Maagzuur...blehhh

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ellis2014, 29 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dan ga ik dat morgen meteen kopen want als het zo doorgaat dan komt er van slapen weinig terecht bah :(

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Herkenbaar probleem.

Las dat iemand pepermunt gebruikt. Gisteren toevallig gelezen dag pepermunt juist je maagklepje makkelijker doet openen dus dat je er dan dus meer last van gaat krijgen.

Ik gebruik nu rennies, maar helaas klopt niet wat zij zeggen in de reclames op tv: 'zet overtollig maagzuur om in water'.
    Het schijnt al je maagzuur om te zetten in water en dat is slecht voor je gezondheid en veroorzaakt juist nog meer maagzuur.... Aaaghhh!!

Ik ga volgende week aan m'n gyn vragen wat ik het beste kan gaan doen want afgelopen nacht moest ik bijna overgeven van de maagzuur. Het prut liep al m'n mond in... Yak!!!!
    Aaghhhh!!

3. Stamp

Stamp Lid

9 mei 2014
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo vervelend maagzuur, hier al vanaf week 5 :(.

Geen koffie, frisdrank, zure dranken als sinaasappelsap.
    Op je linker zij liggen, beetje schuin.
    En ik heb bij apotheek iets gehaald, helpt redelijk.
    En droge crackers, soepstengels en toast helpen overdag.

Sterkte.

4. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Hier ook ontzettend last ervan, als ik het heb.. Niet elke dag dus.
    Ik heb van de huisarts Omeprazol 20mg voorgeschreven gekregen, neem ze alleen als ik er last van heb en over het algemeen werken ze goed.. Moet wel op tijd innemen als ik het voel aankomen anders heeft het geen zin meer.

Maar goed, als je lichaam even goed bezig is en je hebt zoveel maagzuur dan denk ik niet dat er iets is wat helpt! Lig soms s' nachts in bed en het doet gewoon pijn, moet er regelmatig ook van overgeven.

Baby ligt hier al ingedaald, weliswaar los in het bekken maar het zou dus minder moeten zijn. Denk dat het puur een hormonen kwestie is want hier ook al vanaf het prille begin last ervan.

5. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Ik ging altijd op mijn linkerzij liggen en at niets meer na het avondeten.

6. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Wat bij mij helpt!? Geen melkproducten, geen vettigheid, geen chocolade, geen fruit.. Pffff en dit al een behoorlijke poos. Heb het zuur tot overgeven aan toe!!

7. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even n.a.v. het hoeveel weet jij van je eten topic. Omeprazol zit dus in een omhulsel van gelatine, helaas dus geen optie als je vegetarier bent.

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nou ja, gelukkig ben ik geen vegetariër.:D

Deel Deze Pagina