buik opgemeten 27 cm bij 31.2 weken te klein ?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by staartje, Jul 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. staartje

staartje Bekend lid

Feb 5, 2009
    806
    1
    18
    zorg
    brabant
    Hallo, ik ben 2 juli bij de verloskundige gewwest en is me buik opgemeten dit was 27 cm met 29,2 weken zwangerschap,
    nu ben ik afgelopen maandag 16 juli (2 weken later) en nu een ander verloskundige die het lint erg strak trok en nu was het weer 27 cm en ze zei dat we moesten afwachten tot de groei echo of het te klein is. ze zei ook dat een kleine buik heb, terwijl die vorige velos zei dat dat kwam omdat ik lang en slank ben.

kunt u mij uitrleggen hoe dat zit met die opmetingen en of het idd te klein is ?:) dank jullie

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Meten is helaas niet zo betrouwbaar als je werkt met verschillende verloskundige. Het gaat om het totale plaatjes, tot waar komt de baarmoeder, hoe ligt de baby, is die al ingedaald, dat zijn allemaal factoren die meebepalen of jullie kindje goed groeit. Dus op basis hiervan kan ik dat niet zeggen.
    Op de hand kan een buik ook te klein of juist te groot zijn terwijl de echo een goede groei laat zien. Dus wacht de groei echo even af.

Groetjes Ineke

3. staartje

staartje Bekend lid

Feb 5, 2009
    806
    1
    18
    zorg
    brabant
    hoi ik heb de groe echo gehad en het kindje loopt 2 weken achter op groei maar ben dan ook laatste tijd erg druk geweest 2 keer verhuisd en te veel getild en veel stres omdat we geen urgentie kregen , weinig vitamine op door de verhuizingen . woensdag een groeiecho in het ziekenhuis en controle op de doorbloeding van de placenta. ben erg benieuwd.

4. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Veel succes!

Groetjes evelien

Share This Page