hallo....... bij deze wil ik jullie een vraag stellen waar ik op het moment best wel mee zit. ik ben namelijk bijna 6 weken zwanger en ik heb ook wel een zeurende pijn in mijn onderbuik (ongesteldheid pijn). maar wat erg overheerst op dit moment en daar maak ik me zorgen over is het volgende: ik heb namelijk ook last van "pijn" in mijn bovenbuik ( om het zomaar ven te noemen. zo net onder mijn borsten (maag?) en op de hoogte van mijn navel maar dan over de hele breedte van mijn buik! ik hoop echt dat it normaal is........heb ook vrijwel geen zwangerschapskwaaltjes dus dat speelt ook mee dat ik me extra druk maak. ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen zeggen wat het kan zijn, of wat ik het beste kan doen! alvast bedankt voor de moeite....... groetjes jyll
Hoi jyll, Het menstruatie achtige gevoel heeft te maken met het groeien van je baarmoeder. De pijnklachten die je ervaart rond je maagstreek en je navel kan ook te maken hebben met de groeiende baarmoeder. Die duwt namelijk alles aan de kant, je darmen worden omhoog geduwd. Alles moet een nieuw plekje gaan vinden. Daarom zijn sommige zwangere vrouwen ook kortademig en benauwd om dat zelfs de longen een stukje worden weg geduwd. Hoop hierbij je vraag te hebben beantwoord, Imke