Ik snap heel goed dat als het nog zo extreem is je na al die maanden onderzoeken wilt. Motilium werkte hier eerst ook niet omdat ze zo voorzichtig doseerde. Op een gegeven moment kon ik het ook niet meer aanzien en heb ik met de bijsluiter in de hand de dosis verhoogd. Dit was echt de oplossing. Sindsdien een heel ander kind. Natuurlijk de dag erna de kinderarts gebeld en die gaf haar akkoord. Laatst geprobeerd om af te bouwen, het gaat nl. zo ontzettend goed. Maar het was weer continue wegslikken en slechter slapen. We gaan dus nog maar even door. Hoop voor je dat je serieus genomen wordt en je rust gaat krijgen, niet alleen voor je kereltje maar ook voor jou (en je gezin)
Ik zou inderdaad verder onderzoek willen. Ook wij zijn zo n 9 maanden onderwerg geweest met het spugen. Ik weet inmiddels dat de verdere onderzoeken niet prettig zijn voor een baby. Vaak is dit de reden om gewoon medicatie te geven. Mijn kind heeft 9 maanden alleen maar gehuild en groeide niet. Nav onderzoek is er niets uit gekomen. Ze heeft een enorme aversie tegen eten en drinken ontwikkeld, hoewel het inmiddels iets beter gaat. Ze is nu 17 maanden, maar weegt nog geen 8 kilo. Ik heb aangegeven voorlopig geen verder onderzoek te willen, omdat ze helemaal over de rooie gaat als een arts al gedag zegt. Ze voelt het feilloos aan. Ze is inmiddels vrolijk en geeft zelf aan wat ze wel en niet eet. Misschien een heel ander verhaal, maar het gaat uiteindelijk beter worden. Wel vraag ik me af of je een koemelkalkergie of gluten allergie hebt uitgesloten. Sterkte!
Bloem3, ik geloof graag dat al die onderzoeken geen pretje zijn. Een koemelkallergie of iets dergelijks is ook nooit uitgesloten. Omdat hij dus groeit als kool doen ze dus niks met een onderzoek, en zeggen ze dat hij dit of dat medicijn krijgt en dan moet het beter gaan. Ik ben zo moe dus dan geloof je wel wat een kinderarts zegt. Het enige wat je op dat moment wil is dat het helpt dus dan probeer je het maar weer. Nu gaan we voor een ander ziekenhuis in de hoop dat ze hem daar wel grondig willen onderzoeken ondanks dat hij goed groeit
Voor een maagbiopt moeten ze onder narcose. Dat is erg belastend voor je kind, en het kost gewoon erg veel geld. Het is dus zowel minder belastend voor je kind, als ook goedkoper, om gewoon uit te proberen of medicatie werkt. Uitsluiten of er sprake is van een allergie zou ik idd ook eens laten doen. Onze oudste heeft lang een hoop klachten gehad die dus door KMA veroorzaakt werden. Bij ons werd dat heel duidelijk toen ze na het eten yoghurttoetje kreeg, (tot die tijd BV, dus ze kreeg daarvoor niet rechtstreeks koemelk binnen, enkel via de BV). Ik weet niet of bij jullie de klachten verergerd zijn ook sinds het bijvoeden/introductie van bepaalde voedingsmiddelen?
Nee wij merken geen verandering in het vast voedsel eten. Ze hebben toen hij 2 weken oud was wel in het ziekenhuis gevraagd of er allergieën in de families voorkwamen en voor zover wij weten is dat niet zo. Meer is er dus ook niet aan gedaan. Nog een paar dagen en dan zullen we eens zien wat de huisarts hier van vind en of dat we naar een ander ziekenhuis kunnen. Ik wil gewoon alles uitgesloten hebben, voordat we verder gaan met medicijnen. Wel drinkt hij sinds 1 april veel slechter, en heb zo'n idee dat zijn plasluiers de laatste dagen ook een stuk minder worden. Normaal dronk hij 3x 180+6 en 1x 210+7 en nu drinkt hij 4x 150+5 (misschien dat hij nu ook minder plast dan?) En fruit een half potje en groente een half potje per dag.
Vervelend he reflux? Heb je gevraagd of je een ph meting kan laten afnemen? Of een slikfoto? Een slikfoto mag dan niet per definitie gebruikt worden als reflux indicator, maar er wel een hoop op te zien. Die maag biopte ken ik niet trouwens. En enige alternatief behalve medicijnen, omhoog houden etc, is een nissen. Hier had mijn dochter ook ernstige reflux met heel veel spugen. Ze kreeg zantac en mottilium. Op dag reduceerde het spugen naar 0! Ze heeft nu verborgen reflux, in minimale mate. Ze hikt nog veel, hoest veel, verslikte zich enorm, nu wel wat minder en huilt idd ook uit het niets. Ze kan wel nu plat liggen en leuk spelen. De kinderchirurg overwoog een nissen te plaatsen, maar dit wil ik zoiezo niet. Zeker niet nu het zo goed gaat. Of dit na de volgende operatie nog zo goed gaat als nu, duim ik dan maar voor! Ze krijgt nu trouwens nog alleen Zantac.
TS, hier ook heel ernstige verborgen reflux gehad. Alle belastende rotonderzoeken gehad (geen ph-meting), maar er kwam niks uit. Alles geprobeerd, omeprazol, Nexium, motilium. Niets hielp echt, tot ik het Refluxboek van Stefanie Lampe las en erachter kwam dat de dosering essentieel was. Van 5 mg Nexium gingen we naar 10 en toen was het gekrijs plotsklaps over! De reflux heeft nog lang geduurd, onze kleine spuugt nog steeds makkelijk (nu 1,5) maar sinds Nexium 10 mg hadden we een blij kind. Daar zou ik mijn geld dus op zetten. Probeer het in overleg met arts, als het werkt, merk je het met een dag of twee.
Ik herken het wel, heb 2 Reflux kinders. Het komt goed op het moment dat ze overgaan op vast voedsel en niet meer zo vaak liggen. Met ongeveer een jaar zal het maagklepje goed functioneren.
Onze zoon zit al vanaf 1 maart op 10mg Nexium per dag maar het doet naar mijn idee dus niks. Hij wil graag kruip bewegingen maken maar omdat hij dus niet wil liggen op rug of buik (omdat dat zeer doet) gaat dat dus niet. Ook wil hij niet zitten, niet in de box of op de grond, niet bij je. Niet in een kinderstoel. Het spugen is hier wel vele malen minder geworden gelukkig, want daar had hij ook heel veel last van.
Vast voedsel zijn we al vanaf 4 maanden mee bezig, vanaf maand 5 begon hij te snappen dat hij dat kon doorslikken. Dat deed hij dus niet. Hij slikt ook zijn eigen speeksel niet door, nu nog steeds niet trouwens. Als hij een fles krijgt dan stroomt zijn speeksel gewoon uit zijn mond.
Misschien is 10 ook niet genoeg. Onze kleine was een ieniemini. Het hangt natuurlijk af van gewicht en ernst van de klachten. Ik zou het bespreken met de ka. Het niet willen liggen herken ik helemaal. Het niet willen zitten niet. Je zou zeggen dat dat ook verlichting geeft bij reflux. Al kan zitten misschien ook druk op de buik geven. Je hebt al niet knellende kleding, luiers en rompers uiteraard. Ik heb erg met jullie te doen. Je wordt er echt wanhopig van he? Maar het is wel waar wat ze zeggen, met 1 jr is het ergste leed geleden. Sterkte.
Overigens, ik vind het volkomen terecht dat je een second opinion wilt. Een frisse blik kan soms wonderen doen en bij sommige artsen treedt nou eenmaal kokervisie op waardoor er dingen worden gemist. Ik hoop dat je een goede ha hebt die je daarin goed kan steunen.
Niet alles gelezen maar lees hier dat mensen denken dat nexium een zuurremmer is. Dit is dus niet zo. Alle maagbeschermers die aan babys gegevlen worden zijn geen zuurremmers. Dit is juist erg slecht als dat wel gegeven wordt. Melk neutraliseert het zuur al dus als je er medicijnen op gooit wordt er door het lichaam alleen maar meer zuur aangemaakt om het eten te verteren zegmaar. Nexium bouwt een laagje op in de slokdarm. Hierdoor komt het eten wel omhoog maar kan het nuet meer branden. Vaak merk je bij babys pas ook na een tijdje de reflux. Dit komt omdat er slijm in de slokdarm zit wat beschermt tegen het maagzuur. Als er vaak maagzuur omhoog komt bijt dat slijm langzaam weg en dan pas gaat het branden en kun je ook slokdarmontsteking krijgen. Hier krijgt ons meisje ook nexium maar het eten blijft idd omhoog komen. Ze kan het nu beheersenndoor het terug te slikken. Soms komt het wel vijf keer achter elkaar omhoog en slikt ze het weg. Ze krijgt dan rood om haar ogen en tranen etc. Maar ze krijst niet meer en dat is dus door de nexium: het doet namelijk geen pijn meer.
Onze zoon is wel een flinkert, met 7 maanden woog hij 8736gr en 73cm. Hij slaapt nu sinds 3 avonden en nachten goed. Heb hem een soort van vast gelegd in bed. Een te grote trappelzak aan en die aan de onderkant ingestopt en nu ligt hij dus stil in zijn bed. Wel slaapt hij heel raar, met zijn rug helemaal hol en zijn hoofd dus nog verder naar achteren (moeilijk uit te leggen) Ik heb wel een goede huisarts. Bij onze zoon is echt niks goed. Hij wil alleen maar vastgehouden worden en dan zelg ook staan/lopen, kan toch ook niet goed zijn lijkt me?? Ik heb het heus wel geprobeerd om het te negeren maar hij wordt dan zo boos en schreeuwt en krijst zo ontzettend hard dat ik hem wel vast moet pakken, kort daarna wordt hij wel weer rustig en is dan weer vrolijk totdat je hem weer neerzet. Hebben jullie kids dan ook niet gekropen of geteigert? Als wij hem op zijn buik leggen begint hij heel hard te bewegen, maar of hij dit doet omdat hij vooruit wil komen of dat hij het niet leuk vind.......
@Nijntje: nexium is wel degelijk een zuurremmer. Zantac bouwt een laagje op in de slokdarm, maar nexium is dus wel echt een zuurremmer die de hoeveelheid zuur in de maag vermindert. Staat toch echt in de bijsluiter....
Onze dochter heeft verborgen reflux gehad: Alles stond schuin tot aan het verkleedkussen aan toe (ook de box, reiswieg van de kinderwagen, letterlijk alles waar ze op lag). Haar melk heb ik altijd met JBPM zo ingedikt dat het net dikke pap was. Op 1 schepje KV ging 1 schep JBPM (was nog de oude samenstelling). Tevens kreeg ze Zantac wat bij haar heel goed heeft geholpen (met bovenstaande wat ik deed). Met 5,5 maand begonnen met bijvoeden (potjes) en binnen een maand hier weer mee gestopt: 1 groot drama, alleen maar huilen en schreeuwen. Rond de 7 maanden weer begonnen met bijvoeden, en nu stukjes gegeven en dit ging een heel stuk beter. Alles wat maar enigszins vloeibaar was gooide ik JBPM doorheen (ook door yoghurt e.d.). Toen ze begon te tijgeren had ik altijd hele sporen door het huis heen, daar ze op haar buik lag en daardoor haar eten er vaak weer uitkwam (had de KA voor gewaarschuwd). Met 10 maanden is ze gaan staan, en toen werd het heel langzaam minder. Hoe vaker ze stond op een dag, hoe minder ze ging spugen. Toen zijn we ook heel voorzichtig de JBPM gaan afbouwen. Rond het jaar konden we ook stopen met de Zantac. Onze KA heeft ook gezegd dat meestal rond het jaar bij de meeste baby's het maagklepje goed sluit, en de meeste baby's eroverheen groeien. Bij sommige duurt het nog iets langer, en bij een heel klein percentage is een operatie nodig. Overigens spuugt ze nog steeds erg makkelijk. Tja, toen onze zoon geboren was begon alle ellende weer overnieuw. Hij had atypische reflux. Met hem zat ik met 4 weken al bij de KA en kregen we nexium mee. Ik heb voor hem een draagdoek aangeschaft omdat ik nog een dreumes rond had lopen. De eerste 3 maanden van zijn leven heeft hij letterlijk in de draagdoek geleefd.
Precies: Nexium: De werkzame stof in Nexium is esomeprazol. Esomeprazol is een maagzuurremmer. Het behoort tot de protonpompremmers. Het vermindert de aanmaak van zuur in de maag. Bron:Apotheek:Medicijn Nexium
Had je je kindje nou in een draagzak? Daar stop ik haar nu nog wel eens in op een dag dat ze alleen maar bij me wil zijn. Goud waard.
Is ook het kiss syndroom uitgesloten? Daar horen ook vaak reflux klachten bij en zou de verdere onrust kunnen verklaren.