Weer die ***schimmel infectie(candida)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cinniz, 10 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    Ohhh meiden wie heeft er ervaring met zo vaak vaginale schimmel infecties en weet raad?!
    Ik wordt helemaal gek van de jeuk,pijn en afscheiding.
    Ben al heeeel vaak naar de HA geweest een naar de gyn maar elke keer krijg ik medicijnen (heb denk ik alles al gehad nu) maar het blijft maar zitten.
    Sinds mn eerste zwangerschap ben ik er al veel vatbaarder voor maar nu is t echt drama
    Ik ben de tel kwijt nu in mn zwangerschap(denk dat ik de 15 keer ver overheen ben) maar elke 10 tot 14 dagen is het feest,wordt er zo moedeloos van 😔
    Als ik een kuur krijg is het ongeveer 10 dagen rustig en dan begint de ellende weer.
    Niets doen heb ik ook geprobeerd maar dat is niet vol te houden.
    Ben sinds 2 weken begonnen met melkkefir en heb aan de ha gevraagd of ik symbion forte en candidaplex strong mag gaan gebruiken(probiotica's)
    Moet nog even wachten op een antwoord daarom.
    Hoop dat er meiden zijn die goeie bruikbare tips hebben.....
    Had van de gyn trouwens 6 orale tabletten fluconazol gehad maar schrok zo van de bijsluiter dat ik het niet verantwoord vond deze te gebruiken.
    Stond iets van tijdens zwangerschap :alleen bij acute levens bedreigende ziekten gebruiken :eek:

2. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ooo dat is echt vervelend meis. Je loopt tegen de muur op he.
    Ik krijg altijd een vaginale capsule van daktarin 1200 mg.
    Verder zou ik het ook niet weten...

Veel sterkte

3. deesje84

deesje84 Actief lid

17 dec 2012
    244
    0
    0
    huisvrouw
    ter aar
    hoi

ik herken je verhaal ik heb orecies hetzelfde gehad om de 2 weken bal en dan maar weer eieren enzenz 1 grote ellende

op een gegeven moment had ik er ook nog blaasontsteking bij

moest urine en schimmel op kweek zetten en wat bleek ik had de gbs bacterie

wat dus de irritatie veroorzaakte van de blaasontsteking maar dus ook steeds wat de bacterie heeft gevoed

ik heb 2 antibiotica kuren gehad en nu nergens geen last meer van gehad geen blaasonsteking of schimmel

dus ik zou gewoon even vragen of ze een kweekje willen nemen zodat ze kunnen zien welke schimmel het is en dan ook van je urine om te checken op de gbs bacterie

ik heb er tot 28 weken zwangerschap last van gehad verschrikkelijk

ik zou zeggen laat het gewoon even checken je kan het maar beter weten want als het de gbs bacterie zou zijn dan zitten daar risico,s aan vast niet dat ik je ongerust wil maken hoor ik spreek enkel en alleen uit mijn eigen ervaring

groetjes

4. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar, elke keer als ik wrijving heb(strakke broek/onderbroek, seks of te lange haartjes) heb ik weer een candida te pakken. Ook helpt de extra afscheiding niet echt mee.

Wat voor mij helpt is smeren met daktarin crème, ook soms preventief als ik vermoed dat het er aan komt. Mijn vagina 'luchten', geen kleding er over en wat wijdbeens op de bank zitten (vind vriend lief er leuk), en weinig suikers eten aangezien dat een voedingsstof van candida is... (Tropisch fruit laten staan, een mango of papaja staat bij mij garant voor problemen!)

En niet onbelangrijk... Veel water drinken. Hoe meer ik drink hoe minder last

5. Ik heb het ook een poosje gehad dat het elke keer weer terugkwam, vooral rond mijn menstruatie. Ik heb toen 'lactacyd voor speciale gelegenheden' gebruikt en sindsdien nooit meer last gehad.

6. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Klote joh, ik snap je frustratie. Ik heb het om de 4 of 5 maanden soms, daar word ik al gek van. Nu ik zwanger ben heb ik het ook wat vaker. Gek van de jeuk en pijn, word je.

Ik heb afgelopen weekend Canesten Gyno Creme gehaald en dat kalmeert de boel direct daar beneden, gelukkig.

Ik zit in mijn slaap wel een te krabben en als ik dan wakker word, lijkt het alsof ik helemaal ben afgeschaafd. Echt pijnlijk! Zinkzalf gebruik ik ook weleens, om mijn huid te laten herstellen.

Veel sterkte!

7. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Heb drie weken geleden ook een tablet gekregen voor schimmelinfectie. Gisteren na de seks met mijn man, zag ik allemaal klonterige, witte afscheiding mee naar buiten komen. Ik vind niets terug in mijn broekje, maar het was echt veel wat ik verloor. Morgenochtend maar even navraag doen tijdens de controle wat het nu weer kan zijn. Toch schimmelinfectie of misschien toch wat anders...

8. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Misschien was het een grote schoonmaak van binnenuit ;)

9. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    Hoi,
    Meiden thanx voor jullie reacties.
    Op kweek is het al een aantal keer gezet en is elke keer candida.
    Voor de zekerheid ook urine weggebracht er krijg daar vandaag de uitslag van.
    De gynodaktarin ect helpen niet meer althans verlicht maar weg gaat t niet.
    Preventief smeren doe ik ook al,helaas komt het daar ook gewoon doorheen 😔

10. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Beetje in de homeopathische hoek, maar misschien is zo'n candida dieet de moeite wel waard? En knoflook capsules.
    Baat het niet dan schaadt het niet!

11. gwen84

gwen84 Lid

14 jul 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je al een glucosetest gedaan om zwangerschapsdiabetes op te sporen?

Hier hetzelfde probleem bij mijn zoon, glucosetest gedaan (standaard in België) en ja hoor zwangerschapsdiabetes.
    Dieet gehad en insuline gespoten, maar geen enkele infectie meer gehad :)!

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Zoveel mogelijk luchten, dus in je blote kont lopen de hele dag het liefst! Maar snap dat dat niet altijd mogelijk is dus dan in je blote kont slapen :p
    Overdag katoenen ondergoed niet te strak, oerlelijk maar voor een goed doel. Niet te veel spoelen met water 1/2 x per dag is voldoende en het washandje wat je dan gebruikt direct in de was. Idem met handdoek. Niet inwendig met de douchekop en ook geen lactacyd of iets gebruiken. Ik hoop dat het snel voorbij is !

13. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik kreeg er altijd last van tijdens mijn menstruatie nadat ik een keer goed de griep had gehad. Heb uiteindelijk een medicijn gehad dat ik moest slikken. 1 pil op de 4de dag van de menstruatie of als ik het op voelde komen. Maar ik geloof niet dat je dat tijdens de zwangerschap mag gebruiken. Maar het werkte wel heel erg goed. Dus voor erna misschien,

14. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    klopt dat is fluconazol daar wil ik geen risico mee lopen.
    katoen ondergoed alles in de was na t douche ect doe ik ook al jaren...

candida dieet is geen duidelijkheid over bij zwangere vrouwen.
    je moet ontzettend veel laten en er is niemand die er echt veel verstand van heeft althans die gene heb ik helaas nog niet gevonden.
    bij dat dieet wordt je aangeraden als beleg ect rosbief en dat soort roodvlees en mag tijdens je zwangerschap weer niet....

was het maar zo makkelijk dan was ik enorm blij!:cool:

15. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    vertel?
    is dat gewoon dat ze je suiker testen?dat heeft de HA namelijk al wel gedaan.

16. gwen84

gwen84 Lid

14 jul 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry, even niet aangedacht om het uit te leggen :(.

Maar een glucosetest is een test waarbij je een drankje drinkt van 50mg glucose (suiker), na een uur laat je een bloedafname doen. Als je boven een bepaalde waarde zit, maar ik ken die waardes niet uit mijn hoofd. Dan wordt de suiker niet goed afgebroken, en moet je (in België) een glucosetest van 100mg doen (ogtt). Dit is een test waarbij er nuchter bloed wordt afgenomen en een urine test, waarna je dat drankje moet drinken en dan 3 uur lang elk uur je bloed moet laten afnemen en urine inleveren. En afhankelijk van die waardes bepalen ze of je zwangerschapsdiabetes hebt.
    Maar dit is de procedure in België, ik weet niet hoe het normaal in Nederland gedaan wordt!

In mijn situatie bij mijn zoontje was mijn bloedafname op suiker nuchter goed, maar na de test van het eerste en tweede test was mijn suiker toch veel te hoog. En nu bij de tweede weer hetzelfde probleem alleen gelukkig al veel eerder de testen gedaan! Dus hopelijk ben ik alle infecties voorgebleven!

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd!

Deel Deze Pagina