Maag

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Rabia, May 1, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rabia

Rabia Bekend lid

Apr 19, 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Hallo
    Ik heb de laatste tijd zo een last van een hele dikke buik, maag. Vooral het bovenste gedeelte van mijn buik(onder mijn borsten ) is zo dik.
    Bij alles wat ik eet heb ik het idee dat mijn buik uit elkaar gaat barsten.

Ik lijk wel vier maanden zwanger Ik baal er echt van, want ik weet niet hoe dat komt.
    Ik eet gewoon, ben dus niet meer gaan eten ofzo. Hij irriteert me echt heel erg, hij zit bij alles in de weg.
    Zoiezo lijkt mijn hele buik nu inene opgezwollen.............. Ik lijk wel zo'n blowfish. :confused:
    Mijn weegschaal geeft niet aan dat ik ben aangekomen...
    Ik heb geen VK dus kon alleen mijn vraag aan jullie stellen.

2. Japke

Japke Bekend lid

Feb 1, 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Rabia,

Het opgeblazen gevoel, een dikke buik gevoel is een normaal maar lastig verschijnsel in de zwangerschap. De zwangerschapshormonen werken in op je darmen en je maag en zorgen voor een trager proces van het voedsel. Hierdoor krijg je inderdaad ook klachten ervan. Meer vocht en lucht vasthouden. Je kan daardoor last krijgen van een bolle buik, winderigheid, maagzuur, vol gevoel, snel misselijk en moeilijke stoelgang.
    Belangrijk is qua voeding voor het lucht vasthouden en dus de bolle buik zijn:
    - geen kool soorten
    - geen scherpe kruiden
    - geen koolzuurproducten
    - regelmatig eten en niet te lange tijd er tussen.

Mochten de klachten erger worden ondanks de aanpassingen in je voeding dan zou ik je adviseren om even langs de huisarts te gaan.

Succes,
    Japke

3. Rabia

Rabia Bekend lid

Apr 19, 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Dan weet ik wat ik anders moet gaan doen.
    Ik was al bang dat ik negen maanden lang als blowfish moest rond lopen... :rolleyes:

Dank je wel Japke :)

Share This Page