Maagbandje

Discussie in 'De lounge' gestart door chantal1984, 8 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Mamavanesmee: erg kortzichtig hoor!

2. danip

danip Niet meer actief

@ TS: Volgens mij is het voor iedereen heel persoonlijk wat wel of niet werkt. Alle standaard dieten heb ik vroeger ook geprobeerd, en dat was een drama. Ik kon het helemaal niet volhouden. Op een gegeven moment heb ik mezef alle snoep ontzegt. Dat was ook wel even moeilijk, maar op een gegeven moment was het normaal dat ik niet snoepte en had ik er geen moeite meer mee. Ik nam dan ook geen hapjes of taart op verjaardagen, gewoon helemaal niks meer. Ook dronk ik geen gewone frisdrank meer, maar Crystal clear, water en soms een glas cola light. Toen dat goed ging ben ik ook overgegaan op alleen heel gezond eten koken. Dus heel veel groente en fruit, en heel weinig slechte dingen. Zo sloeg ik b.v. soms het vette vlees over, maar nam vis. Het afvallen ging toen zo goed, dat ik steeds beter mijn best deed, en het op een gegeven super makkelijk ging. Ik werd er helemaal fanatiek van! Ik heb bij elke stap de knop opnieuw moeten omzetten (en dat is echt super moeilijk) maar ik ben 4 jaar geleden 20 kg afgevallen, en het is er nu nog af. Daarnaast heb ik nu dus wel een goed voedingspatroon, en ik ben zo blij dat ik mijn eigen ding ben gaan doen. Misschien dat je goed moet gaan bedenken wat wel voor jou werkte. Je kunt kijken naar waar je vorige dieten op mis liepen, en wat juist stimulerend werkte. En het is wel echt waar van die knop. Ik heb hem wel 200 x niet kunnen omzetten, maar die ene keer wel. Bij mij werkte het om om de dag te gaan wegen, want er was steeds wel een paar gram af. Dat werkte super stimulerend.

Bij mij is het dus zo dat ik juist helemaal niks extra's moet nemen tijdens een dieet, want 1 smaakt bij mij naar 2 enz. Dus iedereen moet gewoon zijn eigen weg er in vinden. Voor iedereen werkt het anders.

3. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Dat is ook zo, ik moet zeggen dat ik zowieso nu sinds 3 weken alleen maar groente eet s'avonds ( uiteraard met aardappels en vlees ) en eet ook veel vis en dan vooral zalm ... Dus ik probeer mijn eet gewoontes ook wel te veranderen ..

Is trouwens helemaal waar wat je zegt over iets extra's nemen, 1 smaakt altijd naar 2 ... Probeer nu ook de snacks te vervangen door bv een Fruit Kick, of een appel of een ander soort fruit ... Ik doe er ook echt wat voor hoor, het is niet zoals velen hier denken ( weet zeker dat sommige dat denken ) dat ik alleen maar snoep en niets aan mijn eet patroon doet, ik ben er ook mee bezig maar het is voor mij gewoon nog niet voldoende.

Maar goed ondanks alle verhalen blijf ik erbij dat ik toch voor een maagbandje wil gaan, ik weet ook dat je met een maagbandje niet kan blijven eten wat je wilt eten en ook zeker moet opletten met eten maar ja aangezien ik alles al geprobeerd heb lijkt dit op dit moment gewoon de laatste oplossing voor mij ..:)

4. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Tsja, je hebt je beslissing al genomen zo te zien. Dieet adviezen wil je niet want die wil je niet meer doen.

Dan houdt het op en wens ik je veel sterkte met de operatie en daarna. Ik hoop dat het niet teveel tegen gaat vallen.

Ik ben zelf blij dat ik heb gekozen om het niet te doen en nu een dieet volg dat werkt.

5. chantal1984

Dieet adviezen zijn altijd welkom alleen zie ik er persoonlijk zelf een hard hoofd in omdat ik al zoveel geprobeerd hebt... Je word er echt moedeloos van :(

6. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    zoals ik al eerder heb geschreven dat een vriendin van mij gewoon bleef eten wat ze voorheen ook at met een maagbandje nu dan dus abracadabra niks afgevallen alleen maar bijgekomen.

7. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Als je een klein afval tipje wilt: sultana, fruitkick en dat soort "tussendoortjes" zijn echt calorie-bommetjes. Neem dan lekker een fruitje of een peren/ aardbeienwaterijsje. (1 pakje sultana is geloof ik 4! aardbeienijsjes qua calorieen).

Als ik wil afvallen eet ik gewoon geen suiker meer en snaai ik niets meer na het avondeten, dan val ik langzaam maar zeker af, dit is ook relatief makelijk vol te houden maar geen quick fix.

8. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Maar ik denk dat een fruitkick wel meer vult dan een waterijsje. Dus dat je dan voorlopig niet snel meer 'honger' hebt. Met een waterijsje zit je ook niet zo vol en ik heb dan altijd het idee dat het een soort drinken is, want het smelt in je mond en je slikt het door.
    En in een fruitkick zit toch een beetje fruit verwerkt? Dus heel erg slecht kan het niet zijn.

9. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Wat voor de een werkt , hoeft voor de ander niet te werken ;) Niet iedereen is hetzelfde en waar de een zn hand niet omdraait om 20 kilo af te vallen is het voor de ander vreselijk hard werken .. zelf heb ik ook altijd problemen gehad met mijn gewicht ,ben echt een emotie eter , ben al eens 20 kilo afgevallen daarna weer 40 aangekomen in mijn zwangerschap en nu ben ik aan de laatste 15 bezig om ze eraf te krijgen dus ik weet wel hoe je je voelt hoor ..

On topic - ken 2 mensen met een maagband en beiden zijn ontzettend veel afgevallen maar normaal eten zit er echt niet meer aan ..

10. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Lees de verpakking maar eens na :)

ik heb altijd meer lekkere trek dan echt honger, tussen de 3 gewone maaltijden in, dus voor mij is een waterijsje genoeg als tussendoortje.

11. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Natuurlijk werk het voor de 1 beter dan voor de ander.. En ik ben helemaal niet kortzichtig maar het heeft ook te maken met discipline!

En ik dieet ook niet maar leef gewoon gezonder. Vervang de koeken door een rijstewafel eet veel groente weinig aardappelen en mager vlees.

Je maakt zelf te keuze..

In je eerste reactie leek of je er erg luchtig overdacht.;)

Nogmaals , ik wil niemand aanvallen hoor, weet zelf hoe moeilijk het is.:)

12. supermummy

supermummy Niet meer actief

Mij persoonlijk lijkt een maagbandje helemaal niks, als je dan nog maar zo ontzettend weinig kan eten, kan je dan nog wel normaal functioneren? Achter je kind aan rennen, werken, sporten? Niet eens meer genieten van eten ? Dan zou ik misschien nog wel liever te zwaar blijven.

13. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Het is echt niet zo dat iedereen met een maagbandje minder kan eten. Ik kan nog steeds veel eten. In het begin kan je bijna niks eten, maar dat gaat snel voorbij. Dan wint de honger het weer.

Ik hoop echt dat je de juiste keuze hebt gemaakt om het wel te doen en ik hoop ook zeer zeker dat je niet hoeft mee te maken wat ik heb moeten doorstaan met mijn maagbandje! Lees aub nog eens alles door. Alle nieuwe onderzoeken... De nieuwste onderzoeken hebben aangetoond dat een maagbandje maar in een heel beperkt aantal gevallen werkt.

Kom laten we gewoon met z'n allen gaan sporten :D

14. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Helemaal mee eens!:D

15. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Misschien ook een idee, mijn man en ik zijn 2 jaar geleden allebei flink afgevallen (30 en 14 kilo) Maar hadden dus ook echt niks lekkers meer in huis. Ik liet de boodschappen doen door mijn moeder zodat ik niet in de verleiding kwam. En in huis hadden we alleen maar gezonde dingen. Dus tuurlijk hadden we heel veel trek in lekkere dingen maar ze waren er niet dus konden we ze niet opeten ook....

Je kan alleen maar in de verleiding komen als het in huis is toch?

16. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Chantal, ik begrijp je helemaal hoor, ik heb zelf ook 5jr nagedacht voor ik de stap zette. Het is jouw lichaam, jij kent jezelf het beste dus weet wat er nodig is. Ik wil je wel op t hart drukken..laat je goed voorlichten over het bandje. De lange termijn resultaten zijn echt niet geweldig meer, in Belgie doen een aantal artsen de bandjes niet eens meer. Je mag me pb'en als je wilt, kunnen we eens van gedachten wisselen.
    Succes met je keuze en het traject!

17. chantal1984

Meiden thanx voor de reacties .. Ik ga toch nog even alle goede en slechte verhalen naast elkaar leggen en ga maandag gewoon aan mijn HA vragen wat hij aanraad ..

Jammer dat sommige mensen denken dat ik er luchtig over denk en dat er word gezegd '' als je het wilt dan kan je ook gewoon afvallen '' die lezen dus volgens mij niet wat ik allemaal al heb geprobeerd .. Maar goed die mening mag iemand hebben .. :)

Nogmaals iedereen bedankt voor de ervarings verhalen, zal ze zeker nog door lezen ..

Modjes hier mag een slotje op :D

Deel Deze Pagina