Mijn moeder heeft een paar maanden ontzettende last van haar maag. Ze is onlangs uiteindelijk naar de internist doorverwezen en vandaag was ze daar. Die gaf aan dat er haar bloedonderzoek wel iets afwijkends gaf omtrent haar maag. Lever en nieren waren overigens wel in orde. Ze heeft een CT scan laten maken en die gaf ook aan dat er veel vocht zit rondom haar maag en ook was er een vlekje op te zien. Nou is mijn zus met mijn moeder naar het zkh gegaan en de internist zei dat dat de vlek ook een tumor kan zijn Daar schrik je idd behoorlijk van. Maar hij heeft mijn moeder doorverwezen voor een endoscopie onderzoek en daarvan krijg ze pas volgende week uitslag. Nu was ik aan het googlen en wat ik mij afvraag: is bijv. bij een maagzweer ook iets afwijkends te zien in het bloed? En is maagzweer ook op een CT te zien? Want een paar weken geleden is er ook een echo onderzoek geweest en hebben ze dat niet gezien, alleen vocht waar ze het over hadden. En de symtomen van maagzweer en een tumor komen haast overeen Ik maak me toch weer zorgen want ik hoop natuurlijk dat het niks ernstigs is.