hallo dames ik wil als alles goed gaat in september een maand naar saoedi arabie gaan samen met me man. maar dan ben ik 6 maanden zwanger mag je dan vliegen en kan ik gewoon een maand weg blijven uit nl terwijl ik zwanger ben,
Hallo, Met 6 maanden mag je gewoon vliegen. Tot hoelang hangt af van je luchtvaart maatschappij. Je kan dit opzoeken in de algemene voorwaarden. Ik heb pas gevlogen met Ryanair. Ik was toen 30 weken zwanger maar had wel een verklaring nodig van de verloskundige dat de zwangerschap zonder problemen is geweest. Hier werd wel streng naar gekeken. Ook mocht ik niet meer door de veiligheids poortjes vanwege straling. Succes. groetjes!
hihi, niet meer door poortjes vanwege straling. Dat is wel een beetje onzin maar goed, als die luchtvaartmaatschappijen maar niet aansprakelijk gesteld kunnen worden. Je mag gewoon vliegen qua gezondheid. Maatschappijen hanteren verschillende maximale data dus dat moet je even opzoeken. Het is heel verstandig om een medische verklaring bij je te hebben zodat de kans dat ze je aan boort weigeren klein is. Het gaat de maatschappij erom dat je geen kans hebt om eerder te bevallen... In Saoedie Arabië worden ook kindjes geboren dus je kan best het land uit.... Maak goeie afspraken met je verloskundige dat je vlak voor vertrek en direct na vertrek op controle komt. Let er wel op dat het heel warm kan zijn en daar kan je last van hebben. Ook moet je goed op je gedrag letten daar (maar dat moet je ook als je niet zwanger bent). Oja, ik weet niet of je man voor zijn werk gaat maar orienteer je even hoe gemakkelijk het is om als vrouw alleen over straat te gaan (zeker wanneer je zichtbaar zwanger bent). Bijzonder land dus veel plezier!
hallo elleny we willen in de maand ramadan willen we daar naar toe gaan naar mekka dus echt alleen op straat zal ik niet lopen (gelukig) en daar zit ik namelijk ook mee met de warmte ben bang dat ik het niet uit hou met al die drukte... ik wil heel graag gaan maar twijfel nog wel wat
je moet het even navragen bij je vliegtuigmaatschappij. de ene laat geen zwangere meer toe vanaf 6 maanden en de ander laat zwangere nog meevliegen met 8 maanden...
Let er dus ook op dat je weer terug kunt, want als je bijv. een hele maand gaat en zei weigeren bij die maatschappij om met 7 maanden nog mee te nemen dan heb je een probleem... Zelf lijkt het me niet heel fijn in die hitte en dan die mega drukte, ik heb ook wel eens verhalen gehoord dat mensen daar helemaal verdrukt worden omdat de toestroom naar mekka met ramadan zo ontzettend druk is.. Was laatst zelf in een kroegje voetbal aan het kijken en bij elk doelpunt moest ik mensen van mijn buik afduwen, niet zo prettig... Groet Snoozie
ik zou eerder informeren hoe het met de terugvlucht zit...aangezien je een maand weg blijft...en vertrekt uit NL als je 6 mnd zwanger bent
hoi hoi, Ik zit eigenlijk ook met de zelfde probleem.. ( probleem is het ook niet egt, dan maar volgend jaar op vakantie ) Ik wil zelf ook heel graag op vakantie naar turkije.. ik heb het na gevraagt bij de turkse maatschappij, zij hebben gezegt dat ik tot mijn 28 week kan vliegen ( 6 maanden).. Ik kan wel gaan maar niet terug komen want, ik kom met 32 weken ( 7 maanden ) terug. Dus ik kon het vergeten. Natuurlijk verschilt het per maatschappij.. liefs hilal
De meeste maatschappijen houden 30 tot 32 weken aan dat je nog mag vliegen, dus je terugvlucht zal een probleem worden. Tevens moet je altijd een verklaring bij je hebben dat dit een ongecompliceerde zwangerschap is. Als je die medische verklaring niet bij je hebt, kun je het meestal ook vergeten. En check even bij je reisverzekering of ze eventuele kosten vergoeden mocht je in het ziekenhuis geraken. Niet alle reisverzekeringen gaan hier even soepel mee om. Zeker omdat je de problemen gaat op zoeken met naar Mekka gaan tijdens de ramadan. Dan is het super druk met verdrukkingen en doden tot gevolg. Dit alles weet ik na jarenlangen ervaring ivm werken op een alarmcentrale. Tevens zul je in het vliegtuig veel moeten lopen om trombose te voorkomen. Ik zou een vakantie dichterbij nemen. Wat je nu van plan ben is vragen om problemen. Ik vond de autovakantie van 6 uur rijden al erg belastend met 32 weken. Ik had daar goed spijt van, zeker toen het warm was.
Ik zou even goed nadenken als je dit echt wil tijdens je zwangerschap! Het is vreselijk druk en ook ontzettend warm...En als er veel mensen tegen je aanlopen.En ik weet dat dat gebeurd....Denk er goed over na...
Alles over het vliegen is al gezegd, heb nog wel een andere tip: denk je aan je entingen etc? én schoon water!