Ik ben vanaf week 6 al erg misselijk en zelfs 2 x opgenomen omdat ik maar bleef overgeven.. nu gaat het langzaam aan ietsje beter( kon alleen maar droge broodjes, crackers en fruit eten.. ) maar ik vroeg me af hoe jullie dat hebben gedaan met weer normaal gaan eten? heb nu 2,5 maand niks anders gegeten dan wat hier boven staat en het lijkt me niet dat ik zomaar ineens alles kan gaan eten na zo'n tijd?
Goed naar je lijf luisteren, en langzaam opbouwen Geen vette dingen natuurlijk, maar als je bijvoorbeeld nu als avondeten alleen een broodje eet kan je proberen daarnaast bijvoorbeeld alleen wat gekookte groente te eten en een klein stukje kip. Zo heb ik t gedaan, heeel langzaam opbouwen. Nu heb ik er gelukkig niet zoveel last van gehad als jou hoor, en had heel veel baat bij de emefasene tabletjes. Succes!
Inderdaad langzaam opbouwen, ik heb er zelf niet eens op gelet eigenlijk het ging eigenlijk vanzelf. Dingen die bijvoorbeeld te zwaar op de maag waren had ik helemaal geen trek in, vooral goed naar je lichaam luisteren dus. Ik heb trouwens heel wat bordjes Brinta met een beetje basterdsuiker gegeten toen. Hopelijk ben je er snel helemaal vanaf, bij mij was het met 16/17 weekjes helemaal over.
Ben het eens met de andere dames: rustig aan! Laat je vooral leiden door je gevoel en je smaak hierin en voeg steeds een beetje toe. Je merkt snel genoeg of het wel of niet goed gaat omdat je anders weer misselijk of onpasselijk wordt of je vervelend voelt. Je zou evt advies aan een dietiste kunnen vragen, die zijn er ook voor dit soort dingen.
Ik heb nu 10 weken geleefd op de vloeibare voeding van nutricia nutridrink Ik ben nu met de Dietiste weer aan het opbouwen naar gewoon eten. Ze zijn in het umcg bezig met een onderzoek naar misselijk zijn en zwanger. Hun ervaring is dat je gewoon moet eten wat je lust. Dus heb je zin in patat dan moet je dat gewoon proberen. Maar alles met mate. Hun ervaring met wat vettere etenswaren was dat dat toch wel goed gaat waarom zijn ze nu aan het uitzoeken. Ik eet zelf wat rijst met mais en dingen die niet te sterk ruiken. Sterkte !
Ik heb zelf ook last van hyperemesis gravidarum (ook 2x opname in ZH) en merkte na verloop van tijd dat ik bepaalde dingen echt niet verdragen kon. Van bijv. (bruin)brood, pasta, rijst en gekookte groente moet ik overgeven. Ik had daarnaast gemerkt dat dingen als joghurt (dacht altijd dat dit juist fout zou vallen) wel goed gingen. Dus dan maar over op joghurt, kwark, brintapap etc. ontbijt met tomaat en komkommer gaat ook super. Laatst toen ik even een joghurt in huis had, toch een boterham gegeten. Moest meteen weer spugen. En dat terwijl het dus al een tijdje goed ging. Kort daarna een bord chicken tonight (zoetzuur) gegeten en het idee zat me al niet lekker. Gevolg weer spugen. Dus inmiddels ook de rijst weer afgezworen. Ik doe het nu met de dingen die wel gaan. Misschien niet de gezondste keuze altijd, hoewel joghurt niet ongezond is, maar liever dit dan overgeven. Mijn ervaring zelf is ook dat dingen als pizza, pizzabroodjes, ijsjes (liefst waterijs), heel af en toe een Big Mac (at ik niet voor de zwangerschap!), frietjes ook heel goed gaan. De verloskundige zei dat dit door de zouten kwam. Heb ook een tijdje echt behoefte aan zoute chips gehad, inmiddels moet ik er niet meer aan denken. Advies van de VK en gyn was bij mij: eten waar je zin in hebt!
Ik heb en had overigens ook heel veel baat bij de emesafene (supp). Hele tijd 3 keer daags gebruikt. Inmiddels red ik het met 1x daags. Helemaal stoppen zit er helaas niet in. Maar liever dat dan zoveel overgeven!