Vreemd..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door naampje, 10 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naampje

naampje Actief lid

14 dec 2008
    153
    0
    0
    Hallo meiden!
    Ik heb een gek vraagje denk ik..
    Ik en mijn vriend willen deze zomer voor een kindje gaan.. ben nu nog wel aan de pil ..

Ik heb sinds 2 maand ( ben 21 en slik sinds mijn 14de de pil) doorbraakbloedingen gehad.. huisarts gebeld ( daarvoor nog nooooi gehad) geen probleem zei hij.

Ik dacht gaat wel over .. ging het ook maar nu ben ik e weekjes geleden ( door omstandigheden ) de pil 1 keer vergeten.. te laat erachter gekomen om alsnog in te nemen dacht ik. Met mijn vriend over gehad, als t nu gebeurd ( om het maar ff gek te zggen) is het ook meer dan welkom dus verder geen zorgen ofzo om gemaatk.
    Nu was ik ong 1.5 weken terug helemaal uit t niets in een keer 2.5 dag ongesteld ( niet megaa erg maar ceker meer dan spotting!!!) ik was net 8 dagen met de pilstrip begonnen...
    Naja dacht ik dat kan tog niet van 1 pilletje vergeten????!!

Nu uit t niets weer heeeeel minimaal een beeetje rozige afschijden ( echt heeel licht roze )

Mijn vraag nu eigenlijk is .. kan dit een ''innestel bloeding zijn'' heb ondertussen niet elke dag seks gehad ofzo mar omdat ik hier veel lees lees ik dus wel eens over een inneselbloeding..

kan iemand mij haar mening geven??

Sorry voor het vage lange verhaal... ik hoop dat ik een reactie krijg..

dankjullie wel alvast

liefs naampje

ps. hoop dat ik het bericht bij het goede topic heb gezegd.

2. Loren

Loren Nieuw lid

10 apr 2009
    4
    0
    0
    Hoi Naampje

Is geen gekke vraag hoor, maar wat ik begrijp is dat je maar 1 pil vergeten bent?
    En je bent daarnaast ook toevallig niet ziek (overgeven of diarree) geweest?
    Als dat niet het geval is kan je niet zwanger zijn, de richtlijnen zijn veranderd: als je 1 pil vergeten bent (maakt niet uit in welke week) kan dat geen kwaad. Als je er meerdere vergeet of daarnaast ziek bent geweest zou het natuurlijk wel kunnen. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

groetjes Loren

3. Volgens mij kan het wel kwaad, wanneer je de pil in de eerste week vergeet.

Ben je in de eerste week 1 tablet vergeten?

De tablet alsnog innemen, ook als je daarvoor 2 tabletten tegelijk moet innemen. Gebruik de eerstkomende week een condoom tijdens het vrijen. Als je in de voorgaande 7 dagen zonder condoom hebt gevreeƫn dien je, je dokter te raadplegen. De kans bestaat dat je zwanger bent.

Ben je in de tweede week 1 tablet vergeten?

De tablet alsnog innemen, ook als je daarvoor 2 tabletten tegelijk moet innemen. Neem de rest van de strip op tijd in. De werking van de pil is niet verminderd.

Ben je in de derde week 1 tablet vergeten?

Dan zijn er 2 mogelijkheden:

1
    De tablet alsnog innemen, ook als je daarvoor 2 tabletten tegelijk moet innemen. Aan het eind van de strip zonder stopweek vervolgen met de volgende strip. De mogelijkheid bestaat dat je geen bloeding krijgt, of tussendoor wat bloed verliest.

2
    Stoppen met de huidige strip; vanaf de dag dat je de pil vergeten bent gaat de stopweek in. Na de stopweek begin je weer met een nieuwe strip.

http://www.dokteronline.com/informatie/ ... geten.html

4. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Een vriendin vergaat ook 1x de pil.
    Met als resultaat 17-3 een zoon ;)

Het kan dus blijkbaar wel.!

Succes

5. suze238

suze238 Actief lid

9 mrt 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    misschien is de pil te licht (geworden) voor jou! Mijn schoonzus had dit, werd steestuissendoor ongesteld enz.. en die heeft nu ook een wolk van een dochter!

6. Loren

Loren Nieuw lid

10 apr 2009
    4
    0
    0
    Vreemd, meestal moet er dan ook wat mis gegaan zijn met andere pillen..ik werk zelf namelijk bij een huisartsenpraktijk en daar hebben we de nieuwste richtlijnen van de nhg doorgekregen! Wat Suze zegt kan natuurlijk wel dat de pil te licht is voor jou..

7. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    2 pillen tegelijk innemen lijkt mij niet echt een goeie optie...

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Even wat anders... als jullie van de zomer willen beginnen met proberen kan het helemaal geen kwaad om nu al te stoppen met de pil. Kun je goed ontpillen. Sterker nog: Dat is nog beter ook!
    Succes!

9. naampje

naampje Actief lid

14 dec 2008
    153
    0
    0
    Meiden.. super bedankt voor al jullie fijne lieve goede en snelle reacties!
    Ben ik echt blij om!

Ik ga het in de gaten houden om het maar zo te zeggen en ik ga jullie ervan op de hoogte houden.. enne.. LadyXochi., bedankt voor de tip.. er zit idd wel wat in dat het geen kwaad kan om dan toch nu al te stoppen... Ik zal het er eens ff over hebben met manlief! haha

En de pil te licht had ik nog niet eens aan gedacht!! ik ga het er eens ff met de harts over hebben..

Bedankt meiden!

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    "harts" :) Zo had ik em nog nooit gezien :D
    Nou ja, het is in ieder geval duidelijk wat je bedoelt ;)

Deel Deze Pagina