Maagband/maagverkleining/gastric bypass

Discussie in 'De lounge' gestart door Pluis81, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Ik zeg toch ook dat het een hulpmiddel is? een hulpmiddel voor het verbeteren van je gezondheid. want dat doe je ook, want je gaat ook afvallen, dat is een feit. Je blijft de maagband lang houden, soms wel tientallen jaren. Een maagband beinvloedt ook het psychische gedeelte. je gaat je namelijk lekkerder voelen en als je veel afvalt krijg je ook weer de puf om te gaan sporten of te bewegen omdat je je dan psychisch minder bezwaard voelt om te gaan sporten of te bewegen en minder het idee krijgt dat mensen je verachten. Als jij 80 kilo afvalt beweeg je makkelijker en kan je ook makkelijk gaan sporten omdat je je gewrichten minder belast.

Ik zeg alleen maar dat mensen die alles proberen om te stoppen met roken AANGEPREZEN worden met alles wat ze doen, maar mensen die een maagband als laatste hulpmiddel zien worden gezien als een teken van zwakte.

Wat is het verschil tussen die 2 dan?

2. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Euhm misschien omdat laser en acupunctuur veel minder ingrijpend en risicovol is dan een maagoperatie?

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dan NOG is het een hulpmiddel. Want waarom kunnen die mensen zelf dan niet stoppen met roken?

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    +1..

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Tuurlijk is dat ook een hulpmiddel, maar er is volgens mij ook niemand die het gebruik van een hulpmiddel afkeurt?

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Die mensen kunnen prima zelf stoppen met roken, maar dat is mijn bescheiden mening ;) En zijn de resultaten niet meer of minder om met dergelijke hulpmiddelen te stoppen als die rokers die het zonder hulpmiddelen doen. Je hebt op een bepaald punt gelijk hoor, als het goed beschouwd is het niet anders dan een maagoperatie, alleen zijn de risico's van een naald op een drukpunt niet te vergelijken dan een volledige operatie, die je ook nog eens ondergaat terwijl je overgewicht hebt. En dat op zich is al een heel groot risico. Dan heb je het maagbandje nog niet gehad.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Ik vind het roepen dat een maagband een teken van zwakte is wel degelijk een afkeurende reactie.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wie heeft dat geroepen dan?

9. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    gezellig hiero :)
    Ik ben sinds gister begonnen aan het cambridge dieet, 2 mannelijke vrienden van mij zijn hiermee 55 en 45kg. afgevallen, als je daarna op je voeding let, dan is het goed eraf te houden! maar als je zodra je klaar bent met een dieet je gelijk weer vol gaat gooien, dan zit het er zo weer aan... dus hier geen maagbanjde ervaring...

10. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Jezus wat word er weer makklijk gepraat door sommige mensen ;)

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    valt wel mee hoor ...

12. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ach, wat een ander er ook van vindt, ik ben blij dat ik het heb laten doen. Denk dat ik anders allang het dubbele had gewogen.

13. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Zo meiden kunnen we nu dan AUB weer terug gaan naar waar het topic over ging??
    Ze vroeg ervaringen en niet om discussies met elkaar.
    ;)

14. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

En zo is het !

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    als je om meningen vraagt, krijg je per definitie discussie ;)

enniewee ... ik denk dat de vriend van TS voor zichzelf goed moet duidelijk hebben wat hij wil bereiken en daar voor gaan ...

16. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Als iemand mij het antwoord weet waarom ik maar niet kan afvallen dan wil ik het graag weten (heb nu 40 kg overgewicht). Ik heb diverse mensen, hulpverleners, psychiater gesproken maar niemand kan mij het antwoord geven. Ik kan niet zeggen dat ik dom ben (hbo opleiding afgerond) en ik werkte in de gezondheidzorg, zelfkennis heb ik voldoende. Ik was 5 jaar geleden met afvallen en was 50 kg afgevallen. Toch kwam ik langzaam aan, ik heb aan vele bellen getrokken, niemand kon me helpen. Het is vreselijk om zo te falen, psychisch zeer belastend.
    Obesitas is een ziekte en dat heb ik. Als iemand mij kan vertellen hoe ik er van af kom dan mogen zij me dat vertellen. Het is een rotziekte en niet te genezen....
    Ik heb gekozen voor een sleeve en ik hoop dat dit me zal helpen/ondersteunen. En dat het een gevaarlijke operatie is, met alle operaties kan er wat fout gaan. Ik laat het doen door een hele ervaren chirurg.
    Gelukkig ben ik al zover dat kritiek me niet meer kan raken.

17. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Nou meiden,

wat een discussies allemaal hier.
    Zoals Vlinder3 al zei: Dat was niet echt de bedoeling hoor maar goed..ik begrijp het allemaal wel.

Er zijn hier meiden die denken dat het kiezen voor een operatie de makkelijkste weg is maar zo is het helemaal niet!

Als je al (bijna) je hele leven kampt met overgewicht en echt al van alles hebt geprobeerd om af te vallen (Sonja Bakker,Weight Watchers,weekmenu's,gewoon opletten,dietiste enz enz) is het enorm frustrerend als het gewoon niet lukt.
    Bij sommige van deze "dieten" is hij wel afgevallen maar op een gegeven moment staat het gewichtsverlies even stil en dan verval je al snel in je oude eetpatroon. Wat gebeurt er dan? Je bent 10 kilo afgevallen,gaat weer "normaal" eten en komt er vervolgens 12 aan.
    Iedere keer komen er een paar kilootjes bij.

Het lijkt allemaal zo makkelijk. Tuurlijk,als je een gezond gewicht hebt en nooit op hoeft te letten wel.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar gaat een maagbandje oid hierbij dan helpen? Als je daarmee slecht gaat eten schiet het nog niet op... raak je in eerste instantie wel kilo's kwijt, blijf je vervolgens ook stil staan en als je niet sterk in je schoenen staat ongezond eten. Wordt je er dan gezonder op? Ik kende iemand met een maagbandje geloof ik, die moest ze laten opspuiten, maar liet dat vaak niet doen en at vervolgens veel junkfood en kon steeds meer eten.

En ik weet echt wel wat het is, als ik niet oplet (zoals nu) weeg ik 25 kilo te zwaar, als ik weer afval zal ik altijd op moeten blijven letten en veel moeten sporten, als ik even terugval zit het er zo weer aan. Maar dat wil ik straks dus niet meer laten gebeuren en dat gebeurt ook niet.

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Je moet altijd opletten met wat je eet, dik of dun. Veel dunne mensen zijn van binnen dik. Het vet zit dan rondom de organen en wordt amper opgemerkt en dit is vele malen gevaarlijker dan dikke mensen waarbij het vet vooral op de buik zit.

Dunne mensen die dus alleen maar vies eten eten kunnen van binnen ook dik zijn en moeten dus ook opletten. Ik heb zelf een normaal gewicht, maar ik let zeker op wat ik eet, ik let op dat ik genoeg fruit en groente eet, ik sport veel, ik zorg ervoor dat ik gevarieerd eet. Dus als je een gezond gewicht hebt wil niet altijd zeggen dat je niet hoeft op te letten ;)

20. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ik heb zelf ook aardig wat overgewicht,maar mijn gezondheid is godzijdank prima(geen diabetes,geen hoge bloeddruk enz.)
    Ben 3 jaar terug op eigen kracht 17 kilo afgevallen,daarna weer wat aangekomen,en weer afgevallen,weer wat aangekomen en weer afgevallen...
    Het beruchte jojo-effect dus,en dat is juist gevaarlijk zeggen ze.
    2 jaar terug al een maagband-operatie overwogen in ziekenhuis A,afgewezen:(
    paar maanden terug in ziekenhuis B geprobeerd(de by-pass)
    en ook daar afgewezen:(
    Zit je dan met 27 kilo overgewicht,BMI is gewoonweg te laag zeggen ze dan
    Wat ik ook doe,ik val geen gram af,al zakken mijn broeken wel aardig van mijn kont af moet ik zeggen;)
    Ik weeg nu 102,en zou zoooooooo graag onder die 100 komen.
    Ik zou een week op water&brood kunnen gaan,dan lukt het me vast wel maarja,dat is niet gezond.
    Ik zwem 1x per week,ik let goed op met eten dus wat kan ik dan nog meer doen?

Mijn zwager heeft een Gastric bypass gehad onlangs,maar die heeft er nooit iets aan gedaan om af te vallen(om maar een voorbeeld te geven:alles met de auto,nooit lopen,nooit fietsen)
    Eerlijk gezegd steekt me dat ook wel hoor...

Deel Deze Pagina