In Waalwijk kijken ze naar je bmi. Zit je boven de 45 (dacht ik zo uit het hoofd) dan adviseren ze een GBP, zit je eronder een maagband (met wat uitzonderingen daar gelaten) en zit je met een lager bmi dan een sleeve. Zo had ik het begrepen of ik moet niet goed hebben opgelet bij de intake
Volgens mij gaat het NOK niet altijd zo snel. Ik ken 2 mensen die daar een ingreep hebben gehad. De ene kon na 9 maanden terecht, de andere na 7 maanden. Waar ik ga streven ze ernaar om binnen 4 maanden na de goedkeuring te opereren. Ik heb alleen de pech dat er vakanties tussen vallen. Ik kreeg in april goedkeuring, werd in mei aangemeld (moest eerst wat extra onderzoeken laten doen vanwege medische problemen) maar ik heb helaas nog geen telefoontje gehad . In ieder geval opereren ze me voor november. Ik ga uit van oktober, dan valt het altijd mee
Zijn er hier eigenlijk mensen die al zwanger zijn geweest met een gbp???? Hoe is dat verlopen???Ook kwa eten??
@bruce 2004; had jij nog bijzonderheden met je sleeve en je zwangerschap? en hoelang zat er tussen je operatie en moment van zwanger worden
Hoe ging dat? Weet niet of je met een sleeve nog last van maagzuur heb of kan krijgen? Had namelijk van iemand gehoord die zwanger was met een gbp dat ze bij haar bevalling op de buik hebben geduwd om de baby te helpen en dat daardoor dr darmen in de knoop waren geraakt door het harde duwen
Er zat 6 mnd tussen, verder had ik niet echt veel bijzonderheden, liep wel via de gynaecoloog vanwege dat ze dachten dat ik zw.suiker zou hebben maar bleek een verkeerde meting uiteindelijk moest elke week me waardes doormailen naar de diabetesverpleegkundige, verder was ik heel moe (werkte toen ook Fulltime) maar meer niet, je zag bij mij niet eens dat ik zwanger was, ja met 8 mnd zag je wat. Kwam natuurlijk allemaal door dat vel. Kleine is wel via een keizersnede ter wereld gekomen mede omdat ie in een stuit lag,( hoofd lag schuin boven) en ze wilde een draaipoging doen, maar dat heb ik niet gedaan, omdat geen ervaring hadden met een Sleeve en een draaipoging je weet nooit wat er kan gebeuren dus die heb ik afgeslagen (waren ze niet echt blij mee maar goed was mijn beslissing). Uiteindelijk is er een gezonde kerel geboren.
zie verhaal, en maagzuur kan je last krijgen, volgens mij krijg je daar nexium voor maar of je dat mag gebruiken met zwangerschap dat weet ik niet, anders evt vragen naar de internist of huisarts. Dat van die GBP weet ik niet, heb er nu wel 1 gehad verleden maand maar qua zwangerschap nee, misschien in de toekomst maar op dit moment ff niet. Maar als ik bijv een 2e zou gaan, dan zou ik alsnog kiezen voor een keizersnede. (maar dat is mijn mening)
Ik ben 30 september 2008 geopereerd en was in november al zwanger van nummer 3. Ik heb eigenlijk geen problemen gehad.
voor het zuur heb ik de omeprazol verder idd nu pas een beetje zwanger voor de buitenwereld maar da's jammer en het gaat hier goed en beeb ligt nu netjes met het hoofdje naar beneden maar dat draaien had ik ook al bedacht niet te willen toen beeb lang in stuit bleef qua gewicht ook nog niets aangekomen maar door vele echo's lijkt het wel goed te gaan met de man weliswaar klein maar binnen de lijntjes ik ben benieuwd
Ja ben dr zo benieuwd naar vooral omdat bij een gbp je 2de maag alleen zuur bevat dus dat ken niet omhoog komen maar heb je met een gbp dan wel last van misselijkheid??? Hier in het Slotervaart geven ze het advies om pas na 2 jaar aan kinderen te beginnen maarja ben eigenwijs en toen ik me maagband had mocht het al na een jaar
Zowieso verschilt dat per ziekenhuis heel erg. De een zegt 6 maanden de ander 2 jaar. Bij mij is gezegd 1 jaar.
Bij ons in het zkhuis (st franciscus r'dam) is het ook 1 jr hoor, maar ik was sneller zwanger dan verwacht
dank jullie wel meiden het is echt spannend poeh nog dikke week en dan gaan met die banaan pfff vind het echt heel spannend saz7 ik zal je zo ff pben lijkt mij erg leuk en gezellig maar werk je in het catrina ziekenhuis hihi zwanger worden zal denk ik ook per ziekenhuis verschillen kwa goedkeuring
Super zeg ben helemaal blij voor je Nu kan je eindelijk aftellen meid! En lekker gaan toe leven naar ''mijn nieuwe ik''