Maagpijn, obstipatie en winderigheid

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Aegyo, 22 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik ben nu 7w1d zwanger en wow...de maagpijn, obstipatie en winderigheid (bah) zijn zoooo vervelend :(

Ik had een doosje Rennie gekocht, maar dat helpt niet veel. M'n buik is ook zo opgeblazen. Alsof ik al 6 maanden zwanger ben :p

Maar de maagpijn vind ik het vervelendst :( Vooral na het eten voelt m'n maag als een tornado met bliksemschichten :( Heb het er gisteren tijdens de echo wel even over gehad met de gynaecoloog, maar kreeg alleen maar te horen dat het er nu eenmaal bij hoort :(

(Ik gebruik ook Utrogestan...zou het daardoor erger kunnen zijn?)

Hadden jullie dit ook? En zo ja, wanneer trok dat een beetje bij? Heeft iemand nog tips?

2. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hoi!
    bij mij is t nu wat minder (10weken) eerste weken was t heel erg. Kan misschien om de 4 dagen voor "de grote boodschap".
    ken je Roosvice Laxo? Of lijnzaad door je yoghurt. ik kan al weken slecht eten dus de stoelgang blijft slecht maar hier door gaat het wel beter gelukkig.
    perensap en roggebrood bevatten ook veel vezels. en veel blijven drinken.
    Succes!

3. Tweelingmama78

Tweelingmama78 Actief lid

13 jul 2014
    184
    0
    16
    Ik ben nu 12 weken en de symptomen zijn nog net zo erg als met 6 weken. Ook mijn buik is een luchtballon. Ga nog steeds slecht naar de wc. Gebruik wel lactulose, maar daar moet je wel veel bij drinken en das best lastig als je al zo vol zit. Hopelijk gaat het wel beter worden, zou wel een opluchting zijn (letterlijk).

4. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Als je zo'n maagpijn/zuurbranden hebt zou ik aan de HA vragen of je hier wat voor mag hebben.. bv omeprazol.. ik slik dit sowieso al maar mocht in de zw. dubbele dosis gebruiken omdat normale niet hielp ;)

5. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Maagzout! Groen doosje, oa te koop bij de betere drogist. Is erg natuurlijk (beter dan rennie) en helpt goed!

6. Ongeduldig26

Ongeduldig26 Fanatiek lid

7 jul 2015
    1.522
    1
    38
    Omeprazol hielp bij mij erg goed en kun je gewoon kopen bij de drogist en mag je gewoon gebruiken.

7. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Ik had het ook erg. Vooral s avonds na ongeveer de 10e week werd het minder. Maar de winderigheid komt zo uit het niets nog wel eens opzetten maar wel minder. Ik gebruikte er niks voor dacht gaat wel weer weg

8. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

31 aug 2015
    364
    47
    28
    Vrouw
    Vervelend zeg dat je hier last van hebt. Er zijn natuurgeneeskundig therapeuten of klassiek homeopaten die hier echt wel op een natuurlijke manier verlichting kunnen bieden! Heb door mijn werk al vaker gezien dat dit echt werkt!!!

Ik wil wel waarschuwen voor Omeprazol, het middel is niet zo onschuldig als het lijkt, zoals zoveel reguliere medicatie... Uiteindelijk heeft dit middel juist een negatieve invloed op je maag en darmen...

9. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Herkenbaar hoor! Ik ben 7.3 weken en precies hetzelfde.
    Ik gebruik trouwens ook Utro. Maar herken deze symptomen van de zwangerschap van mijn dochter.

Een toilet bezoek is soms een bevalling op zich. :D
    Om heel eerlijk te zijn stelt het mij alleen maar gerust.

(ik vind jouw avatar geweldig. :) )

Deel Deze Pagina