weet het echt niet meer!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door trotsemama, 7 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trotsemama

trotsemama Actief lid

9 sep 2007
    408
    0
    0
    Verkoopmederwerkster
    Den Haag
    mijn meisje is drie dagen opgenomen in het ziekenhuis wegens oorontsteking en ze heeft nu een onschuldige spierziekte.
    als ze iets niet leuk vindt of ergens bang voor is of harde geluiden hoort gaat ze soms trillen '' je kan het zien als een koude rilling''
    nu ze zo ziek was hebben we haar bij ons in bed genomen (ons dochtertje heeft haast nog nooit in haar eigen bedje geslapen) het is gewoon een ramp!
    nu wil ik dat ze gewoon in haar eigen kamertje slaapt en in haar eigen bedje.
    ik zit soms hele avonden met haar in me armen want zodra ik ons dochtertje weg leg is het gillen!
    nu wil ik gewoon als ze moe is haar in bed leggen, ik probeerde het net maar het was alleen maar gillen en huilen echt hilarisch.
    wat moet ik nu? iedereen zegt laten huilen...
    ik heb het geprobeerd 5 minuten maar ik ga zelf mee huilen omdat het zo erg is het sloopt me echt.

wat moet ik nu :(

2. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Mss een idee om zelf een beetje te rommelen in de buurt van haar kamer zodat ze hoort?

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

wat vervelend meis,

WIj hadden toen Dano nog heel jong is de keuze gemaakt dat hij hoe dan ook in zijn eigen bedje zou slapen na een aantal weken.

ik denk dat bij elk kindje het een zure appel is waar de meeste oiuders even doorheen moeten. dus ik zou zeggen inderdaad laten huilen, dan na 5 minuten even troosten (bolletje aaien), dan na 10 minuten en dan na 15 minuten.

ik heb ook zitten huilen en na een weekje was hij binnen 1 minuut stil. nu huilt ie vaak niet eens maar gaat gelijk slapen.

Het is heel vervelend, maar je meisje is al op een leeftijd dat ze goed doorheeft dat jij komt als ze huilt.

succes ermee!

4. hardloper

hardloper Niet meer actief

wekker zetten, bv op 10 minuten. dan neerleggen, en als de wekker afgaat gaan kijken, aai over bol, troostje, niet uit bed halen, en dan weer tien minuten. en ondertussen gewoon meehuilen hoor. het is echt afschuwelijk om je kindje zo te horen huilen. maar je weet wel dat het uiteindelijk beter voor haar is. mijn vriendin heeft het ook gedaan. en terwijl haar dochtertje in bedje huilde zat zij zo op de gang. maar je moet er doorheen. en je kan dan van die 10 minuten naar 15 minuten, naar 20. en zij zal doorkrijgen dat ze moet gaan slapen, en dat steeds sneller doen. als je haar uit bed blijft halen zal ze leren dat als ze maar volhoud ze weer bij jou mag komen. heeft ze iets van een knuffeltje ofzo? misschien kan dat helpen? als jij het lekker onder je tshirt draag overdag heeft ze s'avonds je luchtje in elk geval mee.
    als je hiermee begint moet je echt volhouden, dus kijk wanneer je er klaar voor bent. en kijk of je misschien mensen bij je kan hebben die je kunnen helpen. die even de wacht kunnen overnemen als je even een rondje loopt ofzo. het is even moeilijk, maar volhouden, en dan komt het echt goed!

knuf, lidwina

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Misschien is zo'n knuffel met hartslag een optie?

6. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ik zou ook even advies vragen aan het cb. Je dochtertje heeft zelf een nare tijd meegemaakt en jijzelf ook. Ook hoop ik dat je steun van je partner krijgt? Je moet er allebei voor de volle 100% voor gaan.

Het beste voor haar is: Consequent zijn. Dus niet de ene keer wel in het bedje en de andere keer niet. En niet wachten tot ze helemaal vermoeid is want dan heb je de kans dat ze oververmoeid is en helemaal slecht in slaap kan vallen. Kinderen willen weten waar ze aan toe zijn, en dat weet je dochtertje nu absoluut niet. Daardoor moet ze ook zo hard huilen. Maak jouw keuze en ga ervoor! Doe het niet half, want dat is alleen maar zieliger voor je dochtertje.

Zo kan je het aanpakken:
    Elke avond een vast tijdstip waarop ze naar bed gaat. Bijvoorbeeld: 18.30 naar boven, in bad, pyama aan. Haar lekker instoppen in bed, kus geven, muziekdoos/mobiel aan en de kamer uitlopen. Zij weet dan: ik ga slapen.

Ze zal gaan huilen, omdat ze wat anders gewend is. Pas dan de technieken toe die hierboven genoemd zijn. Eerst 2 x 5 minuten terug. Haar weer goed instoppen, aai over de bol, muziekdoos aan en weglopen. Daarna elke keer 5 minuten langer maken dus : 5 min, 5 min, 5 min, 10 min, 10 min, 15 min, 15 min etc.
    En dan is het een kwestie van herhalen en volhouden! En gewoon meehuilen hoor! Is helemaal niet erg! Maar wat je ook doet, haal haar niet uit haar bedje. Want dan weet zij absoluut niet waar ze aan toe is met jou.
    Bekijk het op de lange termijn: ze zal leren heerlijk rustig alleen in slaap te vallen. Dat geeft voor jou dochtertje rust en voor jou ook. Heb daar vertrouwen in!

Ik wens je heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes en sterkte!
    Houd ons maar op de hoogte en schrijf van je af als je dat nodig vind :D

7. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Misschien een cd speler op haar kamertje zetten met hele rustgevende muziek? Vaak gaan ze daar naar liggen luisteren, worden dan rustig en kunnen dan in slaap vallen.

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik zou haar sowieso niet laten huilen. En al helemaal niet na wat ze heeft meegemaakt.
    Desnoods zet je een stoel op haar kamertje en hou je haar lekker dicht tegen je aan totdat ze slaapt en dan in haar bedje leggen. Na verloop van tijd, wieg je haar nog staand en weer later knuffel je nog even en meteen naar bed.

Een vast ritueel is wel een goed idee, bijv. een muziekdoosje voor het slapen gaan.

9. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    radiootje zachtjes aan op haar kamertje? dat heeft hier wonderen verricht! en idd de 10 minuten toepassen...Of wellicht proberen via de kiekeboe methode?

10. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    tja vind het een heel moeilijke vraag!
    ik zou proberen haar zo rustig mogelijk te houden ook voor het slapen... lekker in bad met een goedenacht shampoo ofzo...
    en de eerste keren bij het inbed leggen op haar kamertje blijven met een stoel bijhaar! en volhouden... dat is het toverwoord denk ik

suc6 meid!

11. sim

sim Niet meer actief

helemaal verkeerd misschien, maar ik zou haar niet laten huilen, wat zou je zelf het allerliefste doen? anders misschien eerst met een campingbedje op je kamer..

mag ik vragen waarom ze met een oorontsteking naar het ziekenhuis moest? elijah heeft ook al twee keer oorontsteking gehad, echt zielig voor die kleintjes.. hij slaapt bijna elke nacht bij ons...

12. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Ik zou ook proberen om een vast ritueel te gebruiken. Als demi naar bed gaat zeg ik eerst beneden tegen iedereen die er is weltrusten. (ook al is het alleen onze hond) Dan gaan we naar boven en krijgt ze een schone luier en haar pyama aan. dan stop ik haar in en lees ik een verhaaltje voor. Dan zeg ik weltrusten en tot morgen, aai over de bol en nachtkusje. zet haar muziekje aan en loop de kamer uit. Binnen 5 minuten slaapt ze zonder te huilen.
    Misschien is het ook lekker om haar voor het slapen gaan haar ff in bad te doen daar worden ze lekker rozig van. Je moet zelf even bekijken wat zij het prettigst vind en daar een ritme in ziet te krijgen.
    Ik zou haar nu alleen niet alleen laten huilen.En zoals hierboven al eerder gezegt de 10 min regel proberen.
    Het is even doorzetten , maar ik weet zeker dat jullie er straks veel profijt van hebben..

succes ermee!

13. trotsemama

trotsemama Actief lid

9 sep 2007
    408
    0
    0
    Verkoopmederwerkster
    Den Haag
    Meiden het is me gelukt!
    En het duurde niet eens zo lang, en ik heb ons dochtertje niet veel te hoefen laten huilen.
    Om 19:OO de fles en dan netjes in haar eigen bedje.
    Gisteren even wakker geworden en een uurtje naast haar bedje gezeten en gezongen maar uiteindelijk sliep ze lekker door.
    Vanavond ook om 19:OO de fles en toen naar bedje toe.
    Om 19:45 wakker geworden en het duurde maar 5 minuten en toen sliep ze weer.
    En ze slaapt nu nog.

Ben weer trots op mezelf hahaha :D

14. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Fijn dat het nu zo goed is gegaan.
    Je mag zeker trots zijn op jezelf. ;)
    Wij hebben Luca ook vaak 10 min laten huilen. In het begin vond ik dat heel erg moeilijk en eigenlijk ging dat tegen mijn gevoel in, maar uiteindelijk heeft het wel effect gehad. Als we Luca nu in bedje leggen dan gaat hij lief spelen met zijn muis en beer en valt hij zonder te huilen in slaap.

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ik wist al dat ik je naam eerder had gezien
    maar hier dus :)

ik wist trouwens ook niet dat een oorontsteking zo heftig kon zijn dat je er voor naar het ziekenhuis moest

hoe sliep ze in het ziekenhuis dan?
    ging dat wel beter of ook niet?

hier heeft inbakeren erg geholpen met het huilen
    ik kon aanvankelijk ook niet zo goed anne laten huilen
    maar als ze ineens fulltime huilen dan moet je af en toe wel
    (je moet ook plassen bijvoorbeeld... end an heb ik het nog niet over even 1 momentje voor jezelf)

sterkte in ieder geval
    hoop dat het snel goed gaat
    het is vanavond in ieder geval goed gelukt zag ik :D

16. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    :thumup: Super!
    Heerlijk dat het zo goed gaat!

17. trotsemama

trotsemama Actief lid

9 sep 2007
    408
    0
    0
    Verkoopmederwerkster
    Den Haag
    hey,

we zijn meer voor de trillingen naar het ziekenhuis toe gegaan ons dochtertje kreeg ineens trillingen (je kan het zien als koude rillingen)
    het hoort niet bij de oorontsteking, het is een een onschuldige spierziekte.
    ze heeft nog last van haar oortjes, maar het moet vanzelf overgaan want ze krijgt geen antibiotica meer omdat het echter niet helpt bij ons dochtertje.
    in het ziekenhuis sliep ze ook bij mij in een bed, ik kon em meisje toen echt niet alleen laten slapen, en vooral niet omdat ze zoveel pijn had.
    het gaat wat beter nu maar ze trek zo nu en dan nog flink aan haar oortjes, maar ze is minder huilerig en gaat netjes slapen in haar eigen bedje

groetjes

Deel Deze Pagina