Zit nu op de 87 kilo en wil door naar de 75 kilo dus vindt dat eigenlijk geen probleem aangezien ik met mijn vorige zwangerschap bijna 15 kilo was afgevallen (zonder hulpmiddel) maar puur door de misselijkheid en het overgeven. En met pcos en geen eisprong in de cyclus is de kans erg groot dat ik miss al op gewicht zit voordat ik uberhaupt zwanger zal zijn
mag ik zeggen dat ik dit forum erg fijn vind. Ik wordt er zoveel wijzer van. Ik heb trouwens ook het boek help ik wil een maagband gelezen. Ook daar wordt je eenhoop wijzer van. Vandaag stond mn zorgverzekering op mn antwoordapparaat dat ze de papieren hebben ontvangen en dat deze zijn doorgestuurd naar de NOK in Eindhoven. Als ik volgende week nog niets van ze gehoord heb, dan bel ik zelf even om te horen hoe het er voor staat. Ik werk zelf in de zorg en weet ondertussen dat je er bovenop moet blijven zitten om de vaart er in te houden. Trouwens door al jullie verhalen neig ik nu toch meer naar een sleeve dan een maagband. Ach ik laat me door de NOK ook goed adviseren en ik maak onder tussen al een lijstje met vragen aan. Ik ben echt benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.
@Sas7 neem aub geen maagbandje, dan zoek je het gevaar op. En meestal eindigt een maagbandje in een GBP of een sleeve. Het NOK kan wel adviseren maar jij bent de baas over je eigen lichaam. Ga idd veel info lezen dat kan nooit kwaad. Succes.
Na het lezen van dit topic, kreeg ik af en toe echt weer helemaal die kriebels terug van de zenuwen die ik toendertijd had in het wachttijdperk tot groen licht vd verzekering voor de sleeve.. wat een emoties er dan allemaal door je lijf heen gieren, aan de ene kant blij dat je eindelijk die stap hebt gezet, aan de andere kant bang voor wat komen gaat.. succes voor iedereen die aan het wachten is tot D-day zoals ik het zelf noemde... zijn er meerdere mensen die in België, Dendermonde geopereerd zijn trouwens? @goischemama, ik snap het heel goed hoor en ik wens je heeeel veel succes de komende tijd en hoop dat je droom snel vervult mag worden!!
ik weet trouwens niet of ik hier een website mag plaatsen welke ik vaak heb bekeken voorafgaande mijn gbp operatie? het is een hele handige site in elk geval,
@brademarie Thx Ben vandaag bij de chirurg geweest en heb mijn voornemen voor een 2de kind gedeeld was hij niet zo blij mee idd Maarja wie zegt dat ik meteen zwanger ben Ik zie wel hoe het loopt en kan gelukkig wel bij me chirurg terecht mocht het zover komen Bloedwaardes zagen er trowens helemaal perfect uit en ook een compliment van me chirurg gehad dat ik er goed uitzag Waar een mens al niet blij van kan worden he
de site: www.wlsinfo.nl daar zit ook een forum bij waar je veel informatie kunt vinden en natuurlijk "lotgenoten" ervaringen/tips/weetjes enz enz. hey vonny73, ik ook idd dokter Himpens, ondanks alle tegenslagen bij mijn operaties, denk ik dat ik uiteindelijk bij hem gewoon in goede handen ben geweest! Ik heb gewoon heel veel pech gehad. Hij was enorm betrokken bij mijn hele proces en zelfs in vrije tijd langs komen>? dat zie je hier in NL denk ik niet gebeuren.. (oke ik lag er dan ook wel van 10 dec tot eind januari, dus alle feestdagen, dus het was zowiezo een aparte tijd ) @sas7 hier helaas geen goede ervaringen dus met een sleeve door complicaties tgv littekenvorming in het maagje waardoor er bij mij een trechter vorm was ontstaan en er amper meer voeding en vloeistof door kon komen... maar nu weet ik inmiddels wel ook door latere operaties dat mijn lichaam zelf abnormaal teveel littekenweefsel aanmaakt, dus tsja.. als je alles weet van te voren> had ik misschien nu wel dood geweest door al mijn overtollige kilo's? of er slecht aan toe zijn, ik ben door het oog vd naald gekropen in die periode... maar zo doorgaan was ook geen optie... als ik nu zie wat ik er voor terug heb gekregen... een lieve partner, een wolk van een zoon (menstrueerde ook helemaal niet meer, vorm van pcos, geen eisprong, dus van een kind kon ik alleen maar dromen... aangezien je bij een hoger bmi geen medische hulp krijgt om zwanger te worden)
@gooischemama, allereerst fijn he die complimentjes?! heerlijk gevoel! Op een gegeven moment is het gewoon weer normaal dat je veel afgevallen bent en krijg je geen complimentjes meer (oke toch gebeurt het nog wel eens hihi) Dus geniet er lekker van!!!! val je nog veel af nu per week bijvoorbeeld? Op zich snap ik je wens zo onwijs goed, ik heb het zelf ook gehad tenslotte.. maar als je de verhalen hoort wat de eventuele complicaties kunnen zijn bij een zwangerschap terwijl je nog midden in het afvalproces zit door gbp en je baby daardoor kans loopt op afwijkingen... ik zou het mezelf nooit vergeven namelijk het is niet zoals je vorige zwangerschap natuurlijk.. toen je toendertijd misselijk was, want nu worden er al voedingsstoffen gebypasst, dus niet opgenomen... dus mocht het zo geberen dat je alsnog sneller zwanger raakt dan verwacht zou ik zekers adviseren om regelmatig je bloed te laten controleren en dan niet de standaardwaarden, maar de uitgebreide variant, mijn internist/endocrinoloog heft echt veel betekend voor mij in combinatie met de gyn. toen ik uiteindelijk 2x per week aan het infuus moest... en dan beter een x tevaak een echo (kan er onze zoons kamer mee behangen met al die echo's hihi en hij heeft best een royale kamer hihi) heel veel succes!!
Nou ik begin weer een beetje op te knappen gelukkig. Ik ben me toch beroerd geweest en overgeven. Ik heb de dietiste gebeld en moest 2 dagen stoppen met de Modifast en kleine beetjes eten, zoals na de ingreep. Ik kreeg alleen geen hap door mijn keel. Ik ben vanaf maandag 5 kilo kwijt (das dan wel weer handig) en morgen moet ik weer beginnen met de Modifast. Word ik weer zo ziek, moet ik maandag weer bellen.
Brademarie: nee hoor meid mij maak je niet snel bang of overspannen hi hi denk ook dat alle ervaringen anders zijn en soms niet altijd leuk of een verdomde gevecht vind het knap je er toch zo goed boven op bent gekomen en je als nog geen spijt ervan hebt bedankt voor de stite mamadebij: gelukkig je weer aan het opknappen bent hopelijk blijft het zo succes nou nog paar dagen pff wil het achter de rug de eerste gesprek hoeveel krijg je erna nog daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar vind het erg spannend echt bedankt meiden ben echt blij ik deze topic ben begonnen hi hi fijn weekend iedereen
@brademarie, wow wat een vervelende tijd heb je achter de rug zeg. En wat een pech dat het zo is gelopen, gelukkig ben je helemaal opgeknapt en een heel stuk slanker . Ik heb een sleeve gekregen vorig jaar november en die is helemaal goed gegaan, geen complicaties. Ik dacht wel nadat ik wakker was geworden OMG wat heb ik nu gedaan. Maar dat ging per dag beter. Ik ben totaal 45 kg afgevallen, ik ben er blij mee. Ik kan alles eten allen in mindere mate. Hier dus een Happy sleever Succes allemaal. wlsinfo.nl is idd een goede site, ik heb er veel van opgestoken.
Ik ben ook door hem geopereerd voor een maagbandje destijds. (met spoed verwijderd complicaties door zwangerschap)
mamamanuela; ja dat wachten is het allermoeilijkst! Nog even en dan is het kiloknallen!!!!!!!!!!!!! Het komt goed ondanks het lange wachten, ik herken het gevoel nog helemaal. Ik wist in december dat ik een operatie wilde en heb moeten wachten tot november het volgende jaar!
ff off topic: Iell omdat er hier kiloknallen staat krijg ik bij zwangerschapspagina zo rare ding in beeld (reclame) Staat er stop kiloknallen en dan een volgens mij dode kip erbij
haha snap dat je inderdaad niet hetzelfde bedoel Niet goed gelezen vanmorgen ook niet helemaal wakker denk ik...