maagverkleining

Discussie in 'De lounge' gestart door mv3hartendiefjes, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

beertje86: dank je wel voor je antwoord ik heb gelijk de dr. opgeschreven dan kan ik die ook vragen eventueel..
    hopelijk viel de operatie zelf erg mee
    vind het erg spannend maar daar in tegen wil dit wel
    omdat ik dit ook echt zat ben niks helpt niks werkt
    en ik weet heel goed wat ik er voor moet inleveren
    en denk zo als dat alles is vind ik het niet erg
    zolang ik maar weer gezond kan zijn en ben:)
    heb ik er alles voor over..

Marjolinos: je kan ook altijd een gesprek bij wonen of info zoeken via de sites die je kan vinden via goolge
    het heeft mij toen erg geholpen
    en meid succes het gaat je goed:)

en alle andere meiden super bedankt voor alle info
    ben erg blij dat ik deze stap heb genomen om toch te vragen;)

2. MamadeBij

MamadeBij Actief lid

20 mei 2010
    349
    0
    0
    Koningin
    In een bloem
    Ik heb in mei goedkeuring gekregen en wacht nog steeds op een oproep voor een GBP. Het zou eerst juli worden, toen augustus en nu september of oktober. Ik moet dus nog even geduldig afwachten. Er zijn vakanties tussendoor waardoor het allemaal uitloopt.

Ik ben in het Obesitas Centrum in Waalwijk geweest van het Tweestedenziekenhuis en zal de operatie in Tilburg krijgen.

Mijn gewicht is al jaren een probleem. Ik heb anorexia gehad, kwam aan, viel af, kwam meer aan enz.

De intake was best pittig en ze opereren niet zomaar daar. Maar vanwege mijn aanleg en mede mijn apneu, is besloten het te doen. Ik heb 70 apneus per minuut en slaap nu met zuurstof.

Tsja, van mij mogen ze vandaag nog bellen dat ik morgen mag komen. Ik had me al eerder opgegeven en weer van de lijst laten halen omdat ik twijfelde. Nu twijfel ik totaal niet meer en ben er helemaal klaar voor.

3. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Tja het eten ja oke je kan heel weinig eten maar dat was juist de bedoeling en als je teveel eet dan krijg je ook last maar idd je denkt wel een 2de keer na voordat je weer iets eet met teveel suiker/vet of gewoon teveel want die dumpings pffff

Na het eten moet ik ook altijd plat gaan liggen gewoon omdat ik me helemaal niet lekker voel
    En kwa het hongergevoel ja dat is bij mij wel weg ja moet mezelf dwingen iets te eten (eet nu veels te weinig) maar daar krijg ik nog een onderzoek voor ook waarom ik zoveel dumpings heb

Maar als ik het over mocht doen zou ik meteen de gbp willen en me geen maagband meer aan laten smeren!!

4. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    in het catharina zijn ze ook geen fan van maagbandjes. Hebben ze meteen duidelijk gemaakt. Tegen mij werd ook gezegd dat het honger gevoel weg zou zijn , maar ik merk toch echt wel wanneer ik moet eten xD T knort niet meer maar t gevoel zit er wel. Het enige wat k echt vervelend vind is het borrelen. Dat blijft , en soms wel zo onwijs hard.. Maar dat nemen we maar voor lief ;)

5. MamadeBij

MamadeBij Actief lid

20 mei 2010
    349
    0
    0
    Koningin
    In een bloem
    Borrelen van je darmen of je maag? Ik hoorde van een collega (die heeft ook een gbp gehad) dat je ook moeilijk naar de wc kan, klopt dat?

Mijn stoelgang is al niet zo best, ik kan dagen niet en dan 2 dagen aan de dunne.... Zo gaat het altijd.

6. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

haha dat borellen inderdaad. (heeft me moeder heel erg ikke daarintegen niet)
    Maar voor de stoelgang kan je wat krijgen als dat niet gaat ;) Hier gaat die perfect :) elke dag lukt he me nog steeds.

7. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Oja dat borrelen..mn collega's moeten er vaak om lachen hoor, dan is t doodstil op kantoor en dan horen ze mijn darmen borrelen :)

Ik heb bijna geen dumpings meer, na 2.5jr weet ik gelukkig prima wat ik wel en niet kan verdragen en leef daar goed naar. Tenzij ik de fout in ga (hoofd is niet geopereerd he) en daar word ik dan genadeloos voor afgestraft. Maar dat gebeurt maar sporadisch.

Ik heb trouwens totaal geen problemen met stoelgang, niks veranderd door GBP.

8. MamadeBij

MamadeBij Actief lid

20 mei 2010
    349
    0
    0
    Koningin
    In een bloem
    Hahaha, hoofd niet geopereerd :D

Oke, dus ik ga nog erger borrelen dan nu :D

9. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    En ik las iets over taboe en over wel of niet vertellen.. Ik maak er absoluut geen taboe van, ik zou niet weten waarom. Iedereen die mij kent ziet mijn transformatie en als mensen ernaar vragen leg ik t gewoon uit. Ik doe er niet moeilijk over, het hoort bij me en is onderdeel van mn leven.

10. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Dat is meestal mijn standaard reactie als mensen vragen of je dan ook gewoon geen trek meer hebt in lekkere dingen etc. 'Ik ben aan mn maag geopereerd' niet aan m'n hoofd'. De GBP is een geweldig hulp middel, maar je moet het toch echt zelf doen. Ik zie nog steeds overal om me heen lekkere dingen, maar ik geef er niet aan toe. Dat doe IK, dat doet m'n wilskracht, mn discipline. Niet mn GBP hoor..

11. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Ik ben ook in het Catharina geweest en toen ik daar was voor mijn afspraak werd ik de dag erna gebeld en een week later geopereerd. Dus het kan best snel.
    Het is trouwens niet zo dat bij een sleeve een gedeelte wordt dicht geniet ze halen gewoon ongeveer 3 kwart er echt uit bij mij is ook het hongergevoel weg.

12. MamadeBij

MamadeBij Actief lid

20 mei 2010
    349
    0
    0
    Koningin
    In een bloem
    Mijn schoonma had pas ook zo'n lekkere reactie: je kan straks niet meer met ons mee smikkelen, weet je het zeker? Dus ik zei: ja hoor, ik weet wat de gevolgen zijn en kan nog best lekker eten hoor alleen minder en andere dingen.

13. MamadeBij

MamadeBij Actief lid

20 mei 2010
    349
    0
    0
    Koningin
    In een bloem
    Woow das snel.

Ik moet eerst 2 weken pre-dieet van Modifast gebruiken.

14. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Mja t borrelen is van de darmen indd.. Kan soms echt zwaar tekeer gaan hoor. Schaam me af en toe rot hihi.

Hier ook 2 weken aan de shakes gemoeten. Was een hell :( Ik ben er wel 11.5 kilo mee kwijt geraakt , dus dat was al heel fijn.
    Verder maak ik er ook geen taboe van , degenen die t willen horen mogen t weten. Vind niet dat ik me ervoor hoef te schamen. En idd , mensen zien het toch aan je. Ineens bijna 40 kilo lichter (als je iemand even niet hebt gezien). Dat valt toch wel op :p

15. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Hee ik moest vd week nog aan je denken hoe het ging, want idd ik dacht dat je het al achter de rug had...
    Nou nog even geduld dus :( succes!!!

QUOTE=MamadeBij;10721251]Ik heb in mei goedkeuring gekregen en wacht nog steeds op een oproep voor een GBP. Het zou eerst juli worden, toen augustus en nu september of oktober. Ik moet dus nog even geduldig afwachten. Er zijn vakanties tussendoor waardoor het allemaal uitloopt.

Ik ben in het Obesitas Centrum in Waalwijk geweest van het Tweestedenziekenhuis en zal de operatie in Tilburg krijgen.

Mijn gewicht is al jaren een probleem. Ik heb anorexia gehad, kwam aan, viel af, kwam meer aan enz.

De intake was best pittig en ze opereren niet zomaar daar. Maar vanwege mijn aanleg en mede mijn apneu, is besloten het te doen. Ik heb 70 apneus per minuut en slaap nu met zuurstof.

Tsja, van mij mogen ze vandaag nog bellen dat ik morgen mag komen. Ik had me al eerder opgegeven en weer van de lijst laten halen omdat ik twijfelde. Nu twijfel ik totaal niet meer en ben er helemaal klaar voor.[/QUOTE]

16. MamadeBij

MamadeBij Actief lid

20 mei 2010
    349
    0
    0
    Koningin
    In een bloem
    Ja, tis iets uitgelopen helaas :(

17. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Hahaha ja ja die darmen ja net alsof je honger hebt:p
    moeilijke stoelgang???????????????????? elke dag en als ik wat verkeerds heb gegeten(te vet vooral) heb ik spuiters:$:p hahahaa sorry hoor:p

Ja ik was dat over het "taboe"
    maar heb het niet over het zeggen in je directe omgeving he maar hier op een forum
    Heb zelf toendertijd een topic geopend over zwanger worden met een maagband/gbp vrij weinig reactie's toen

Maagband willen ze het liefst dr helemaal uithalen omdat er teveel klachten over zijn en met me maagbandje kon ik gewoon cola en chocola en mac donald's naar binnen werken
    Laatst wat gegeten bij de mac pff doe ik dus niet meer en cola gatver maar wat smaakt dat ranzig zeg (als je het al een hele tijd niet heb gedronken)

18. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

@gooischemama ik herken het. Ik was vroeger echt patat verslaafd en nu... ik vind het super smerig ;) krijg het gewoon niet meer weg.

19. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

jeetje dat is echt heel snel
    hihi dat zal bij mij wel niet zijn
    krijg mijn eerste gesprek
    en daarna nog veel andere;)
    o borrelen haha heb ook eh spatische darm haha en daar borrelt het al vaak whaha
    zal toch niet erger worden:)

20. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    EEh ik kan nog steeds cola (light) drinken , en een happy meal gaat er ook nog (half) in hoor ;)
    Verder interesseert t me niet zo wat de rest hier bijv op t forum ervan vind. Deze keuze is weloverwogen geweest en het voortraject laten ze niet zomaar mensen door. Tis niet zo dat je zegt goh , t lukt nu even niet , laten we even een operatie nemen. Gaat een fikse screening aan vooraf maar dat weten jullie natuurlijk wel.

@Mamadebij Wat balen dat het zo verschoven word. Ben je er nu echt klaar voor moet je nog wachten. Maar je begin pre-dieet is in zicht nu dan toch?? Even doorbijten nog. Succes!

Deel Deze Pagina