Hallo, Ik heb een vraagje omdat ik op dit moment minimaal 10dagen overtijd ben. Sinds oktober vorig jaar ben ik gestopt met mijn medicijnen (enbrell) die ik spuit tegen mijn vorm van reuma. Sinds 19 november ben ik daar "schoon" van en ook van de pil. Sindsdien ben ik regelmatig ongesteld tussen 28-33dagen. Hoewel het maar 1,5 dag duurt en het bestaat uit oud en nieuw bloed en ik het zowat met een inlegkruisje af kan, wordt ik het wel elke maand. Maar nu ben ik het nog steeds niet en uitgaande van de langste cyclus van 33dagen, zou ik nu 10dagen overtijd zijn. Nu heb ik met 1 dag, 3dagen en 8dagen overtijd getest, maar telkens negatief. Ik heb ook geen enkele aanwijzing dat ik ongesteld ga worden. Kan het zijn dat ik wel zwanger ben maar niet genoeg hcg aan maak, of zouden de diclofenac en paracetamol met codeïne invloed kunnen hebben (slik ik tegen de pijn en de ontstekingen die nu de kop weer opsteken)? Ik hoor het graag!
Hoi hoi, Dit is een lastige vraag voor mij en ik wil je daarom adviseren hier eens met je huisarts over te praten en je eventueel te laten door verwijzen naar een gynaecoloog. Diclofenac word afgeraden te gebruiken tijdens het zwanger worden en in de zwangerschap omdat het de vruchtbaarheid kan beinvloeden en een verhoogde kans op miskramen geeft. Ik denk dat het voor jou verstandig is om onder begeleiding van een gynaecoloog zwanger te worden zij kunnen ook een pijnteam inschakelen en jou de beste zorg geven. Imke
Hoi Imke, Bedankt voor je reactie. Ik zal vandaag nog een test doen voor de zekerheid en morgen eens naar de huisarts gaan. Ik ben op doorverwijzing van de reumatoloog bij de gyneacoloog geweest, maar die vond dat ik het eerst maar eens een jaar moest proberen. En als ik ontstekingen had plaatselijk maar met corticosteroïden moest laten spuiten. Er zijn verschillende verhalen verteld over diclofenac. Zo zei de gyneacoloog, dat als ik zwanger was ik er mee moest stoppen en de reumatoloog en apotheker zeiden dat het gebruikt kon worden tot +/- 20weken zwangerschap. Ik zal het eens met de ha overleggen, want als er ook maar enige kans is op problemen, dan liever maar wat anders. Hoe zit dat met paracetamol met codeïne dan? Avast bedankt!
hoi, alleen pure paracetamol mag in de zwangerschap, alle andere medicijnen alleen in overleg met je arts. Mirjam