Nekplooimeting

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Nina Sanders, 18 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    As maandag hier de nekplooimeting. Wie kan me een beetje vertellen wat ik kan verwachten? Of is het een 'gewone' echo met wat meer meetwerk? Hoelang duurt het ongeveer? :)
    Ik ben best wel zenuwachtig eigenlijk. Niet met zoveel reden, want we hebben al 3 goede echo's gehad. We vallen buiten de risicogroep maar willen graag weten waar we aan toe zijn en - indien nodig - ons goed voorbereiden op wat komen gaat.
    Ik hoop zó dat alles goed is (en blijft gaan).. :cool:

2. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Hier afgelopen week de echo gehad voor de nekplooimeting.

Met een gewone 12 weken echo wordt alleen de termijn bepaald, nu gaan ze de nekplooi meten, de hersentjes werden bekeken en er werd gekeken of er een blaas en maag was. Daarna moest ik door naar de gyneacoloog waar ik de uitslag kreeg van de echo in combinatie met het bloedonderzoek. De echo duurde ongeveer 20 minuten.

3. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    De meting is zo gedaan. Het is wat ander apparatuur maar dat zien wij niet:) ze zet het beeld even stil als ze de nekplooi goed kan meten en dan meet ze het op. Vervolgens heeft ze dit nog 2 keer gedaan voor een gemiddelde.
    Ik hoefde niet op de uitslag te wachten omdat ze zelf mijn bloedwaardes in de computer deed invoeren. Dit in combinatie met de nekplooi gaf de uiteindelijke uitslag.
    Ook werden de hersentjes bekeken en kunje genieten van je kleintje:)
    Spannend! Laat je even weten hoe het was?

4. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

Ze doen het wel met veel beter echo apparatuur. Je kunt echt veel meer zien. Ruggegraatje, hersentjes en je kan echt vingertjes tellen.

Bij mij duurde de echo ruim een half uur. De baby werkte absoluut niet mee. Met een hoop truukjes uiteindelijk toch gelukt :)

In het begin is het meer een beetje een pretecho voor 5 minuutjes en daarna serieus meten. Weet niet of dat overal verschillend is.

Uitslag kreeg ik per post, omdat de combi test niet bij de VK werd uitgevoerd. Dus ze kon niet in mijn dossier en bloedtest uitslagen kijken.

Maar verder is het voornamelijk leuk om de baby zo bezig te zien :)

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ben zeer benieuwd. Echo wordt ook niet bij de vk zelf gemaakt maar in een echo-centrum.
    De uitslag krijgen we wel meteen, want het bloed voor de combinatietest is al afgenomen met de termijnecho (dit was met 10+3). Wat gaaf dat het zo gedetailleerd is qua zicht. Dat je dus beter beeld hebt, lijkt me heel bijzonder.

Ik zal natuurlijk laten weten hoe het was!

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Alle kansen waren kleiner dan 1 op 5000! Geen garantie maar wel gunstig. De kleine was 6 cm en alles zag er tot nu toe goed uit. Wij zijn wederom in de wolken! Echt al een mensje met goed zichtbare neus, mond, maag, blaas etc. Zó bijzonder! 😍

7. MamavanThiemo

MamavanThiemo Bekend lid

21 okt 2012
    550
    11
    18
    Fijn hoor, en mooie uitslag!!

8. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Fijn! Nu echt genieten.
    Ik heb hem vanmorgen gehad en hier was ook alles goed :)
    Ben benieuwd hoe ver we uit elkaar gaan bevallen, aangezien we eerst helemaa gelijk liepen en ik nu iets voor :)

Deel Deze Pagina