maagpijn!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door joos1, 19 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    #1 joos1, 19 jul 2015
    Laatst bewerkt: 19 jul 2015
    Pfff, sinds vrijdag heb ik last van pijn in mijn maag.
    Het is een zeurende pijn die eigelijk geen moment weggaat en gevoeliger is bij bewegen, bukken etc en zit voornamelijkin het midden en aan de linkerkant tussen en precies onder mijn ribben.
    Mijn maag voelt alsof er een fietspomp op gestaan heeft en is ook wat hard.

Ik heb sinds gisteren paracetamol genomen, wat een beetje helpt en Omeprazol (prevetief mocht het maagzuur zijn).

Het lijkt mij sterk dat mijn baarmoeder nu al tegen mijn maag drukt, zeker omdat hij 2 weken geleden nog 1 vingerbreedte onder mijn navel zat.

Wat kan dit zijn én nog belangrijker; wat kan ik eraan doen?

2. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Misschien dat je bm niet tegen je maag zit maar tegen je darmen die vervolgens weer tegen je maag drukken. Je zou je vk even kunnen bellen of ze een oplossing hebben.

3. Groot

Groot Actief lid

15 dec 2011
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    door de zwangerschapshormonen heeft een zwangere een "vertraagde maaglediging", hierdoor heb je wat sneller last van je maag/maagzuur, mn als je vetter of gekruid gegeten hebt...

ik zou even checken of omeprazol mag in de zwangerschap... (bij HA of apotheek), er zijn heel veel maagzuur tabletten die wel mogen, maar van omeprazol weet ik het niet zeker!

4. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    Heb inderdaad de VK even gebeld en ben voor een extra controle gekomen.
    Omdat mijn buikje ineens een groeispurt heeft drukken inderdaad waarschijnlijk mijn darmen tegen mijn maag wat weer dat vervelende, pijnlijke gevoel geeft.

@Groot; omeprazol mag gewoon tijdens de zwangerschap ;)

5. Annemarieke

Annemarieke Actief lid

6 okt 2014
    219
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook, is idd een heel vervelende pijn...
    Jammer genoeg nog niks gevonden om het echt weg te krijgen.
    Hopelijk zal het bij ons beiden snel beteren ��

Deel Deze Pagina