Benzineprijzen

Discussion in 'De lounge' started by blondi, Apr 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Veranderen jullie je autogebruik?

1. Nee, ik rijd verder zoals ik al deed.

2. Ja, ik doe dingen anders.

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Ik ben benieuwd.

Pakken jullie minder vaak de auto? Of nemen jullie andere 'maatregelen'?

Ben net gaan tanken; 1.81,9 en dat is dan nog niet eens de duurste!
    Wij gaan voortaan naar België om te tanken. Dat is een kleine 15 min rijden vanaf hier. Kunnen we mooi een lekker frietje eten daar.
    Ook pak ik als het even kan de fiets, wat ik eerst nooit deed!
    Hopelijk kan mijn dochter over een tijd vaker mee op de fiets dan laat ik die auto helemaal staan. Ik ben het echt spuugzat.

2. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee we rijden nog steeds veel auto. Maar we rijden dan ook niet op benzine maar op lpg-g3 ;) dat kost nu 0,74.9 cent

3. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Pompeltje, is dat niet duurder geworden?

4. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is inderdaad ook duurder geworden maar gelukkig nog perfect betaalbaar voor ons :)

5. macy77

macy77 Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,239
    1
    0
    Vind het niet duurder worden hoor, ik tank altijd 40 euro..
    Whahahahha!

6. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    heb gister onze auto volgetankt voor 99euro:$, we rijden diesel, en ik pak echt steeds vaker de fiets. koffiedrinken bij oma combineren we met bibliotheek en nederlandse supermarkt.

op zondag wordt er niet meer ´een rondje´ gereden, maar gaan we even wandelen, buiten spelen, en bij slecht weer lekker binnen knus maken. de dingen die ik op marktplaats wil kopen, worden buiten de 15km opgestuurd, want erheen rijden is al duurder dan pakketpost....
    we wilden eerst zo'n 9uur rijden van hier op vakantie, en dat is nu 3uur geworden, ik weiger een paar honderd euro diesel te betalen, geef t liever uit aan een keertje extra uit eten.

t is toch ook niet meer normaal, of wel?

7. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    :)
    Het duurde even voor het kwartje viel.. (blond)

8. Dana

Dana Niet meer actief

Zodra ik zeker weet dat mijn baan in onze eigen stad doorgaat (moet nu 30 min rijden) dan gaat mijn auto de deur uit. Ik heb een hele zuinige auto maar het loopt met de benzineprijzen inderdaad uit de hand.

9. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Loesje, zo doen wij het hier dus ook. Als we ergens naartoe moeten proberen we alles in de buurt meteen te doen.

Ik kan me er een beetje boos om maken maar daar heb ik natuurlijk alleen mezelf maar mee. ;)

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Hmm, wij rijden niet minder, maar wij hebben een auto + tankpas van de zaak, dus voor ons maakt 't qua prijs niet uit. Ik heb zelf geen auto, dus ik pak sowieso doordeweeks de fiets.

11. singa

singa Niet meer actief

Wij krijgen de benzine van de baas. Moeten het alleen nog voorschieten maar dat is vanaf juni ook voorbij.
    Met die auto rijden we dan ook privé. Met mijn auto rijd ik zo veel mogelijk alleen naar het werk. Voor privé dingen probeer ik zo min mogelijk die auto te pakken.

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier rijdt ik er geen meter minder om. Maar goed hier combineer ik sowieso alles zo veel mogenlijk (mits ik het fysiek redt) omdat we voor alles moeten rijden. Supermarkten e.d. is 5 km hier vandaan. Fietsen ben ik aan het opbouwen maar redt ik gewoon weg niet 5 km. En ik bouw op voor de lol en beweging niet zodat ik alle boodsschappen kan halen op de fiets. Ik word heel snel heel chagie als ik niet mijn eigen auto voor de deur heb staan en altijd daarover kan beschikken. Ik weet ben wat dat betreft verwend, maar kan ook niet heel veel anders mijn lichaam .

Doe trouwens wel 1 a 2 x in de week max. boodschappen als ik nog wat kleins nodig heb ga ik voordat ik colin bijv. van psz haal.

13. singa

singa Niet meer actief

BTW hier is de benzine gelukkig een stukje goedkoper. Van de week tankte ik nog voor € 1,73

14. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,422
    447
    83
    Limburg
    Hier probeer ik ook wat minder te rijden maar dat gaat nog niet echt omdat de jongste nog niet mee kan op de fiets, kan nog niet zelfstandig zitten. Als dat dadelijk wel kan dan is het wel de bedoeling om minder te gaan rijden. Nu rij ik eignelijk nog echt grote afstanden.

15. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Mijn man heeft gelukkig een auto van de zaak, daar mogen we privé onbeperkt mee rijden. Dat scheelt!
    Ik heb zelf een klein, zuinig autootje. Ik hoef maar eens per 6 weken te tanken.
    Toch pak ik nu wel vaker de fiets.
    Vind ik eigenlijk ook wel een goed voorbeeld voor mijn kinderen, een beetje beweging :)

16. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Hier is de benzine bij de supermarkt tankstations 1,68, maar de gemiddelde lonen liggen hier ook op 700,-, dus in verhouding veel duurder.

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij rijden niet minder, ik pak ook regelmatig de auto om even stoom af te blazen (en ja dan blaas ik maar in zeeland heeft niemand daar last van:) ). Ik heb dat echt even nodig soms en dat ga ik niet laten om de benzineprijs.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Wij doen nog gewoon hetzelfde. Maar wij pakken sowieso als het even kan de fiets of we gaan lopen :).

19. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij hebben 2 auto's. Een 'grote' en een kleine. De grote rijdt zo'n 1 op 12. De kleine 1 op 18 - dus we pakken nu veel vaker de kleine auto. Terwijl de grote eigenlijk een stuk comfortabeler is op lange ritten. En de kleine ideaal voor in het dorp.

20. tulip

tulip Niet meer actief

Wij gaan volgende week verhuizen en dan heb ik mijn auto bijna niet meer nodig... dat gaat een hoop schelen.

Share This Page