Weet iemand hoe je karbonade moet bakken (kruiden e.d?)? We eten het anders nooit, en ik weet dus niet hoe je het goed kunt maken.
Ik doe het altijd gewoon met peper en zout, en dan beide kanten bruin bakken en als ze bruin zijn glas water erbij en laten sudderen.
http://www.vlees.nl/ en dan onder het kopje Leuk! naar vleeswaaier gaan, en daar even naar karbonade gaan, via linker tabblad, even naar de varkensvlees. En dan heb je verschillende karbonades en staat alles bij. bv ribkarbonade bakken 6 tot 8 minuten en staat dan ook wat bij over kruiden etc
owwww ik heb iets heeeeels lekkers! komt uit het sonja bakker boek, maar is echt zooo lekker! benodigdheden voor 2 personen: 2 karbonade 1 ui klein blikje tomatenpurree 250 gram champions 8 plakken kaas 2 stukken aluminiumfolie kabonaden met peper en zout braden in boter. intussen de uien en champions snijden en zacht laten smoren in de boter in een aparte pan. Voeg de tomatenpuree toe aan het uienmengsel, even omscheppen. leg 2 stukken aluminiumfolie op het aanrecht en leg op elk vel 2 plakken kaas. hierop een schep uienmengsel, daarna de karbonade. nogmaals een schep uienmengsel en weer 2 plakken kaas. Vouw het geheel tot een pakje, leg de pakjes ongeveer 10 minuten in de oven. echt zoooooooooooooooo lekker! ! !
Ribkarbonades zijn ook lekker met Cajunkruiden van silvo. Maar dat recept van Sonja Bakker klink errug lekker
Klinkt erg lekker dat recept van sonja bakker! Hier word het ook altijd gewoon gemaakt met zout en peper en dan laten sudderen...!