Ik woog ook zo iets, 115 kg met 158 cm, dus scheelt niet veel Ben wel inmiddels gezakt naar een 84kg, maar je weet mijn verhaal via de PB Ik zou voor jezelf ook een doel stellen, van onder de 100 ofzo ga ik iets leuks doen of nieuwe kleren kopen ( niet te veel natuurlijk) of een heerlijke beautydag
Knap hoor, als je het zelf kan. Ik was vorig jaar 25 kilo kwijt en kreeg longontsteking. Na 3 Prednisonkuren was de ontsteking pas weg en ik was 25 kilo zwaarder . Voor mij was dat de druppel. Mijn bmi is nu 47 dus hoognodig aan de ingreep toe dus bellennnnnnnnn ziekenhuis
maar als je dat dan had gedaan voor de gbp, niet toegeven aan alle lekkere dingen.. dan was je toch ook wel zo afgevallen? of zie ik dat nou verkeerd ?? en.. ik lees hier 4 verschillende dingen.. maagbandje, sleeve, verkleining en GBP... Wat is het verschil tussen deze 4??
Ik heb ook een GBP sinds 24 mei! En ben nu bijna 20 kilo kwijt! Hier gaat eigenlijk alles goed. Ik kan alleen geen vet eten meer verdragen... dus patat enzo.. maar het smaakt me ook totaal niet meer! Verder in het begin wel veel gespuugd maar meer omdat ik toch te veel at...maar das nu eigenlijk niet meer zo. Laatst ook gewoon uit eten geweest en dat ging prima! Liet wel de helft van alles staan maar ik zat gewoon vol dus dan is het minder erg haha!
ja hier is het ook dodelijk hoop zo ik geholpen mag worden vind het zo erg dit heb jij ook last gehad van pijne knieen,rug en heupen ja ben echt heel benieuwd naar je lesje als hij super bevalt zal ik ook als ik de operatie heb gehad en af gevallen ben ook daar aan gaan beginnen hi hi
Bruce ja super bedankt voor je verhaal.. er werd iets gevraagt wat de verschillen zijn maagbandje is een bandje die word gezet om je maag om hem kleiner te maken zo dat je ook minder kan eten hopelijk zo goed uit gelegt sleeve is stukje maag word verwijderd zo dat je minder kan eten en minder honger gevoel zou moeten hebben gbp of te wel gytrac bypass is een omleiding de maag word stil gelegt en de dunne darm moet alles over nemen minder honger en alles sneller verteerd.. verkleining is het zelfde als de sleeve geloof ik zo goed het uitgelegt.. de rest van de meiden bedankt voor jullie verhalen weer doet me weer super goed ik lees en leer ieder keer maar bij
Even kleine correctie op de uitleg als je t niet erg vindt.. Maagverkleining wordt in t algemeen gebruikt als algemene term voor de verschillende soorten. Of het gaat om de 'ouderwetse' verkleining, namelijk de Mason. Dit was alleen maar een verkleining, verder niet. Een GBP is ook een maagverkleining, je maag wordt verkleind tot een minimaagje en je darmen worden omgeleid, waardoor een deel van je voedsel niet meer door je lichaam wordt opgenomen. Dit beperkt dus zowel je voedselinname als je voedselópname. Bij een sleeve wordt inderdaad een deel van de maag verwijderd, maagbandje maakt de doorgang van je maag smaller, waardoor er minder eten in kan. Bandje wordt door steeds minder artsen uitgevoerd wegens beperkte resultaten en grotere lange-termijn problemen. Daarnaast heb je nog de scopinario en de DS, dat zijn ook maagverkleineinde operaties, maar worden minde uitgevoerd. Welke operatie uitgevoerd wordt is afhankelijk van de mate van overgewicht, de lichamelijke gezondheid, de eet 'problemen' etc.
Was t maar zo simpel... Ik heb alle diëten gedaan, diëtistes, sportscholen, herbalife, modifast, noem t maar op. Mijn probleem was niet t jojo'en, nee ik viel gewoon niet af. Ik heb een periode structureel op 1000-1200 caloriën en actief sporten geleefd, maar viel evengoed niet af. Mijn angst voor de gbp was dan ook dat ik nog steeds niet af zou vallen, maar gelukkig is dat niet uitgekomen dus. Wel ben ik minder afgevallen dan verwacht en reageert m'n lichaam toch duidelijk anders op de gbp dan de meesten, dus ergens zit er duidelijk iets niet goed. Zou ik liever afgevallen zijn met alleen een dieet en geen operatie? Uiteraard, ik neem aan dat dat voor iedereen hier geldt. Een operatie is geen makkelijke weg, het is de allerlaatste optie als je alles al geprobeerd hebt. En dan nog is t hard werken hoor. Wel grappig hoor..ik heb deze vraag al wel 1000 keer gehad. Enerzijds snap ik t wel, anderzijds niet..denkt er iemand nou echt dat als t zónder operatie zou kunnen, dan je t dan evengoed zou doen? Ik in elk geval niet hoor..
Ik heb ook de pech dat ik enorm reageer op eten. Mensen zeggen weleens ik kom aan als ik ergens naar kijk. Nou bij mij is/was dat ook bijna zo. Na een dieet onder begeleiding bleek ik zelfs aan te komen van fruit en ja, dat at en eet ik veel. Ik heb ook alles gedaan, sporten, dieet dit, dieet dat maar altijd kwam ik weer meer aan. Vorig jaar voelde ik me zo lekker met die 25 kilo minder en baalde zo na de Prednison dat de kilo's er weer aan zaten dat ik weer een verwijzing heb gevraagd. Nu wil ik ook echt doorzetten want er moet gewoon wat gebeuren.
ja het is inderdaad niet zo makkelijk als vele denken er zijn zo veel mensen die nooit dik zijn geweest bv die zeggen ja dan ga je toch minder eten laat je toch alle chips,koekjes,snoepjes en taartjes staan dan denk ik eh omdat ik dik ben gaat iedereen ervan uit het van zoetigheid komt zijn ook andere manieren om dik te worden het is zo moeilijk vooral als je al alles hebt geprobeerd en alles hebt willen aanpakken en het werkt allemaal niet niks nopes nada dan ga je echt met loot in je schoenen naar het volgend traject en elke keer als het niet lukt word je steeds meer met jezelf geconfronteerd ik baal er van en heb alles aan gepakt wat er was maar niks werkte ja tuurlijk ben gestopt omdat ik niet meer weet om er goed mee om te gaan en er voor te gaan ik knok al dik 7 jaar voor mijn overgewicht en weet het allemaal niet meer
Ik knok inderdaad ook al heel lang. Natuurlijk eet ik ook teveel, anders zou ik niet dik worden maar ik heb gewoon een hoop pech gehad. Daarbij is sporten heel pijnlijk door mijn bi en dat maakt het allemaal niet makkelijker. Op een gegeven moment blijf je hangen in het kringetje en kom je er niet meer uit.
Even een correctie hoor GBP is een maagverkleining en een darmomleiding alleen het grote verschil is dat bij een GBP je niet 1 maar 2 magen krijgt. Ze delen als het ware je maag in 2 korten je darm in en maken met een deel van de ingekorte darm een aansluiting op het maagje wat je daadwerkelijk gaat gebruiken voor je voedsel en met een stukje darm wat ze hebben ingekort maken ze een aansluiting op het maagje waar geen voedsel meer inkomt dus in feite kun je het zien als een soort van Y splitsing Nu zul je denken waarom halen ze dat andere maagje dan niet weg nou heel simpel het maagje waar je niks meer mee doet produceert nog wel alle maagsappen die nodig zijn om je voedsel te verteren Na me spoedoperatie heb ik me maagbandje mee gekregen naar huis (wou ik zelf graag) en dat ding ziet dr echt vaag uit Ik ga deze week bellen alleen vind het wel een beetje eng hoor want je krijgt van hun de kleren te leen en ben bang dat ik dat dadelijk niet pas sta ik daar voor l*l zoveel afgevallen en nog geen kleding passen Elk lichaam reageert ook zeer verschillend op de GBP Als ik naar me vader kijk die kan ALLES verdragen en ik kan vrij weinig verdragen Wie van jullie heeft ook last van haaruitval ivm vitaminetekort?
Ik heb in het begin heel veel haaruitval gehad, ik had echt kale plekken. Dat is nu grotendeels bijgetrokken en ik slik alleen normale vitaminepillen.
Heb ook haaruitval. Maar gelukkig geen kale plekken. Maar wel elke ochtend me kussen vol, elke dag de borstel vol en trek de bossen er zo uit.
ik dacht je voedings suplamenten moest gaan slikken om toch vitamines binnen te krijgen die je elke dag eigenlijk nodig hebt haar uitval lijkt me echt vreselijk vooral als je kale plekken door krijgt ik leer echt steeds mee bij echt super bedankt voor jullie goede uitleg en jullie verhalen ben daar echt blij mee
Ik slik davitamon maar dan heb je met een pil maar 50% binnen de 6de weer trg naar de dieetiste en meteen alles ff aankaarten (ook kwa eten )
ik heb 15 jaar geleden een maagverkleining gehad dmv nietjes,dus een deel van de maag is dichtgeniet en heb zeg maar nu 2 magen
Voor de bypass uitleg vond ik dit filmpje het makkelijkst :http://www.youtube.com/watch?v=l4vREUUv9Lw Tis een animatie, dus geen echt gehak o.i.d Waren veel mensen die het indd niet snapte , dus deze link heb ik vaak rondgestrooid.
gooischemama: ja dat zou ik dan ook doen hoor het is toch nog steeds je leven en als je iets goed bevalt of het zit niet lekker altijd terug gaan.. cindybaby71: ja in 15 jaar kan er veel veranderen hopelijk ben je goed af gevallen en toch blij met het resultaat beertje86: dank je wel voor het filmpje dit is inderdaad en hele goede