misschien een domme vraag maar is ijsthee met prik gevaarlijk voor je baby? ik drink verder ook wel vruchtensap maar vroeg me dat af omdat je wel eens leest dat thee ook niet goed is?
oke ik drink ook helemaal geen cola meer terwijl ik er aan verslaafd was maar ik wil gewoon het beste voor de baby. maar is er wel iets met prik wat je gewoon kan drinken?
Ja, is ook helemaal niet erg als je af en toe cola drinkt of Ice Tea. Heb ik ook gedaan en we hebben een heel knap ventje gekregen.
Ik ben ook overgestapt van best veel cola light naar : - roosvisee (multivit), - vruchtensappen, - ice tea, - water, - thee, - etc.etc... ....maar dat had meer te maken met het feit dat ik niet dacht dat de caffeine en aspartaam in cola light erg goed is voor het kindje (ik dronk nogal veel cola light voordat ik zwanger raakte). Ik heb eigenlijk geen idee of prik slecht is voor de zwangerschap.... Ik denk dat je gewoon veel moet afwisselen, dan water, dan thee, dan vruchtensapje, dan weer iets anders...gewoon niet te veel van een en het zelfde? liefs mamatoB
Mijn vk zei trouwens wel dat het heel belangrijk is dat je VEEL drinkt, water maar ook andere drankjes (zonder alcohol natuurlijk!)...als je veel drinkt spoel je je lijf, verlies je afvalstoffen en reinig je jezelf, waardoor je schijnbaar ook minder misselijk bent en minder hoofdpijn hebt... Misschien verklaart dat wel dat ik helemaal niet misselijk ben geweest tot nu toe, dat ik zo veel drink? Ik weet t niet.... maar veel drinken is in elk geval heel goed!
ik heb nog nooit zoveel cola gedronken als toen ik zwanger was. Was bij mij het enige dat tegen de maagzuur hielp. (je moet niet denken aan liters per dag hoor, ik denk ongeveer halve ltr pdag ofzo) En nu taal ik er niet meer naar, voor mijn zwschap trouwens ook niet, ik houd eik niet van cola hahaha
koolzuur op zich kan helemaal geen kwaad voor de zwangerschap. Het gaat eerder om de kunstmatige suikers die er in gedaan zijn in veel drankjes met 'prik' en ik weet niet of er in ijsthee (net als in thee) caffeine zit? 2 glaasjes op een dag kan zowiezo geen kwaad hoor.