in rookruimte 1 a 2dagen zitten wat tedoen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door joo2, 18 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joo2

joo2 Actief lid

16 feb 2010
    151
    0
    0
    Hallo dames

Ik ben zwanger en op me werk rookt me baas in de keuken dus ik zit daar ook bij en het hangt er sowieso ook wat moet ik doen twijfel heel erg om het nu al tezeggen is vroeg en om weg telopen valt ook op normaal zeg ik ernooit wat van iemand tips ideeen?

2. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ik denk dat het belangrijkste is om je te realiseren dat meeroken voor jou en je baby heel erg slecht is. Iedereen heeft recht op een rookvrije werkplek dus ik denk dat dat al een goed argument is om je baas mee te confronteren. Maar ik snap ook wel dat dat lastig is als je er al zolang niks van gezegd hebt. Daarom is je zwangerschap een mooie gelegenheid om de keuken rookvrij te krijgen. Zijn er nog meer collega's die zich ergeren aan het gerook? Misschien dat je dan je baas samen kan vragen niet meer binnen te roken. Mocht ze niet willen stoppen dan zou ik er ZEKER NIET bij gaan zitten in de rook. Probeer een ander plekje te vinden voor je lunchpauze. Daarmee laat je ook zien dat het je ernst is. Op Stivoro.nl kun je alles vinden over (mee)roken en je zwangerschap.
    Veel succes!

3. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zou gewoon zeggen dat je zwanger bent en dat je niet in de rook wil zitten. Kunnen ze ook een beetje rekening met je houden als je moe/misselijk etc bent. Ik snap dat je het liever nog niet zou willen vertellen, maar het lijkt me wel het gemakkelijkste.

4. joo2

joo2 Actief lid

16 feb 2010
    151
    0
    0
    @birgitte ja ik weet het daarom vandaar denk dat ik het gewoon beter kan zeggen ik maak me er alleen maar druk over en dat is denk ik misschien ook niet goed

@vash Ja indd daar twijfel ik dus heel erg over ben dan weer bang dat het pril is en dat ernog van alles fout kan gaan ben ook weer benieuwd naar de reactie maa vind dat ik me daar eigenlijk niet druk over kan maken

5. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Of je nu zwanger bent of niet; je hebt recht op een rookvrije werkplek. Iedereen in NL heeft dat. Zie: Stivoro - Rookvrij werken
    Ik zou deze website goed lezen. Daarna vraag je een gesprek met je baas aan. Daarin zeg je dat je zwanger bent en niet langer in de rook wilt zitten. Je zegt ook dat je na je bevalling wil dat er niet meer gerookt wordt. Ze mag op jouw werkplek gewoon niet roken van de NL wet! Ze is gewoon in overtreding! Heel veel sterkte meid!

6. joo2

joo2 Actief lid

16 feb 2010
    151
    0
    0
    Bedankt birgitte doet me erg goed heb inderdaad besloten dat ik het morgen ga vertellen e dat ik anders wel wegga ergens anders eten weet het anders ook niet ik ben er gewoon erg gestresst en maak me er druk om dus kan het maar beter vertellen

7. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Roken op het werk? Vind dit niet kunnen hoor, er hoort een rokersgedeelte te zijn of ze staan maar buiten. En dan ook nog roken in de keuken???? Gatver! Bah, dat kan echt niet.
    Zijn er niet meer collega's die het eigenlijk niet vinden kunnen en er nog nooit wat van gezegd hebben? Misschien kunnen jullie dan samen een goed gesprek aan gaan over waar er wel en niet gerookt kan worden?

8. joo2

joo2 Actief lid

16 feb 2010
    151
    0
    0
    Nee zover ik weet hebben mijn collega's er geen moeite mee er kan dan alleen buiten gerookt worden ga het morgen maar gewoon zeggen het is niet anders ben benieuwd

Deel Deze Pagina