Hallo, ik ben 23 feb. geopereerd aan een bbz. sinds die tijd ben ik nog niet ongesteld geworden (8,5 week dus) nu ben ik misselijk, stemmingswisselingen etc. Ik heb dan ook een echo bij de gyn gehad. Hierop was te zien dat ik niet zwanger ben en dat er rechts eitjes aan het reipen zijn. Maar links (hier zat ook mijn bbz) zat een dubbel zo groot als mijn eileider een zwarte vlek op de echo. De gyn wist niet wat dit was, maar alleen dat het er niet hoort. In het dossier stond hier niks over vermeld, dus het moet na de operatie zijn gaan groeien. De gyn zei dat het geen cyste is, en ook niks kwaadaardig zoals kanker. Maar het kon zijn dat mijn baarmoeder of eileider een stofje aan het uitstoten was wat dit is. Ik heb medicijnen gekregen om een bloeding op te wekken. Hierdoor kan het meekomen, maar het kan ook groeien en dat ik er zelfs pijn bij krijg, Over 2 maanden word er weer een echo gemaakt. zit het er dan nog steeds dan gaan ze weer opereren. Weten jullie wat dit kan zijn? komt dit vaker voor? kan het nog een bloedstolsel zijn? En ik vind het raar dat als het dus buiten de baarmoeder zit, het wel mee kan komen met een bloeding. En ook vind ik 2 maanden erg lang. Ik denk er dan ook over om over een maand gewoon weer een echo te eisen en anders pijn te faken. Wat is jullie gedachte over alles?? bedankt. Joyce
HOi joyce, Als je twee maanden te lang vind mag je dit gewoon aangeven, je hoeft geen pijn te faken. Ik kan je helaas neit zeggen wat het is, het kan inderdaad een bloedstolsel zijn of toch een cyste alleen niet gevuld met helder vocht maar met bloed. Ja het kan meekomen met een menses, als je ei spring springt dat ook in je eierstok en komt dan in je baarmoeder terecht. Hopelijk is er met de echo over twee maanden niets meer van te zien! Imke