Maagklachten; wie herkent dit?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elleke, 23 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi hoi!
    Ik ben op 't moment 28 weken zwanger. Vanmiddag nam ik een glas appelsap en ik kreeg daarna een vol gevoel in m'n maag. Ook kreeg ik een misselijk gevoel bij m'n slokdarm en er liep allemaal water/spuug in m'n mond. Vanavond had ik bruiloft en had precies hetzelfde weer; na het drinken en eten kreeg ik dezelfde klachten. M'n collega had het erover dat het kan omdat je kindje groter groeit en je daarbij het eten wat 'zwaarder op de maag kan vallen' en maagzuur kan krijgen, maar ik heb niet het idee dat het maagzuur is, want dat 'brand' en dat heb ik niet.
    Herkennen jullie wat ik voel? Ik heb het ook wel eens 's nachts.

2. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Als het water me in de mond loopt dan ga ik meestal over mijn nek, dat is bij mij een voorteken dat ik naar de wc moet gaan lopen anders ben ik te laat.
    Misschien proberen om wat rustiger te eten en drinken, er wat langer over doen, dan komt het niet zo hard aan in je maag.

3. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    Het kan wel met maagzuur te maken hebben, ik geef heel veel maagzuur over in mijn zwangerschap, alleen als de maagzuur nog in je maag zit weet je het niet omdat je maag tegen het zuur bestend is. Dan voel je dus niet of je maagzuur hebt pas wanneer het omhoog komt voel je het, want je slokdarm is daar niet tegen bestend. En dat het water me in mijn mond loopt betekend bij mij ook hard naar de wc lopen voor het te laat is.
    Dus ik denk dat het wel normaal is wat je hebt. Je maag is gewoon snel over zijn toeren.

Daarnaast kan het heel goed zijn dat het eten je soms verkeerd valt en je er misselijk van wordt. Ik heb dat ook heel erg. Dit heb ik voornamelijk als ik teveel of te snel eet. maar soms snap ik ook neit hoe het komt want dan eet ik niet te veel en neit te snel en krijg ik het ook.

Deel Deze Pagina