joepie...ik heb een zuipfeest...

Discussie in 'De lounge' gestart door moontje2008, 12 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik kreeg dus een uitnodiging voor een verjaardag van een collega.. hartstikke lief, dus ik ja gezegd. blijkt het een "ik wordt 25 en zuip me de hele avond vol feest.."

en ik drink dus niet (veel), maar nog erger, ik heb een vreselijke afkeer van dronken mensen. Ten eerste is mijn zusje doodgereden door een dronken automobilist, de tweede reden is dat ik op mijn 18e ben aangerand op zo'n leuk feestje. Heb er therapie voor gehad, maar je doet mij dus echt geen plezier met zoiets.

tel daarbij bovenop dat ik zeer waarschijnlijk binnenkort (eindelijk) de diagnose ASS zal krijgen, ik ben dus al niet echt zo'n feestbeest.

het is nu zaterdag en de stress giert me door mijn lijf, maar ik ben ondertussen 36 en wil zulke dingen gewoon doen! misschien moet ik me maar eens vol gieten en gewoon door de zure appel heen bijten en met de twintigers meedoen :)

misschien heeft iemand ook nare ervaringen met alcohol en tips om hier mee om te gaan?

fijne avond nog

m

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Als ik het zo lees dan bleef ik thuis , dat soort feesten ook niet aan ons besteed.
    Verder geen tips .

3. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.386
    860
    113
    home sweet home
    Is blijven tot het gezellig is een optie?

4. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Ik zou ook niet gaan, klinkt niet alsof je een leuke avond gaat hebben... Ik zou een bloemetje of leuke kaart sturen en ze een fijne avond wensen!

5. Manque

Manque Niet meer actief

Ik zou (persoonlijk) gewoon niet gaan als ik voor zoiets was uitgenodigd.

Als jij graag een 'zuipervaring' wil kun je dat ook doen met je beste vrienden in een andere setting waardoor het misschien wat minder spanning geeft.

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.253
    6.142
    113
    Tja, niet wat je wil horen, maar ik vermijd dit soort dingen.

Nadat mijn (dronken) ex de hele kamer om me een kapot heeft geslagen omdat ik geen 'ik hou van je' wilde zeggen heb ik ook een nare bijsmaak aan alcohol overgehouden zeg maar.

De meesten zijn gewoon heel vervelend als ze dronken zijn en ik heb geen behoefte om daarbij in de buurt te zijn. Dus ik herken niet de behoefte om daar toch in mee te gaan zeg maar.

Maar als je toch wilt gaan, misschien is het fijn een backup te hebben? Die je elk moment van het feest kan ophalen indien je dat wenst. Zou ik in ieder geval geruster naar zo'n feest gaan. En verder maar kijken wat er gebeurt denk ik, loslaten, misschien is het wel hartstikke gezellig.:)

7. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Zelf gewoon niet drinken en naar huis gaan als jij het niet leuk meer vind.

Ik heb ook wel eens zuip feestjes en ga dan gewoon naar huis en ik drink vaak zelf niet.

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik was al bang dat jullie mij een aansteller zouden vinden.. ik vind deze periode ook best lastig. kerstborrel straks, gelukkig is mijn nieuwe baas echt anti-alcohol achter het stuur. op mijn oude werk zoop iedereen ruim een halve fles wijn leeg en stapten de auto in.

9. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    eerlijk? ik ben allang blij dat ik niet de enige ben.. sorry..

10. zonnestraal21

Niemand vind jou een aansteller hoor!
    Ik snap je heel goed.

11. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

26 feb 2010
    555
    187
    43
    Er zullen toch wel meer mensen niet drinken (de BOB zijn)? Misschien kan je je daar bij aansluiten.
    Verder inderdaad blijven zolang je het gezellig vind. En als dat betekent dat je er maar een uurtje bent is dat toch ook prima!?

12. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Sorry, vind het ook een beetje een raar thema voor een feest. Maar goed, ik zal dan wel weer te braaf zijn ofzo ondanks dat ik best van een wijntje houd. Maar puur zuipen om het zuipen? Wat is daar nou leuk aan?

Je zegt: ik ben 36 en wil zoiets gewoon doen!
    Je bedoelt dat waarschijnlijk zo omdat je het verleden achter je wilt laten. Maar puur rationeel kun je ook rustig aangeven dat dit niks voor je is. Je bent daarin echt niet de enige hoor, los van je verleden.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Tuurlijk ben je geen aansteller. Ik bedank tegenwoordig ook gewoon voor zulke feestjes of ik vertrek weer op tijd.

14. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    bedankt, is dat niet raar? ik vind zulke dingen heel lastig in te schatten, wat sociaal wel acceptabel is en niet.. daar piept mijn (waarschijnlijke) autisme de hoek om.

15. zonnestraal21

Ik hoop het wel. Als iedereen maar zuipt en naar huis rijdt zou ik zeker thuis blijven.

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Juist niet, volgens mij zegt de meerderheid "Ik zou zelf niet gaan"

Mn man had laatst een zuip feest van onze "oude" buurman, ons vorige huis zeg maar. Ik ben hoog zwanger en ben thuis gebleven. Hij heeft een aantal biertjes opgedronken en was om 3 uur 's nachts thuis maar ik ga zelf ook niet naar dat soort dingen.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.014
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tja, dan zou ik dit gewoon bespreken met je collega. Even navragen of het inderdaad zo is dat er veel gedronken wordt. Als dat zo is, kun je toch gewoon afzeggen omdat jij daar niet zo van houdt. En dan afspreken dat jullie samen nog een keer iets leuks gaan doen en hè verder een fijne verjaardag wensen.

18. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    het zijn echte achterhoekse keet jongens :D

19. zonnestraal21

Of het sociaal acceptabel is hoef jij je echt niet druk om te maken.

Je kunt een uurtje of 2 gaan (tot wanneer jij het gezellig vind) en daarna gewoon gaan.

Heb je zelf helemaal geen zin/behoefte in z'n feest omdat je alleen maar paniek hebt ga je gewoon niet. 😘

20. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik vind dat soort feestjes vreselijk, ik heb ze nooit leuk gevonden en ik ga er ook nooit naar toe.

Ik vind dronken mensen ook niet prettig en schenk zelf ook nooit alcohol aan bezoek.

Ik vind niet dat je je aanstelt, beslist niet.

Deel Deze Pagina