Hoi! Ik vroeg mij af waar jullie je baby in willen leggen/hebben gelegd toen het net geboren was en de eerste weken? Moeten ze beslist in een wiegje? Wat zijn de voor- en nadelen? Of juist direct in het ledikantje? En is het voor de baby niet slecht om een hele nacht/dag in een kinderwagen te liggen? Liefs Hihi
Hylke (2 wkn) ligt overdag beneden in de kinderwagen bak, deze bak hebben we in de box staan. Overigens ligt hij hier alleen in als hij slaapt (dat doet hij nog veel). 's Nachts slaapt hij in zijn wieg bij ons op de kamer. De bak en de matras van de kinderwagen zijn stevig en plat, dus voor zijn rug niet zo erg. De wieg heeft een echt goed matras. We hebben er bewust voor gekozen hem overdag in iets anders te leggen (en op een andere plek) als 's nachts om het dag en nacht ritme te bevorderen. In verband met borstvoeding wil ik hem in mijn buurt hebben, zodat ik kan reageren op zoekgeluidjes.
wij hebben een ledikantje op haar kamertje staan en dat was volgens de kraamzorg geen punt, ik wil borstvoeding gaan geven en we laten de deuren openstaan van haar kamertje en onze kamer, als je de mogelijkheid hebt om een wiegje op jullie kamer te zetten dan raadden ze dat wel aan als je bv wilt gaan geven. wij hebben geen ruimte op onze slaapkamer en dan gaat veiligheid weer voor
Ik wil graag een wiegje bij ons op de kamer, waar de baby dan 's nachts slaapt. Overdag dan gewoon in het ledikantje op de babykamer en misschien af en toe beneden. Enige nadeel...het wiegje wat ik graag wil hebben is nogal prijzig...
wij hebben besloten dat we het ledikantje de eerste tijd bij ons in de kamer zetten en daarna gaat ie gewoon in zijn eigen kamertje slapen.
De eerste weken-maanden gaat de baby bij ons op de kamer in een hangwiegje. Daarna verhuist de hangwieg naar de babykamer naast onze slaapkamer. Ik wil de kleine voor de slaapjes overdag in principe zoveel mogelijk op de vaste slaapplek leggen, dus ook op dezelfde kamer. Maar die hangwiegjes zijn makkelijk verplaatsbaar, dus het zal ook wel gebeuren dat wieg en al bijvoorbeeld lekker buiten worden gezet! Een ledikant vind ik gelijk al zo groot voor zo'n kleine baby... vandaar dus eerst een wieg. Plus dat ik gewoon verliefd ben op die hangdingen! Liefs Monique
De matrasjes van een kinderwagen zijn niet geschikt om je kind de hele dag op te laten liggen. Ik heb gewoon het ledikantje geruikt,had gewoon geen geld voor een wieg en vond het echt een extreem luxe artikel.
Onze uk heeft de eerste weken in een wiegje (dezelfde als waar ik in heb gelegen) bij ons op de kamer geslapen. Sinds dat ze een maand of 2 was slaapt ze op haar eigen kamer. En toen ze wat groter werd hebben we haar in het ledikant gelegd. Maar wat is zo'n kindje dan klein in zo'n enorm bed, vergeleken bij een wiegje
Onze dochter hebben we tot 6 maanden in haar ledikant in onze slaapkamer gehad. Maar ik vond het achteraf wel een heel groot bed voor zo'n kleintje, dit keer kies ik dus voor een hangwiegje wat op onze slaapkamer komt de eerste maanden. Overdag sliep ze trouwens regelmatig in de kinderwagen beneden, ze wou ook echt niet in de box slapen. Dat vond ik wel makkelijk, dus ik denk dat ik dat met dit kindje weer zo ga doen.
Ons meisje sliep de 1e paar weken s nachts bij ons op de kamer in de kinderwagenbak, maar ook vaak in ons eigen bed. (gaf borstvoeding en viel gewoon in slaap) Vind de kinderwagenbak niet echt geschikt eigenlijk) Overdag in haar ledikantje. Deze keer gaan wij een co sleeper gebruiken. Is eigenlijk een wiegje wat vast zit aan je eigen bed. Zo is de beeb kort bij je (makkelijk met voeden) en heeft toch zijn eigen bedje. Als je die te prijzig vind kun je t makkelijk zelf maken van n wiegje, al dan niet 2e hands.
same here.. Op advies van de kinderarts zelfs omdat onze uk zich in dat grote bed niet warm kon houden.
Ik mag een wiegje lenen van iemand zodat ik het kindje de eerste paar weken naast mijn bed kan zetten. Als ik er zelf 1 had moeten kopen, dan zou het gewoon vanaf het begin in het eigen bedje slapen.
Deze uk gaat de eerste maanden bij ons op de kamer in het familie wiegje. Mijn dochter heeft de eerste 5 maanden bij ons op de kamer geslapen in haar eigen ledikantje. Dit vanwege borstvoeding, dan is het wel makkelijk als je niet iedere keer het huis door hoeft 's nachts.
Mijn zoontje heeft de eerste paar weken in de wieg geslapen. Toen (1,5 jaar terug) werd ons afgeraden de kinderwagen bak te gebruiken 's nachts. Dat is toch dichter dan een wieg, en dus meer kans op warmte stuwing. Onze wieg had aan de zijkanten riet en katoenen stof. Dus heel ademend. Overdag sliep hij of boven in de wieg, of beneden in de kinderwagenbak. Na 6 weken sliep hij meestal in het ledikant, en overdag beneden in de wieg...
Misschien nog een tip: zo'n rieten reismand, deze kun je ook prima tweedehands kopen via MP ofzo. Extra matrasje van dik schuimrubber eronder en het is makkelijk mee te nemen, naar beneden in de box, of in het ledikant. Zo is het voor beeb toch wat knusser omdat het kleiner is en praktisch voor jezelf!
Ik heb twee ledikantjes, 1 op zijn/haar eigen kamer voor overdag en 1 voor 's nachts naast ons bed. De bak van de kinderwagen was volgens de kraamzorg niet goed.
Ik mag de oude wieg hebben waar mijn vriend ook in heeft geslapen. 1 probleempje. Het is een ovaal wiegje, dus er moet een ovaal matrasje in. Is dat wel goed? En hoe zit dat met beddengoed? Iemand hier ervaringen mee?
hey ik heb de fout gemaakt de uitgave te doen voor een wieg... lyana heeft er amper twee maand ingeleden en ze staat intussen alweer weg... ze sliep in haar wieg en in haar draagmand in het ledikantje
Voor het ruggetje is het niet erg dat een baby in een reiswieg ligt, maar mij is geadviseerd de baby rustig te slapen te leggen in de wieg op de slaapkamer of het ledikantje op de babykamer. Daar is het rustig en donker en dat blijkt beter voor de baby. Een pasgeborene slaapt nog bijna heel de dag. Mij is zelfs geadviseerd de baby pas met 4 maanden in een box te leggen!