Wat ben ik blij weer aan t werk te kunnen, thuis zitten ik werd gek..

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 31 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Nu 3 jaar thuis (ziektewet, ww en zwangerschapsverlof), 2 kinderen verder. Ik ben moe futloos en heb t gehad met de hele dag in de luiers/gehuil/flesjes te zitten. Ik schaam me hier best voor want er zijn moeders die wel echt thuis willen zitten maar ik wordt echt gek, ben ongeduldig , schiet uit mn slof ook tegen partner. Ik kan niet wachten weer wat ritme en routine te krijgen buitenshuis. Als het goed is begin ik volgende week bij een luxe hotel in de huishouding! Heerlijk mn kop verzetten en poetsen ! Herkenning?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Niks om je voor te schamen toch. Ik ben ook blij dat ik werk (32u), ik zou echt niet geschikt voor zijn om altijd thuis te zijn.
    Veel succes bij je nieuwe baan :D

3. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Héérlijk :):):)!!!

Nog geen kinderen, maar ik heb 3.5 jaar thuisgezeten door ziekte en handicap. Ik werd gek en zwaar depressief daarvan.
    De dag dat ik eindelijk terug kon beginnen werken (deeltijds), was ik dolgelukkig! En een half jaar later van mijn anti-depressiva af.

Ik weet dus intussen ook dat ik nooit fulltime huismoeder moet worden.

Elk zijn keuze waarin zij gelukkig is.

4. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Heerlijk toch?

Ik werk gemiddeld 32 uur en zou het ook niet kunnen om thuis te zitten!

Veel werkplezier!

5. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Gelijk heb je meid! En niks om je voor te schamen. Het is ook eens fijn om gewoon "vrouw" te zijn in plaats van mama.
    Ik kan dat ook niet hoor, thuis moederen. :D

En gefeliciteerd met je baan! Heel veel plezier! :)

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Lekker toch! Ik kan het me voorstellen. Ik werk zelf 4 dagen en regelmatig zucht ik dat het me heerlijk lijkt om thuis te blijven, maar ik weet ook wel dat ik dan ook knettergek zou worden.
    Veel werkplezier!

7. penseel

penseel Niet meer actief

Geef je helemaal gelijk.

Zit al 15 jaar thuis en denk dat mijn dep probleem groot deels daar van afkomt.

Ben blij dat ik het laatste half jaar een keer per week werkt geeft echt veel meer voldoening als is het maar vrijwilligerswerk.

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Herkenbaar! Ik ben 6 jaar thuis geweest en in eens was ik het stik zat. Nu sinds 1,5 maand lekker aan het werk voor 20 uurtjes maar ik moet zeggen ik vind het heerlijk

9. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Herkenbaar.
    3,5 maand geleden bevallen, maar zit al thuis vanaf begin september 2014. Heb geen contractverlenging gehad wegens zwangerschap en het niet fulltime blijven werken.
    Ben dus op zoek naar een parttime baan maar het wil helaas nog niet echt lukken.
    Wij wonen in een niet al te groot appartementje en ik moet eerlijk zeggen dat de muren nu wel op mij af komen.
    Heb ook geen aanspraak binnenshuis. Want dochterlief en de hond praten niet terug helaas. 😉
    Dus zodra vriendlief thuis komt van het werk klets ik zijn oren van zijn kop af. Hihi.
    Wil gewoon graag weer aan de bak.

Fijn dat je werk hebt gevonden. Gefeliciteerd. 😊

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Heeeeeel herkenbaar!
    Hier met verlof, zw en www in totaal bijna 2,5 jaar thuis geweest en ik werd er knettergek van.
    Heel blij dat ik weer werk, geniet weer veel meer van alles :)

11. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Precies dit :)

Oh..en gefeliciteerd met je baan! Geniet ervan! :D

12. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ik moet er niet aan denken maar kan t me wel voorstellen hoor! Succes en heel veel plz met j nieuwe rol!

13. susy26

susy26 Niet meer actief

Heerlijk! Effe op werk stand, en geen luiers, nee mag niet roepen, zorgen..etc... ik vi d het zelf ook heel fijn. Werk 24 u.pw. en als je dan een dag thuis bent, of weekend... dan is het heerlijk om weer thuis te zijn! Lekker t ritme.

14. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik denk vaak "het lijkt me heerlijk thuis zitten". Maar meestal denk ik dat in de stress momenten.
    In alle eerlijkheid denk ik dat ik ook een betere moeder ben als ik lekker ook mijn eigen bezigheden heb.
    Ik begrijp je dus volkomen!!

Heel veel succes en plezier met je nieuwe job!!!

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    O ik ben dus niet de enige. Ik wordt inderdaad knettergestoord van NEEEE dat mag niet NEEEE niet op je zusje zitten NEEE niet de vaatwasser aanzetten NEEE niet naar buiten NEEE de tv gaat niet aan pffff

16. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home

dit dacht ik ook altijd maar zit al sinds de zomer thuis en kan niet wachten om na mijn verlof weer heerlijk aan het werk te gaan :)

17. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Gefeliciteerd met je baan!!
    Kan het me helemaal voorstellen meid!

18. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Ik begrijp het helemaal. Heb nu al zo'n 2 jaar niet gewerkt en ben nu zwanger van ons 2e kindje. Na de zwangerschap wil ik dolgraag weer werken. Ik mis werken zo ontzettend!

Geniet van je nieuwe baan! :)

19. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Daar hoef je je toch niet voor te schamen!
    Ik kan me heel goed voorstellen dat er heel veel vrouwen gillend gek worden hoor.
    Ik vind het heerlijk thuis zijn fulltime. Maar ook ik zoek mijn uitdagingen, anders zou ik ook gek worden

Heel veel succes!!

20. SDonya

SDonya Niet meer actief

Zooooo herkenbaar hoor! Niks om voor te schamen!

Ik zit nu alweer 8 maanden thuis... Heb met 36 weken zwangerschap mijn diploma van mijn studie behaald en daarna thuis gebleven... Mijn man wilt het liefst dat ik thuis blijf met de kinderen maar ik word knettergek... Ik hoop volgend jaar met een nieuwe studie te starten! Jij heel veel succes bij je nieuwe baan!! :) :)

Deel Deze Pagina