Maagpijn, trekt door tot in mijn keel...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Siren84, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanne

Melanne Actief lid

16 apr 2007
    371
    0
    0
    Ik heb hetzelfde probleem,
    Ik heb continue een brandende steek in me keel. Ik voel geen maagzuur omhoog komen.
    Toen ik dit vertelde bij de apotheek, dachten ze gelijk aan maagzuur. :( Ik heb een drankje gekregen (antagel) dit legt een laagje in je maag. Sindsdien gaat het al iets beter.

2. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Hoi,

Ik heb bijna altijd last van zuurbrand, ook als ik niet zwanger ben. Prikkelbaar darm syndroom. Maar op deze site vond ik nog wat tips, wat je zelf kan doen zonder gelijk medicijnen.

Slapen - Medic Info
    Zuurbranden
    Doordat je baby steeds groter wordt en de hele buikruimte inmiddels bijna gevuld is met baby en baarmoeder, krijgt je maag steeds minder ruimte. Je maag komt in de verdrukking, bovendien werkt de klep die moet voorkomen dat je maagzuur terugstroomt in je slokdarm minder goed. Dit alles zorgt ervoor dat je sneller last kunt hebben van maagzuur.
    Verdeel je voeding in kleine porties over de dag (bij voorkeur op gezette tijden). Eet niet meer ’s avonds laat en in de laatste drie uur voor je naar bed gaat. Eet niet te snel (neem de tijd voor je maaltijd), zit rechtop tijdens het eten en neem de tijd om het voedsel goed te kauwen.
    Beperk het eten van vet voedsel, scherpe kruiden, knoflook, peulvruchten, uien, koolsoorten, zoetwaren (vooral chocolade), tomaten, mosterd, azijn en citrusvruchten.
    Drink zo min mogelijk koffie, thee, zure dranken en koolzuurhoudende dranken.
    Lauwe melk of vanillevla kan soms het zuurbranden wat verminderen.

Als je veel last het van maagzuur, dan is het goed om je activiteiten aan te passen:
    -Let op je lichaamsgewicht.
    -Zorg voor voldoende beweging. Lichaamsbeweging is niet alleen goed voor hart en bloedvaten, het stimuleert ook de maag en de stoelgang.
    -Probeer spanningen te vermijden.
    -Draag geen strakke kleding (broek, riem) die in de taille knelt.
    -Maak er geen gewoonte van te snel te bukken, maar zak door de knieën. Daarmee verklein je de kans dat het maagzuur in de slokdarm komt .
    -Zorg dat je tijdens het slapen het hoofd iets hoger legt door het hoofdeinde van het bed omhoog te plaatsen (10-25 cm) of leg boeken onder je matras op zo’n manier dat je matras langzaam wat oploopt. Het maagzuur gaat dan niet zo gemakkelijk naar de slokdarm.
    -Slaap op de linkerzij.

Als je hierna nog steeds last hebt van brandend maagzuur, vraag dan de verloskundige of huisarts om een middel dat snel helpt en zonder bezwaren tijdens de zwangerschap kan worden gebruikt, bij voorkeur een calcium- en magnesiumbevattende maagzuurbinder.

Gr.
    Carlien

3. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Het kan ook slokdarmontsteking zijn. Als je dan iets hebt gegeten of gedronken of slikt dan voel je een brandende pijn achter in je keel.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Hier ook nog nooit gehoord dat rennies niet mogen hoor. zowel de vlos, het ZH, als de apotheek en de huisarts hebben me dit aangeraden. mocht dit niet werken dan kon ik over gaan op het "zwaardere" spul.
    zolang je je aan de gebruiksaanwijzing houd en niet over de dosering heen gaat is er niets aan de hand.
    ken meerdere mensen die van de vlos gewoon rennies mochten nemen hoor.

Deel Deze Pagina