al ongelukkig van deze situatie. Ik doe gewoon heel rustig aan. Liefs Linda
Beste Linda, wat heftig voor je; dat je je zo ziek voelt in combinatie met stress... Zelf had ik laatst ook dergelijke klachten, alleen niet zo heftig. De HA adviseerde me melk te drinken om mijn maag te kalmeren en venkelthee om mijn darmen te kalmeren. Ik heb het idee dat het helpt, dus wellicht is het ook iets voor jou ter verlichting. En is het een idee dat je schoonvader niet komt, zolang jij deze pijnklachten hebt? Want - niet om je een schuldgevoel aan te praten, maar juist om te laten weten dat je je grenzen mag aangeven - deze stress erbij is ook niet zo goed voor de baby. Veel sterkte!
hmmm...ik wou dat mijn schoonvader weg kon nu. Maar dat gaat helaas niet En over de baby...ben niet zwanger hoor Maar het is wel slopend voor de 3 kinderen die ik heb. Heb me vandaag redelijk ok gevoeld. Heb later in de middag ook nog 2 uurtjes geslapen. Straks een bruistablet nemen en een zetpil en dan maar vreselijk hopen dat ik wat beter wakker word. Warme melk krijg ik helaas niet weg. Maar lauw water zou ik wel proberen. Ben er nog niet zeker van dat ik uberhoud ga slapen. Ik durf gewoon niet Zolang ik wakker ben heb ik er geen last van.....maar die pijn is echt ondraagelijk. Als ik dit vanacht weer krijg ben ik in staat 112 te bellen. Mijn pijngrens is al niet zo hoog. Nou....we zien wel even hoe het gaat vanacht. Hou jullie op de hoogte Nogmaals bedankt! Liefs Linda
Melk is mij juist afgeraden omdat het bevorderlijk werkt op de slijmproductie, ook in je maag. En je maagslijnvlies is wat onstoken dus geen goeie combinatie.
Hoi hoi! Ohhh ik weet hoe het voelt.. heb ooit een acute maagslijmvliesonsteking gehad (oftewel acute gastritis) bij het stappen, ik vermoed dat er iets in mijn wijn is gedaan of dat ik een allergische reactie op de wijn in die kroeg gehad heb... ik was totaal van de kaart na 2 wijntjes, spuugde alles onder en had zwarte gaten in mijn geheugen de dag erna. Helaas dacht iedereen dat ik gewoon heel erg zat was in 1 keer dus brachten ze me naar huis ipv naar de eerste hulp.. Ik heb toen medicijnen gehad en mij werd aangeraden om zeker niet te roken, niet te drinken en geen pittige kruiden te eten. Dit vond ik ook nog online: Tips bij zuurbranden Vermijd: grote maaltijden vette voedingsmiddelen en gerechten alcoholhoudende dranken pepermunt en chocolade producten die irritatie kunnen veroorzaken: zure en prikkelende of hete en koude voedingsmiddelen roken knellende kleding Adviezen: Neem kleine maaltijden verdeeld over de dag. Gebruik voldoende vezels en vocht om een goede stoelgang te bevorderen. Zorg voor een goed lichaamsgewicht. Eet en drink twee à drie uur voor het slapen niets meer. Verhoog bij nachtelijke refluxklachten of een oesofagitis het hoofdeinde van het bed 15-20 cm. Let op een juiste houding; zak door de knieën om iets op te rapen.
Maja, die melk in combinatie met die bacterie die jij had werkt perfect voor de bacterie om zich tot die ontsteking te ontwikkelen. Vandaar dat jij ook geen melk "mocht". mijn man had ook last van die bacterie, en pas toen een wijze invalhuisarts het misschien wel handig vond om een bloedtestje te doen (na vele jaren van ranitidine slikken), na flinke antibiotica kuur was het weg. (Overigens kan het weer terugkomen). Linda, ik zou dus bij je eigen huisarts even om een bloedtest laten vragen waarop ze op die bacterie gaan testen. Ranitidine neemt vaak nameijk helemaal niet de oorzaak weg, maar zorgt er voor dat je minder last van je klachten hebt.
Hallo, Ik vind het persoonlijk vreemd dat je niet iets van een maagwandbeschermer hebt gekregen. Ik heb zelf een acute pancreatitus gehad tijdens de zwangerschap. Een van de meest pijnlijke dingen die er bestaan. In eerste instantie dachten ze aan een maagontsteking en toen kreeg ik ook iets van een maagwandbeschermer. Je klachten lijken een beetje op die van mij, maar omdat je er alleen 's nachts last van hebt lijkt me maagproblemen logischer. Maar voor diegenen die niet alleen 's nachts last hebben en vooral na het eten veel pijn ervaren. Dan kan het ook iets met de alvleesklier zijn. laat je niet afschepen iig. Pancreatitus kan gevaarlijk zijn. Laat je iig doorverwijzen naar een internist.