Maagverkleining

Discussie in 'De lounge' gestart door ZsaZsa, 9 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wij hadden ook zo'n iemand in de groep ja, die is ook weer net zo zwaar. Onbegrijpelijk. Die kreeg het ook wel te horen in het zkh van de vpk elke bijeenkomst. Ik at na 5 dagen net een cracker met gerookte zalm, heel langzaam. Maar frites??? Idioot!

Jori88 vindt dit leuk.
  2. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Succes!!! Hopelijk gaat het lukken :thumup::thumup::thumup:

paula1984 vindt dit leuk.
  3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Lief dank je :)

4. paula1984

Dat je dat weg kreeg :eek: de vrouw waar ik over spreek heeft weken alleen maar vloeibaar op...moest nogmaals geopereerd worden omdat de slokdarm verkeerd op de maag zat. .darmen waren verzakt ondanks het gaas...haar gal moest eruit..nu 1.5 jaar verder heeft ze ondergewicht maar is eindelijk pijn aanval vrij.

5. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

10 mei 2019
    2.002
    1.834
    113
    Vrouw
    Hier is het 2 weken na operatie vloeibaar en dan van daaruit langzaam weer naar vast eten.

En al vanaf de eerste afspraak advies en tips over eet regels en leefstijl aanpassen

6. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wow.. nee dat had ik niet. Heb alleen galstenen gehad en dus galblaasverwijdering. Verder geen complicaties.
    Ik hoefde na de operatie ook niet zolang vloeibaar, paar dagen maar geloof ik.

7. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik moest ook twee weken vloeibaar eten en na twee weken weer een bijeenkomst met een voorschrift om het vaste eten op te bouwen.

Maar na 1,5wk heb ik een cracotte met kaas gegeten. Dit ging onwijs goed dat ik in overleg met de diëtiste dit heel langzaam mocht gaan uitbreiden.

De enige complicatie die ik heb gehad is galstenen, m'n galblaas moet er uit maar omdat ik al een jaar klachten vrij ben heb ik er zelf voor gekozen deze nog even te laten zitten.

8. paula1984

Zij ook niet naar kon niet anders want alles kwam eruit. Alle complicaties die je kunt krijgen heeft ze ook gekregen.
    Nu weet ik dat is een minimale kans en heel uitzonderlijk maar toch.
    En de andere dame is van een vrolijke, vriendelijke vrouw naar ook extreem ondergewicht gegaan en lacht nooit meer :(

Fijn dat het bij jou zo goed is gegaan!!

9. 1991Mamavanvier

1991Mamavanvier Fanatiek lid

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Dat ligt toch echt aan je eigen doorzettingsvermogen. Je zult je levensstijl moeten aanpassen..

10. paula1984

Ben je dan nu niet bang dat als je zwangerschap vordert en je galblaas straks in de verdrukking komt je aanvallen gaat krijgen?

11. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Nee zeker niet. Ik ben al zolang pijn vrij en klachten vrij dat ik er niet vanuit ga nu in ene wel klachten te krijgen.

En zo wel is dat het risico wat ik zelf genomen heb. Ik heb overigens ook geen stenen maar gruis wat zich enorm heeft opgehoopt destijds. Daar was laatst (ik krijg extra echo's omdat ik mee heb gedaan aan een galstenen onderzoek) niks meer van te zien.

paula1984 vindt dit leuk.
  12. 1991Mamavanvier

1991Mamavanvier Fanatiek lid

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Ja en dan is het nog,
    Auw, en die doen zeer!
    Hier sinds maar van de galblaas af! GELUKKIG!!

13. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.073
    1.570
    113
    Ik heb sinds maart 2018 een sleeve. Mijn traject loopt via het NOK. Na de 18 bijeenkomsten (6 voor de operatie en 12 na de operatie) krijg je jaarlijks nog een medische controle.

Bij onze locatie is het zo dat je na een GBP na 4-5 dagen weer vast voedsel mag eten. En bij de sleeve is dit na 14 dagen. Zelf heb ik op dag 14 weer een cracker gegeten, ik stond zo slap op mijn benen dat ik echt de behoefte had om weer vast voedsel te eten. En dat ging ook goed.

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Maar als je maar 10 kg kwijt wil, dat kan toch ook wel zonder zo'n operatie ?

15. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

10 mei 2019
    2.002
    1.834
    113
    Vrouw
    Er moet dan ook veel meer af dan die 10 kilo ;)

16. paula1984

Wat fijn! Ik hoop dat je gal je niet lastig valt en je een goede zwangerschap hebt!

17. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Ik zeg niet dat het hetzelfde is, maar dat het beide een hulpmiddel is. Sommigen kunnen niet afvallen zonder stok achter de deur zoals groepsbijeenkomsten/begeleiding. Dat is dan hun hulpmiddel. Anderen hebben weer meer iets aan een GBP als hulpmiddel.
    Ik zou zelf ook nooit voor een GBP gaan maar het lijkt mij eerder een moeilijke weg ipv een makkelijke.

Jori88 vindt dit leuk.
  18. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Maar waarom gaat het dieet dat gevolgd moet worden met de GBP dan wel werken? Want dat is in principe niets anders dan een zwaar (crash)dieet.

Rosao vindt dit leuk.
  19. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Ja, maar dat is toch altijd zo?
    Ook "als je alles al hebt geprobeerd" maar niet zou werken, ligt dat aan doorzettingsvermogen. Of beter gezegd, het gebrek daaraan (zonder verder een waarde-oordeel, maar puur als constatering).

20. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    knap hoor dames!! Het is echt een grote stap zo'n GBP of sleeve. een nichtje van mij heeft het gedaan en is echt mega afgevallen, ziet er goed uit, ze is nu zwanger en dat gaat ook heel voorspoedig, maar ze is wel angstig of het na de zwangerschap ook weer goed gaat.
    Ik weet zeker dat het geen Easy way out is, en dat het een hele stap is om te zetten.
    moeten jullie ook allemaal nog extra medicijnen en vitamins enzo slikken?

Ik heb ook overgewicht, momenteel weer aan mijn zware kant, BMI van 34. Ik ben er mee aan de slag met WW en meer sporten. Hopelijk ben ik over een paar maanden weer onder de BMI 30, dan voel ik me meestal weer wat beter in mijn vel. Ik zou het niet kunnen iig, zo'n stap zetten naar een maagverkleining!

citroenrasp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina