Hey, Mijn dochter wilt bijna niet meer drinken, en t word nu zo weinig, dat ik me toch wel zorgen begin te maken. haar schema: 8.00 fles 180/6 (hier drinkt ze tussen de 30/50 cc) Boterham naast de ochtendfles (droog, hier speelt/eet ze mee) 9.30 slapen. 11.30 fles 180/6 (hier drinkt ze 90 cc van) boterham met vleeswaren (gaat bijna op) (brood/fles andersom heeft geen nut) 13.30 slapen. 15.00 fruithap/koekje/sap (sap drinkt ze niet, ik bied water/thee/sap aan) (eten gaat wel op) 17.30 groente/danoontje (gaat op) Uurtje slapen. 20.00 avondfles 180/6 deze drinkt ze of helemaal niet, of sowieso minder dan de helft. Na de avondfles naar bed, en dan slaapt ze tot 7.45 / 8.00 Ze krijgt naar mijn idee echt te weinig drinken binnen, ik kan haar niet dwingen te drinken. Maar heeft iemand nog ideeën? tuitbeker/fles/gewone beker...koud/warm/lauw..pap...andere tijdstippen allemaal al geprobeerd. Mijn dochter is niet ziek, geen koorts, plast goed, urine stinkt niet (bo) is vrolijk en energiek... liefs DA
Ik zou minder voedingsmomenten inlassen. Ze moet nu nog rond de 500 cc drinken en daar komt ze niet aan (de mijne heeft dit ook hoor, kan gebeuren). Wat wij deden en dit op aanraden van de KA is voeding beperken tot 4x per dag en de fles geven zonder iets bij. Dat is te zeggen: 8u: fles 12u: fruit + yoghurt of fruit + brood 16u: groentehap 20u: fles Niets tussendoor geven was het advies, dat is niet nodig en vult de maag en zorgt dat ze minder goed hun fles gaan drinken. Je kan wel proberen tussendoor eens met een tuitbeker of zo water aan te bieden. Maar als de flessen leeg gaan is dat in principe voldoende.
Die 500 cc is volgens mijn cb niet meer heilig. Mijn dochter is 9 maanden maar drinkt vanaf ruim 7 maanden al nauwelijks haar melkflessen meer. De ochtendfles van 180/6 gaat er aardig in (soms laat ze wat staan) maar de avond fles nog niet de helft. Zij krijgt dus met flessen al een tijdje Max 300 cc in. Ik geef haar in de middag yoghurt. Zo krijgt ze toch voldoende zuivel binnen. Je kunt het er niet inproppen toch. Ze eet daarnaast heel goed, en drinkt sap. Ik maak me er dus niet druk om. Je kunt het niet dwingen!
Ja, maar zelfs na een hele nacht, drinkt ze de ochtend fles niet. T lijkt me dat ze dan toch wel honger moet hebben. Vandaag heb ik tussendoor niks gegeven en gewoon eerst een fles ipv brood, maar deze wou ze ook niet, dus uiteindelijk maar brood gegeven. snap er niks van.
Nee je kunt het idd niet dwingen, Ik zou al veel geruster zijn als ze tussendoor wat sap, thee of water zou accepteren.
Ik zou echt gewoon alleen de fles aanbieden. Wil ze die niet, dan 1 of 2 uur later weer aanbieden. Dat hebben ze mij aangeraden en werkt hier goed. De 2 flessen gaan leeg sinds ik dat doe.
Ik wil je tips geven maar die heb ik niet. Hier maandenlang dat probleem gehad, vanaf een maand of 6, dronk veel te weinig melk. Vooral de laatste fles ging niet. Hij dronk alleen maar redelijk als we bezoek hadden Toen hij 9 maanden was volgens mij zeiden ze bij het cb dat het niet meer zo erg was en net toen begon hij weer meer melk te drinken Wat wel soms hielp was een soort smoothie maken. Melk en banaan in de blender. Of al wandelend de fles geven maar of dat goed is? Nu drinkt hij goed maar als papa er is laat hij nog de helft staan en gaan die glinsteroogjes richting papa want dan gaat papa hem al wandelend de fles geven,... Maar als ze niks drinken moet je toch iets he. Papjes lustte hij ook niet.
Haha apart dat hij wel dronk als er visite was. Hier de avondfles redelijk gedronken nu, 140 cc gedronken, dus dat is heel wat.
Bekend probleem hier. Dochter stopte bij een half jaar zo ongeveer met drinken. Je kunt yoghurt geven, dat ging hier wel goed. Fruithapjes, groente... Vocht is vocht. En wie weet vindt ze een rietjesbeker wel interessant? Die van de hema zijn makkelijk voor hele kleintjes.
Ja, fruit, groente, toetje enz. gaat allemaal goed en op. Heb tuitbeker, fles en idd met een rietje al geprobeerd, ben t nu steeds een beetje met een gewone beker in haar mondje aan t gieten, dat vind ze dan weer wel interessant.
Uit jouw beker laten drinken? Dat werkt hier ook ook nog weleens. "Kijk mij nou drinken uit mijn beker, wil jij ook een slokje uit mama's beker?" En er dan een dolletje van maken als ze ja zeiden. Maar weet niet of jouw kindje dat al snapt
Dat is allemaal ook vocht, dus maak je niet al te veel zorgen. Hier begonnen met de Difrax-oefenbeker. Dat ging al heel snel vrij goed met hulp.
Ze krijgt ook af en toe een slokje uit mijn beker, alleen gaat ze meteen bijten op het glas en aangezien ze al 6 tanden heeft. Maar een eigen plastic beker vind ze ook interessant. Vanmorgen bijna de fles leeg! JEEJ! zal niet te hard juichen, misschien was t een ''foutje''.
Leuk dat ze vanochtend goed heeft gedronken! Dan maak je je de rest van de dag er iets minder zorgen om he want ze heeft dan toch al 1 flesje goed gedronken. Hoe ging het de rest van de dag?
Wat ik deed was een beetje laten gaan in fruit zit ook vocht hij kreeg ook danoontje melk product en op brood gaf ik dan boter met kaas of alleen boter. Krijgt hij melk product binnen en vocht. Flessen heeft hij nu zelf afgebouwd naar 1fles. Tussendoor flessen met een drupje roosvicee en dat drinkt hij ook.. Is thee geen optie?
Vandaag ging het gelukkig goed! niet alles opgedronken, maar ik ben zeer tevreden voor vandaag! Hoop dat ze zo door gaat! Ze is ook flink met tanden bezig geweest en voor nu zijn alle 4 de tandjes goed door. Misschien heeft het daaraan gelegen?