Zou dit om een aambei kunnen gaan?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Rozemarijn123, 18 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozemarijn123

16 dec 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Al jarenlang heb ik een kleine uitstulping, op ongeveer 2-3 cm afstand van mijn anus. Ik heb altijd gedacht dat het een moedervlek was. Tot ik vandaag tijdens het douchen merkte dat hij wat groter was geworden en dat ik hem als het ware 'vast kan pakken'. Hij is ook niet bruin van kleur, zoals een moedervlek wel is.
    Kan dit om een aambei gaan? Zo ver van de anus af? Ik heb geen last van obstipatie en ben nu 30 weken zwanger.

Alvast bedankt!

Groetjes,
    Rozemarijn

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Klinkt wel als een aambei inderdaad gezien je verhaal. Maar ik kan het niet met zekerheid zeggen. Je kan het aan je verloskundige laten zien of huisarts als je het zeker wil weten. Als je er last van hebt kan je curanol zalf en tabletten nemen, die werken het beste tegen aambeien.

Groeten Evelien

3. Rozemarijn123

16 dec 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké, bedankt voor je reactie. Ik wist niet dat aambeien zo 'ver' van de anus af kunnen zitten. Zal oor de zekerheid even naar de huisarts gaan..

Groetjes!

4. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Het is een vorm van spataderen. Die kan je zelfs in de schaamlippen hebben.

5. Rozemarijn123

16 dec 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké, dat wist ik niet. Ben vandaag bij de huisarts geweest en blijkt gewoon een fibroom te zijn..

Deel Deze Pagina