rugpijn :(

Discussie in 'Gezondheid' gestart door roxannekuh, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Dames ik heb een vraagje.
    ik heb nu sinds een week of 2 enorme last van mijn rug. Weet vaak niet meer hoe ik moet zitten,liggen of hangen. Het enige wat helpt als ik even op bed ga liggen. Maarja kan moeilijk de hele dag in bed blijven liggen. Ben nu bijna 31 weken. Weet iemand van jullie wat ik kan doen zodat ik er minder last van heb.

2. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Fysiotherapie? Zij kunnen vaak oefeningen geven die verlichten en verstevigen. En misschien van die warmtedingen hoe heten die, die kan je als een band omdoen.

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Constant letten op je houding. Rechte rug, niet overcompenseren.

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    even langs fysio als de pijn je echt te gek gaat worden.
    Verder zorgen voor een goede houding en voldoende rust nemen.

5. roxannekuh

Ik let al op mijn houding. Heb het ook als ik normaal rechtzit. Moet komende woensdag weer naar de vk.weer even aangeven.krijg van mijn zusje nog een buikband wie weet helpt dat ook nog wat. En anders idd eens langs de fysio gaan.

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Banden zou ik alleen op advies van fysio gebruiken.
    Vaak krijg je juist meer problemen omdat je spieren er zwak mee maakt. Je kan beter trainen hoe je zelf dingen op kunt vangen.

7. roxannekuh

Ahh ok dat wist ik niet! Dacht dat het wel wat hielp dat het wat ondersteunt. Mijn schoonmoeder zei al je moet een plat op de grond gaan liggen en je voeten plat op de grond zetten helpt vaak ook even. Dat ontlast je rug schijnbaar ook even.

8. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Echt naar de fysio! Ik was in de vorige zwangerschap ook koppig en dacht dat het vanzelf over zou gaan. Na drie weken op de bank gelegen en gewerkt te hebben, was ik het zat en ben ik toch gegaan. Na een week kon ik alles weer. Dat was rond de 28 weken, dus ik moest nog wel even.

9. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Zeker iets van fysio of bekkenbodemfysio doen!
    Ik heb zelf chronische rugklachten en heb erg veel baat van een voedingskussen (nu al erge rugklachten bij 13 weken) om de pijn te verlichten.
    Ik heb zelf dan ook een extreem holle rug

10. roxannekuh

Ik heb zelf ook een hele holle rug!
    Mijn zusje heeft nog zo een ondersteunende buikband ( wist niet eens dat die bestonden) die ga ik proberen en anders zeker naar de fysio.
    Heb voor de zwangerschap ook veel last van mijn rug gehad. heb ook doorgezakte voeten, daar heb ik steunzooltjes voor gekregen maar door het goede weer heb ik veel ballerina's gedragen daar passen deze helaas niet in. dus dat kan ook meegewerkt hebben.

Deel Deze Pagina