Hee dames, ik heb even een vraagje. Mijn vriend en ik proberen al 7 maanden zwanger te worden en het wil nog niet echt lukken. Mijn cyclus loopt telkens af namelijk 40 dagen 37 dagen 32 dagen 28 dagen Nu zit ik vandaag op de 28e dag, en was ook verrast dat ik niet eerder ongesteld werd aangezien mijn cyclus steeds korter lijkt te worden. Dus hebben we gisteren middag even een testje gedaan met de kruidvat 2 voor 5 euro test. Deze werd negatief en er was ook geen klein streepje te zien. Inmiddels ben ik dus nog niet ongesteld. ook is het nog eens zo dat ik mijn vruchtbare dagen op vakantie was en mijn vriend en ik dus niet actief zijn geweest. Wel hebben we op de dag voordat ik vertrok sex gehad en dat was ongeveer 4/5 dagen voor mijn vruchtbare dag. Tijdens mijn vakantie heb ik niks gemerkt van mijn vruchtbare dag wat ik normaal wel altijd merk. Ook heb ik nu niet het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Wel had ik 2/3 dagen geleden hele aparte pijn aan mijn eierstokken. Kan iemand mijn vertellen wat het kan zijn, of ik zwanger kan zijn en of de test positief had moeten zijn ALS ik zwanger zou zijn.
Ik denk dat die pijn bij je eierstokken je ovulatie was. Zat je hiervoor aan de pil? Dan kan het "ontpillen" te maken hebben met je onregelmatige cyclus..
Denk ook dat die pijn je eisprong was. Als je zwanger was, had je iets gezien op de test. Er zijn gevallen die veel later dan de NOD positief testen, maar die zijn toch wat zeldzamer.
Jouw schema lijkt aardig op de mijne, jaren geleden toen ik stopte met de pil. Alleen had ik er zelf cycli tussen die maar 16 dagen waren (dan had ik niet eens een eisprong gehad). Ik weet natuurlijk helemaal niet of jij aan de pil bent geweest maar als dat het geval was maak je dan vooral geen zorgen, dan is dit heel normaal. Bij mij heeft het ook ruim een half jaar geduurt voor ik op de 'normale' 28 dagen zat en bleef (voor mij normaal, das voor iedereen weer anders). Kop op, het is heel normaal op binnen 1 jaar zwanger te raken dus je hebt nog even...
Je cyclus is juist goed aan het worden. 28 dagen is geweldig. 30 dagen is ook normaal. Het beste wat je doet, aangezien je cyclus onregelmatig is, pak het gemiddelde en reken daar op je nod. Dan kan je testen. Of minstens 14 dgn na je laatste vrijpartij.