Ik heb het gehad zonder roesje, vond het een hel, als je de mogelijkheid hebt zou ik een roesje vragen.
Mijn vriend heeft het ook gehad en vond het wel naar maar te doen zonder roesje. Ik was er bij en vond het volgens mij erger dan hij omdat je echt hele nare boeren krijgt (door het lucht wat ze erin pompen)
Ik heb het gehad zonder roesje, vond het niet fijn, maar goed te doen - beetje zoals de tandarts die een klein gaatje vult. Rustig blijven ademen en dan is het zo achter de rug, kun je ook meteen weer functioneren ipv nog bij te moeten komen van het roesje.
Ik heb het gehad met roesje. Gelukkig niks van gemerkt maar ik bleef nog uren beroerd van het roesje.
Ik heb een gastroscopie gehad met roesje. Schijnt dat ik nog wel gewoon bij was, maar kon me vanaf het moment dat ik weer echt ‘wakker’ was niets meer herinneren van de gastroscopie zelf. Voelde mij na het roesje een beetje stoned en vooral heel vrolijk! Nergens last van gehad dus verder.
Zonder roesje. Zag er erg tegen op maar viel erg mee. Leuk is anders maar zou het de volgende keer weer zo doen.
Dank allemaal. Ik werk in 't ziekenhuis en 'tzou eigenlijk wel ideaal zijn als ik 't gewoon onder werk kan doen. Maar dan moet ik 't zonder roesje doen.. Twijfel of ik dat aandurf. Maar ik kan 't op z'n minst proberen denk ik dan..
Ik heb het zonder roesje gedaan en dat is prima te doen. We hebben zelfs vreselijk gelachen, omdat ik elke keer mijn been omhoog deed bij de invoer van de slang. Was in een paar minuten gepiept. Mijn partner mocht er juist niet bij zijn, omdat het voor een omstander heel naar uit kan zien.
Ik heb het de eerste keer zonder roesje gehad en de tweede keer met roesje. Mijn advies: doe het met een roesje! Geen twijfel over mogelijk.
Ik heb het meerdere malen zonder roesje gehad. De 1e keer is niet leuk inderdaad, maar daarna weet je wat komen gaat. Het deed absoluut geen pijn, het is alleen een vervelend gevoel. Maar ik vond het niet tegenvallen de 1e keer. Daarna wel altijd wat last van de keel. Ik zou het zonder roesje doen. Dat brengt vaak meer ellende met zich mee, zoals misselijkheid en idd het verplicht moeten uitslapen.....
Ik heb drie weken geleden een gastroscopie gehad met roesje. Ik heb er niets van gemerkt en heb geen last gehad van de narcose. Was heel snel weer bij. Beetje moe erna, maar na goede nachtrust weer helemaal fit. Dag erna een heel klein beetje keelpijn gehad. Dus ik zou het zeker met een roesje adviseren.
Ik heb het zonder roesje gehad en zou dat nooit weer doen. Als je de keus hebt, zou ik het met roesje doen. Nu is het wel zo dat ik van narcose nooit last heb (*afkloppen), heb je dat wel, dan is het misschien anders.
Ik heb het gehad zonder roesje en vond het echt heel heel heel naar en durf t ook geen tweede keer meer
De 1e keer was zonder roesje en ik vond het verschrikkelijk. Ik moest telkens boeren en de arts zei telkens dat ik daar mee moest stoppen, maar dat ging helemaal niet. De 2e keer was met roesje, niks van gevoeld dus.
Ik heb t zonder roesje gehad, maar dat gaat ze niet nog een x lukken mocht t ooit nog eens nodig zijn.... Nu heb ik ook wel een overgeeffobie en ging ik dus al flink in paniek die kamer binnen...man moest mee anders bleef ik buiten staan... De internist had toen gezegd (toen ik uiteraard meteen om een roesje vroeg) dat ze dat eigenlijk niet doen bij een maagonderzoek... Toen ik bij de balie stond te wachten op de ochtend zelf stond er een oudere man voor me. Die kwam zich aanmelden voor een maagonderzoek, mét roesje! Ik werd echt giftig op dat moment... Maar goed. Prettig is t niet zo’n slang door je strot (en ze doen wel alsof t ding heel klein is maar is toch minstens een cm in diameter hoor...) Tis dat ik er niet echt ontspannen bij lag. Vooral t erin en eruit vond ik erg vervelend. Eruit t ergst (omdat je dan toch wat gaat kokhalzen en spugen - al is je maag leeg dus er komt niet veel). Sorry misschien wat teveel details voor je, maar je kan maar beter weten waar je aantoe bent denk ik dan. Zou dus zeker om een roesje vragen als je dat wilt en laat je vooral niet afschepen met een reactie dat ze dat niet doen. Ze hebben t liever niet omdat zonder roesje je die slang dus zelf “inslikt”. En bij een roesje moeten ze t forceren in dat opzicht.
Ik hoefde zonder roesje niet die slang ‘in te slikken’ ofzo, ik had een verdovende spray gekregen en merkte van het inbrengen niet veel - het idee was vooral spannend. Ik voelde vooral in mijn maag wat druk, en vervolgens namen ze enkele hapjes voor controle, dat voelde ik ook trekken. Toen de slang eruit werd gehaald, werd me gezegd even flink te hoesten, en toen was hij er dus uit. Geen kokhalzen, laat staan spugen. Tijdens de scopie kon ik meekijken op het scherm, de arts legde ook rustig uit wat er te zien was, dat vond ik ook wel kalmerend.
Gehad met roesje. En ik kan me nog herinneren dat ik in paniek wakker werd omdat het voelde alsof ik stikte. De zuster was heel lief en zei dat ik rustig moest ademen door míjn neus. Zoiets, toen sliep ik weer en was het klaar.