Hoi, Ik zag laatst dat er perineum massage olie is van Weleda die je vanaf week 34 3 à 4 keer per week moet inmasseren op je perineum om zo het perineum wat soepeler te maken en de kans op scheuren of een knip te verkleinen.... Wie wil die kans niet verkleinen .. Zijn er meiden die dit gebruikt hebben? Mijn vraag is: zin of onzin?!
Heb bij mijn eerste zwangerschap periniumolie gebruikt, weet alleen niet of dat die was van weleda. Heeft bij mij niets geholpen. Moest worden ingeknipt, maar niets van gevoeld, en is heel goed genezen.
Heb het de eerste zwangerschap ook gebruikt, van Weleda. Ben niet ingescheurd, wel is er een knip gezet. Ga het dit keer toch weer gebruiken, kan zeker geen kwaad denk ik maar.
Niet gebruikt...wel ingescheurd maar wat wil je als je je kindje binnen 19 minuten eruit perst mijn gevoel zegt onzin....
niet gebruikt, ik wilde wel maar het was echt veel gedoe vond ik. uiteindelijk toch zonder schade bevallen.
Baad t niet dan schaadt t niet , maar t helpt geen zier.. Rekt t niet dan scheurt t wel , je smeert nl alleen de buitenste huidlaag in , maar je scheurt juist vanuit je binnenste huidlaag in.
Een ding weet ik wel, masseren zorgt ervoor dat een lidteken soepel blijft, dat geld ook voor striae.. En als je een lidteken soepel houd geneesd het beter/mooier. Maar iets voorkomen kan het denk ik niet, maar misschien wel de schade beperken.
Had het gekocht omdat ik als de dood was om uit te scheuren. Was er nog niet zo lang mee begonnen (vond het trouwens een ramp om te doen, pff wat een gedoe) en toen is onze zoon al geboren (die was vier weken te vroeg) dus tja... was er te kort mee bezig... *knip*
Vorige zwangerschap ook gebruikt, maar ben goed gescheurd. Deze zwangerschap wel een paar keer geprobeerd maar het doet te zeer beneden ivm littekenweefsel na vorig bevalling. Dus we zien het wel dit keer. Ik vond het trouwens een flink gedoe om te masseren daar met je dikke buik.
ik vond het ook heel veel gedoe, echt, 1 minuut masseren daar op die manier hoe het beschreven staat is al te lang. en ik geloof dat je toch wel minstens 5 min. moet masseren. heb het een paar keer gedaan, de laatste 2 weken voor de bevalling al niet eens meer en ben maar een beetje gescheurd, heb er niks van gevoeld! ok van het herstel wel dan, ik kon een goede 5 dagen moeilijk zitten. @cynnie: vind je 19 min persen snel dan? ik zou het behoorlijk lang vinden!
Ik heb het wel echt goed gebruikt, lukte ook nog aardig, en ik ben níks ingescheurd of geknipt!! Oftewel: ik vind het een wondermiddel!
@madelon: Volgens de verloskundige in het ziekenhuis was dat behoorlijk snel na 3 dagen inleiden en voor de eerste ben je volgens haar gem. 1 uur aan het persen...maar jah ik vond het zo gepiept dat persen haha
je vraag is zin of onzin. Ik vind het grotendeels onzin. al zou ik het wel gekocht hebben als ik de 34 weken zou hebben gehaald, voor de zekerheid Als je kind `verkeerd`voor de uitgang ligt moet er vaak geknipt worden, dan kun je smeren tot je een ons weegt. eerste lag in onvolkomen stuit dus een knip gekregen. Tweede bevalling (veel te vroeg, tweeling waarvan 1 goed lag en de tweede niet en daarom er handhandig is uitgetrokken, en de gyn er met haar handen bij inzat. ik had voor mijn gevoel toch echt uit moeten scheuren (had gelezen dat je dan altijd bij de knip uitscheurt), maar nee ik ben niet uitgescheurd en heb geen olie gebruikt.
ja na 3 dagen kan ik me voorstellen dat dat persen snel ging! maar een uur persen lijkt me echt niet gemiddeld! heb je dat wel goed gehoord?