Weer aan de pil maar geen ongi...

Discussion in 'Na de bevalling' started by Sukke, Apr 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Ik zoek ervaringsdeskundigen..... :)

In maart 2010 ben ik dmv clomid zwanger geraakt van onze zoon. Ik kreeg destijds clomid omdat ik geen eisprong had (en dus ook geen ongi).
    Om die reden had ik na de bevalling het idee om niet meer aan de pil te gaan, ik werd namelijk toch niet ongi. Dit kon zich volgens HA en VK alleen wel herstellen dus vandaar toch aan de pil begonnen. Na de eerste strip had ik geen ongi in mijn stopweek. HA gebeld en die vond het nog geen probleem als ik in mijn 2 stopweek dan maar wel ongi werd.... Daar zit ik nu in en dus nog steeds geen ongi.
    Vrijdag moet ik officieel gezien aan mijn 3e strip beginnen. Vanmorgen HA gebeld en moet vrijdagochtend even langs komen maar ik vroeg me af of er meer meiden zijn die dit hebben gehad en waar dat dan door kwam...?

Voordat ik aan de pil begon en in mijn eerste stopweek, hebben we getest en die waren negatief...?

Iemand enig idee...?

2. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik denk persoonlijk dat je beter een menstruatie af had kunnen wachten en pas bij je 2e eigen menstruatie met de pil had kunnen beginnen. Ik ben ook dmv clomid zwanger geraakt en had daarvoor cyclussen van 114 en 115 dagen. Na mijn bevalling werd ik na 7 weken zelf ongesteld en nu na 44 dagen. De volgende keer dat ik ongesteld word ga ik pas weer met de pil beginnen omdat ik nu weet dat mijn lichaam het weer zelf kan.

Eigenlijk heb je dus weinig aan mijn reactie, maar misschien dat je kan overleggen of het niet beter is eerst een eigen menstruatie af te wachten voordat je weer met de pil gaat beginnen?

3. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    @Annie: Dat wist ik! ;) Ik "ken" je nog uit het zwanger worden "clomid 2010" topic: Ben alleen van naam gewisseld misschien herken je me nog wel als bo! ;)
    Nog gefeliciteerd ik als ergens al dat je een zoontje hebt gekregen! Super zeg! Hoe heet de kleine man en gaat alles goed met jullie?

Tja, dat wachten op een ongi had ik zelf ook al bij HA en VK voorgesteld maar gezien het feit dat ik voorheen al nooit ongi werd hebben zij mij aangeraden om toch maar te beginnen.

Gisteren bij HA (vervanger) geweest en die kwam idd ook met dit verhaal. Wat uberhaupt al bij mij bekend was maar omdat mijn eigen HA vorige maand zei dat ik, wanneer het deze maand nog niet zo was, langs moest komen. Zat ik me af te vragen of het niet iets anders kon zijn. Vond het namelijk een beetje vreemd want dit had hij mij ook in die eerste stopweek al kunnen vertellen.. Maar goed, ik wacht het wel af! ;)

Bedankt voor je reactie iig.

4. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    ooooooooooooooooooooooooooow HAI!!!!!!!!!!!!!!! :D

We hebben idd een zoontje en hij heet Y.estin :) We hebben heel lang lopen tobben omdat hij van 's morgens 7 tot middernacht niet sliep en alleen maar aan het krijsen was. Hij heeft daarom 2 weken geleden 3 daagjes in het ziekenhuis gelegen en nu gaat het gelukkig steeds beter. Hij heeft een heel saai leventje: ingebakerd slapen in een totaal witte slaapkamer met zijn gezichtje naar de muur, dan wakker worden en verschonen. Tijdens het verschonen spelen we even met 'm. Dan flesje, boeren en huppa weer naar bed. Saai voor ons dus, maar voor hem blijkbaar nodig :p

Heb je nu iets gekregen om een menstruatie op te wekken of moet je het afwachten? Ik kan trouwens ook wel dokter worden ;):D

Verder alles goed met jullie?

5. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Wat een apparte naam, heb ik nog nooit gehord. Erg leuk!
    Poeh, wat heftig zeg... Hebben zie iets gevonden bij hem? Of is het gewoon een mannetje wat niet goed tegen prikkels kan? Lijkt me wel erg lastig inderdaad. Hoe lang moeten jullie dit zo doen?
    Dan slaapt hij ook wel echt veel?

Nee, heb niks gehad. Ik heb thuis nog wel primolut liggen maar ja daar werd ik destijds, toen ik mijn ongi op moest wekken om te kijken of dat een cyclus aan zou wakkeren, ook geen bloeding van. Ik zit nu nog een beetje te twijfelen of ik met de pil ga beginnen weer. *oeps, bedenk me nu dat ik vrijdag al had moeten beginnen! Haha, zit er nog helemaal niet in na 2 jaar niet slikken*
    Ik heb namelijk sterk het gevoel dat er niks is veranderd en we willen wel graag een tweede kindje. We willen eht eind van de zomer weer gaan proberen... Dus ja, waarom dan die hormonen er in. Daarnaast geef ik ook nog steeds BV dus dan schijnt het ook minder makkelijk te gaan... Vanavond nog maar is even goed met manlief over hebben.

Met ons gaat het verder prima. Raf doet het hartstikke goed en is al aan het rollen, kletsen, voetjes pakken etc. Het gaat nu in eens écht hard. Het lijk wel of hij iedere dag weer een nieuw kunstje kan! Erg leuk!

6. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hoi,

Als je aan het eind van de zomer toch weer willen proberen zwanger te worden dan zou ik niet meer beginnen met de pil. En vooral niet met je voorgeschiedenis? Anders moet je weer ontpillen enzo...

Verder weet ik er niet zo veel van af... maar wil je succes wensen met het wachten op je eerste ongi.

7. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    @cyntje: Tja dat heb ik dus ook alleen heeft manlief zoiets van "doe dan iig deze maand nog de pil, het zekere voor het onzekere...."
    Ik had eigenlijk vrijdag al moeten beginnen maar nog niet gedaan.... Ik denk ook dat ik er niet meer aan ga beginnen... Dan hoop ik dat ik mijn recept nog af kan zeggen iig. Haha, zou morgen een nieuw doosje moeten halen en aangezien je de pil nu moet betalen zou het onzin zijn omdat nu te gaan doen terwijl ik hem toch niet gebruik....

Share This Page