Even klagen hoor, wordt GEK van de maagzuur!!! m'n meissie ligt vrij hoog dus klopt wel dat ik er extra last van heb maar niks schijnt meer te helpen. Zelfs als ik voorover buk om m'n schoenen aan te doen komt het omhoog. Neem rennie's maar die helpen maar even. En van die drankjes ga ik spugen , die zijn echt te vies. verder ook van alles geprobeerd van veel melk drinken of vanillevla nemen. Iemand anders nog DE tip voor me ?
Ik lees met je mee, hier ook zo verschrikkelijk, maakt niet uit wat ik eet of drink het komt toch! Heb wel gemerkt dat als ik cola ( de echte coca cola) drink het een stuk minder wordt, bij de nep variant komt het 3 x zo hard naar boven! Suc6 ik lees mee
hebben jullie al antagel geprobeerd? dat werkte bij mij goed. of kaas.. Of langzaam een kop thee drinken.. Succes!
@Mau, wat gek als ik cola drink wordt het erger, net als alles waar prik in zit. terwijl ik er soms enorme trek in heb. Mischien van een fles de dop er af draaien dat de prik er afgaat hihihi. Antagel dat ken ik helemaal niet , waar haal je dat ? en is dat een tablet of moet je het drinken ?
Je moet het drinken bij de apotheek kun je het halen tis zeg maar een vloeibare stevigere rennie, rennie werkte bij mij toen ook nog maar antagel daarintegen perfect. .
Ik had ook alles al geprobeerd. Regla ph (is het zelfde als antagel) werkte bij mij eerst goed maar de laatste 3 weken deed het niks mee. Ik lag er 's nachts van wakker, werd er misselijk van tot overgeven aan toe. Ben van de week naar de huisarts gegaan en heb van hem medicijnen gekregen. Binnen 2 dagen was ik helemaal van het maagzuur af! Ik zou dus even een afspraak met de huisarts maken!
Bevallen! Ik had er ook zo'n last van. Heb wel aan de gele vla gezeten, scheen te helpen. Was wel lekker, maar maagzuur bleef. En ik had van die kleine droge crackertjes van de misselijkheidsmaanden nog over die ik dan at vlak voor het slapen. Ik had er zo'n last van dat ik er zelfs van over moest geven. Merkte wel, ook al vond ik het erg lekker, minder vet en veel s'avonds eten. Chips, pizza; schrappen. O ja en rennieduos Ondanks dat allemaal is het wel behoorlijk aangebleven. En was het vanzelf helemaal weg na de bevalling.... Succes met deze rotkwaal!
Ik heb het ook regelmatig en heb er iets voor gekregen van de gyn. Werkt perfect, als het opkomt dan neem ik zo'n pil in en is het weer binnen no time weg.
Hier word het ook steeds erger! Rennies hielpen voorheen prima, alleen nu ook een stuk minder. Heb ook enorm last van valse lucht wat constant omhoog komt! Enorm vervelend, want het klinkt heel vies en kan t niet tegenhouden. Kan nooit meer lekker liggen of t maagzuur brand alweer tot mn keel er enorm pijn van doet. Zucht! En dan moet ik nog heel wat weekjes.
als het zo erg is naar de huisarts en je mag omprazol ervoor. 1 maal daags een capsule. ( je kunt het ook wel bij de drogist halen maar dan heb je alleen een lage dosering die misschien niet genoeg is)
Ik had ook erg last van maagzuur, + wat de vk zei lag de baby bij mij ook erg hoog kwam ook door darmproblemen. Als ik vooral had gewerkt (zorg) moest ik er zelfs van spugen begin zwangerschap. Ik heb nu antagel kun je bij de apotheek kopen voor ongv 7 euro en ik vind het wondermiddel tot nu toe. Gebruik het nu 2 maand en ben nu 20 week zwanger, Rennie hielpen bij mij niet, proberen waard?? het is ook niet heel vies.
ik heb gastilox kauwtabletten, kun je gewoon halen bij de apotheek. je hebt dit ook in vloeibare vorm, maar daar moest ik van overgeven
Die gastilox heb ik nu ook gehaald, ik kan ook niet tegen die drankjes zo vies !! als ik er al niet van moet overgeven krijg ik in ieder geval al de neiging als ik er naar kijk. Ik hoop dt dit beter helpt we wachten het even af.
Hier ook verschrikkelijk last van maagzuur. Ik heb het ooit zo erg dat ik ervan moet overgeven Ik heb ook al van alles geprobeerd maar niks helpt. Melk drinken helpt bij mij even, en een pepermuntje helpt ook nog wel. Maar het werkt allemaal maar even. Bij de zwangerschap van mijn dochter werkte antagel heel erg goed. Nu dus ook niet meer. Dus ik drink nu maar wat melk en af en toe een pepermuntje. Maar het is echt niet fijn.
Hier ook behoorlijk last van maagzuur, maar als ik goed oplet met wat ik eet en drink is het een stuk minder. Wat ik doe is vaker per dag kleine beetjes eten, geen vruchtensappen (zeker niet in de ochtend), niet te gekruid meer eten en geen zure dingen. Mocht ik dan toch maagzuur hebben dan drink ik cola of aardbeienranja, neem ik een pakje droge crackertjes (van die dubbele toastjes die je doormidden moet breken), 2-3 hapjes vla (meer daar krijg ik maagzuur van) en wat ook goed werkt is de room van een magnum... maar das wel erg slecht voor de lijn dus probeer ik niet altijd te doen! Hopelijk hebben jullie hier iets aan. Zelf ben ik geen voorstander van bijvoorbeeld rennies! Dan zou ik eerder naar de huisarts gaan voor een receptje omeprazol idd!
Bah ik weet het nog, was het ook helemaal zat toen. 24 uur lang had ik het op sommige dagen. Maar die vloeibare rennie helpt een beetje!
Voor omeprazol heb je geen recept nodig, kan je gewoon bij de drogist halen (is wrs goedkoper: kruidvat eigen merk is 5 euro voor 14x10 mg, doe je 1-2 wk mee afhankelijk van of je 10 of 20 mg/dag gebruikt, mag allebei)