Ik zit in het traject om een maagverkleining te krijgen. Hierdoor moet dus ook de kinderwens on hold. Op zich geen ramp omdat ik nu geen partner heb. Zijn er meer dames hier die het traject hebben doorlopen?
Ik heb er best wat aan gehad, ook kwa steun van lotgenoten. Echter vond ik wel dat er erg veel herhaling in de bijeenkomsten waren... Ik werd gewogen, en voor de operatie in zh nog eens, en daarna kom je 1x in de maand terug voor de bijeenkomsten en eens in de zoveel tijd weeg en meet moment.
Een paar jaar geleden was er een lid van hier dat een maagverkleining heeft laten doen, ze maakte er ook vlogs van op YouTube als ik het goed heb. Misschien weet iemand nog wie ik bedoel? Geen idee meer wat haar nickname was...
Dat is zeker knap. Benieuwd hoe ver ik kom. Door andere dingen die er spelen zal ik geen maximaal effect krijgen denkt de chirurg.
Ik heb er 1 gehad. Wel een sleeve. Hoe ver ben je al in je traject. Ik heb een 5 jarig traject gehad. Ik ben na mijn laaste zwangerschap wel wat zwaarder gebleven. Ik bem na 3,5 jaar wel gestopt mrt de begeleiding. Was alleen herhaling van en hoorde niks nieuws meer. Pb maar als je vragen hebt. En waarom denk de chirurg dat je geen optimaal effect zal hebben. Ohh en onthoud goed dit is een hulpmiddel. Als de kilos er af zijn het echt zelf zo houden. En je levenstijl helemaal omgooien!
Ik zat midden in het traject. Heb een ja gekregen in maart. Vanwege Corona is het daarbij gebleven. Begin juli begint mijn traject echt, hopelijk bied het me wat ik nodig heb.
Ik heb onverwacht voor morgen het 2e rondje afspraken staan. De analyse dag noemen ze dat. En minder effect omdat ik eerder een maagoperatie heb gehad. Maar ik ben al blij met 10 kg. Het uiteindelijke effect is natuurlijk voor iedereen verschillend. Heb juist voor een ziekenhuis gekozen met een traject van 5 jaar puur ook omdat ik het niet alleen kan zeg maar. De ondersteuning is bij mij wel nodig.
Ik zou echt never nooit in mijn organen laten snijden om af te vallen. Als ik kijk naar de ellende die mijn vader heeft doorstaan na een maagamputatie, echt vreselijk. Wat ik me trouwens afvraag: wordt er überhaupt over bijwerkingen en risico's gesproken tijdens intake enzo?
Uiteraard wordt alles besproken. Echter zijn de risico's kleiner dan zo rond blijven lopen. Want gezonder wordt ik niet en afvallen op eigen kracht lukt helaas niet met goed resultaat. Dus dan wordt ik liever met hulp gezonder dan dat ik of eerder overlijd, grote kans heb op andere ziektes en dus ook duurder ga worden voor mijn medemens.