Marjolinos: ach meid we lopen gelukkig niet weg hihi hopelijk gaat alles goed aan die kant mamavanjesse: haha ja daar heb je ook weer een punt er zijn zeker ergere dingen hihi nou vandaag gesprek gehad nu moet ik 7 dagen een dagboek bij houden en alles opschrijven wat we eten daar ga ik morgen mee beginnen haha hopelijk komt alles goed gnagna de dokter was ziek dus we konden geen screening plannen daar moet ik nu op wachten we kregen van zelf een telefoontje pff vind het erg spannend nu hopelijk keuren ze mij goed en kan ik snel geholpen worden volgend jaar word het alleen maar moeilijker word er al gezegt pfff
@mamamanuela balen zeg dat die dokter ziek was. maar even een vraagje. waarom wordt het volgend jaar moeilijker.
er word gezegt dat zo ie zo alles veel duurder word kwa verzekering en er gaan ook verzekeringen moeilijk doen maar ja niks is zeker en we wachten gewoon maar af ze hebben wel meer dingen gezegt toch hihi.. dus niet druk maken hoor wie weet valt het wel mee
@mamamanuela, maar als je dit jaar toch je goedkeuring krijgt dan kunnen ze toch volgend jaar niet zeggen dat het niet mag! Neem eigenlijk aan dat als het goedgekeurd word daar ook goede redenen voor zijn! @mamavanjessy, ik heb volgende week de voorlichtingsbijeenkomst en over een kleine 3 weken de screening! Daar ben ik dus wel al zenuwachtig voor! Je kunt je shakes ook in de blender stoppen, dan krijg je ook minder klinters (en anders met een mixer)
Ik ben me ook aan het inlezen wbt een GBP. Had hetzelfde als Gooisemama met mijn maagandje en durf daardoor nog niet zo goed. Afvallen lukt wel,maar het volhouden niet.
marjolinos: ja daar heb je ook weer een punt snapte er niet veel van vond het allemaal soms best vaag maar ja we gaan gewoon door hi hi het is ook allemaal heel erg spannend allwomen:dat kan ik goed begrijpen dat je het allemaal eng vind in het ziekenhuis waar ik loop komen er vele daar mee terug en worden dan geopereerd succes met de beslissing
geen dank ik heb anders nog wel een site voor je is van de nok daar worden dingen erg goed uitgelegt De Nederlandse Obesitas Kliniek | Centrum voor behandeling van overgewicht misschien heb je daar wat aan.. vind het toch erg spannend allemaal zal nog wel even duren voor je ze bellen voor de echte screening wil zo graag dat het snel achter de rug is ik wil weten of ik er door ben of niet haha pff wachten duurt soms echt erg lang allemaal..
Hai meiden, Sorry, even niks laten horen maar ben zoooo moe. Het eten gaat inmiddels wat beter en de pijn is minder. Ik ben alleen erg slap en sinds gisteren val ik steeds bijna flauw. Mijn hb was erg laag in het ziekenhuis en ik heb een vermoeden dat het daar van komt. Mijn onderste ooglid is ook helemaal wit. Ik ga uit voorzorg maar weer beginnen met mijn staalpillen. Die heb ik standaard in huis omdat ik bekend ben met bloedarmoede als ik ongesteld ben. Ik zal even een beetje uitleggen hoe het hier allemaal is gegaan. In februari kreeg ik de verwijzing van de longarts (i.v.m. mijn slaapapneu) en de internist. Begin april had ik nog niks gehoord op mijn aanmeldingsformulieren en ben ik gaan bellen. Uiteindelijk kreeg ik een brief (van het Obesitascentrum in Waalwijk) dat ik 11 april de intake had. We waren met ongeveer 10 mannen en vrouwen en kregen eerst een gesprek met dietiste/psychologe/internist. Daarna gezamelijk voorlichting van de chirurg over de ingrepen en de risico's en resultaten per ingreep. Daarna vervolgden we de gesprekken bij de artsen en moesten we een hartfilm laten maken. Omdat er vakanties tussen zaten, kregen we 2 weken later de uitslag van de screening pas. Ik kreeg toestemming! Daarna volgde extra bloedprikken omdat een aantal waarden niet goed waren bij me en een extra bloeddrukmeting van 30 minuten omdat mijn bloeddruk schommelde. In mei volgde de officieele aanmelding voor de operatie. Eerst moesten de uitslagen bekend zijn en mijn waarden op peil. De internist zei dat ik rond juli geholpen zou worden. Uiteindelijk werd dit dus 21 september door wederom vakanties ertussen. Ik werd 20 september om 21.00 uur opgenomen en was de 21ste als 2de aan de beurt. Ik mocht zaterdags weer naar huis. Ik heb ook 2 weken Modifast moeten gebruiken (ik heb nog veel shakes, wat pudding en 1 of 2 repen over, mocht iemand dit over willen nemen) voor de operatie. Inmiddels ben ik van 131,7 kg naar 119,4 gegaan in 3 weken. Ik merk dat ik ongeveer 3 tot 6 ons per dag verlies. Dus nu afwachten hoe het allemaal verder gaat. Ik heb donderdag a.s. de eerste controle bij de chirurg in Tilburg. En 18 oktober de eerste controle bij de dietiste en ik ben benieuwd hoeveel er dan af is.
mamadebij: jeetje hopelijk gaat het ook beetje snel hihi ik wil die spullen wel van je overnemen hopelijk gaat het snel over met het moe zijn en ijzer te kort vertrouw je het niet dan moet je gewoon ff bellen succes hoor ik ga lekker ff van het zon genieten en ff schoonmaken hier
Mijn mama is altijd behoooorlijk en platgezegd 'dik' geweest. Toen heeft ze besloten om een maagbandje te plaatsen. Dat ding zat niet goed en ze viel enorm af..maar hield niks binnen. Ook geen voedingsstoffen dus. Op een gegeven moment gingen haar haren uitvallen en tanden los zitten en toen was het klaar. Ze zouden even kijken naar haar maagbandje en toen knapte die. Ding eruit en mijn moeder kwam in 2 maanden weer heeeeeeeel veeeeeel aan. Alles voor NIKS geweest. Logisch, je lichaam slaat alles op omdat het zolang geen eten heeft gehad. Toen heeft ze een maagverkleining gehad.. ze viel een paar kilo af en toen stond het stil en later kwam zij alleen maar aan. Dit was bij een aantal kennissen ook zo. Ik wil nu niet zeggen dat een maagverkleining zelf niet helpt. Maar je moet ook gewoon op je eten, de hoeveelheid en op je beweging letten, anders kom je op een gegeven moment net zo hard weer aan.. *dat is wat ik hier in de omgeving heb gezien* Nu is mijn moeder nog steeds te zwaar en ze zit niet lekker in dr vel. Daarom heeft een afspraak gemaakt voor een bypass, in eerste instantie in Hoogeveen. Maar die dokter is overspannen (dr Haas ofzo) en daarom gaat ze naar Arnhem. Ik gun het haar van harte, maar ik vind dat ze dan ook gewoon op haar eten, de hoeveelheid en de beweging letten. Want je moet er zelf ook wat voor doen vind ik. Hoe denken jullie dat ik dit subtiel over ga brengen bij mijn moeder? Zouden jullie gekwetst zijn als jullie dochter dit zou zeggen?
Moeilijk te zeggen. Je kunt wel tegen haar zeggen dat ze ook op haar eetgedrag moet letten (daar heb je gelijk in) maar in hoeverre zal dit binnenkomen bij haar. Ze heeft een eetverslaving en daar kom je niet zomaar vanaf. Obesitas is een chronische ziekte. De behandelingen die ze heeft ondergaan zijn echt alleen maar hulpmiddelen. Er is geen operatie waar je definitief slank van blijft.... of er zitten heel veel nadelen aan (zoals bij een duodenal switch, een darmbypass na een maagverkleining sleeve). Je moeder heeft hulp nodig om haar eetpatroon te veranderen, dat is het enigste advies dat ze nodig heeft. Een bypass heeft ook zijn nadelen, je moet levenslang aan de supplementen en vitaminen, opletten dat je geen botontkalking krijgt, etc. Als je dat niet doet dan krijgt je lichaam ontzettend veel tekort en daardoor lichamelijke klachten. Sterkte ermee!
dik zijn word je echt niet zomaar helaas daar zit echt veel gevolgen aan ik ben dik geworden wegens mijn emoties en nog vele dingen die er zijn gebeurd er zal ook veel bij je moeder zijn gebeurd ook zo het verhaal te lezen is er wel het een ander gebeurd een operatie is maar een hulp middel de rest moet je zelf doen 20% doet de operatie 80% moet jezelf doen je word aan je maag geholpen niet je hersenen daar zal je hard voor moeten knokken pff heb ff geen puf ben echt erg verdrietig mijn oude hondje bij mijn ouders is ingeslapen ben er kapot van
@mamamanuela; dat is heel erg, sterkte.... @mamadeBij; fijn dat de operatie achter de rug is, ik hoop dat je snel hersteld. Over een aantal maanden voel jij je vast weer goed! Neem de rust als dat kan.
dank jullie wel lieve meiden nou hoop echt over een tijdje op goed nieuws voor mijn operatie dat kan ik nu wel gebruiken heb alleen maar negatieve dingen mee gemaakt de laatste tijd ben er moe van
hallo meiden, Hier vanmorgen mijn voorlichting gehad! vond het uiteindelijk toch wel heel spannend! hebben veel informatie ontvangen en dat viel niet tegen. Het enige dat tegenviel is dat je na de operatie 12 weken 2 of 3 keer in de week moet gaan sporten op het ziekenhuis. Woon in Tilburg en werk in Eindhoven en het ziekenhuis is in eindhoven. Op zich allemaal wel te doen alleen op mijn werk kunnen ze wellicht daar moeilijk over gaandoen! We zullen het allemaal wel zien. Reageer vanavond meer, ben nu op mijn werk!
marjolinos: spannend is dat eh je krijgt zo veel info op je af en zoveel vragen kan je hebben maar het is allemaal de moeite waard succes verder pff ben vandaag gewoon dood en dood ziek echt niet te doen zeg bah bah ach ja komt wel goed hou me gewoon beetje afzijdig.. ben benieuwd wanneer ze mij bellen voor de screening pff duurt allemaal best lang.. nou ik ga ff verder ziek wezen