maagzuur elke avond

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bar, 4 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    ja ook, dat doe ik dus ook allang niet meer, blaast me ook heel erg op, letterlijk hahaha :)

2. saartje7

saartje7 Bekend lid

29 okt 2006
    928
    0
    0
    schrijfster
    6th of October City, Egypte
    ik heb al vanaf dag 1 brandend maagzuur! :evil: :evil: altijd maar zuur in mn keel, alsof ik altijd kots in mn slokdarm heb.. ik heb ook maar 1 keer overgegeven in de eerste 3 maanden, en ben altijd al een moeilijke overgever geweest, dus mss ligt het daar wel aan..

zelfs 1 SLOK WATER geeft me brandend maagzuur :evil: ik slaap en sta op ermee.. kussen omhoog helpt geen bal, goed overeind zitten wel, maar ja, je kan toch niet zittend slapen?

niets helpt (ik heb alles geprobeerd) behalve Rennies (of medicijnen die erop lijken). ik heb altijd een pakje bij me (ik verwacht dat het nog erger wordt, ben pas 18 weken) en 's avonds moet ik er zeker 1 nemen.. het is wel zo dat een pepermuntje bij licht zuur even verlicht, maar haalt het zeker niet weg..

Rennies kunnen alleen kwaad als je een probleem hebt met je nieren. je kunt er zelfs, als je echt last hebt, 1 kauwen en daarna nog 1 opzuigen (als je zuigrennenies hebt).. echt geen probleem hoor!

en logischerwijs heb je ws meer last als je iets vets hebt gegeten, maar bij mij maakt het niet meer uit. alles geeft me het zuur :(

suc6 meid, ik weet wat je voelt :(

3. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ook ik heb al weeeeken vreselijk last van maagzuur, eigenlijk de hele dag door maar s avonds nog het ergste. het staat me s avonds ook vaak letterlijk in de mond! :( en ook ik krijg maagzuur van werkelijk alles, van een broodje tot water aan toe, echt alles... totaal niet in te schatten wanneer wat het heel erg gaat maken.
    van de verloskundige mag ik 6x per dag 1 of 2 rennies of maalox (ik vind die zelf prettiger dan rennies, ik word nog misselijker van die sterke rennie smaak) nemen en ik mocht er van haar absoluut niet aan twijfelen dat het schadelijk voor ukkie zou zijn want dan zou ze me nooit zeggen dat ik er zoveel hebben mag....
    ze zei dat het absoluut geen kwaad kon!

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

@ Jalea :dat had ik ook, van Rennie's werd ik nog misselijker, daarom ben ik op de Maalox overgegaan en die hielpen mij ook veel beter dan Rennie's !

5. Dapi

Dapi Lid

22 mei 2006
    99
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik heb ook erg veel last van maagzuur, dat ik er gewoon gek van wordt. Lig er snacht zelf uren wakker van. Overdag gaat het wel, maar als je wil slapen en het gaat niet, dat is erg vervelend. Helaas kan ik mijn matras niet hoger leggen, want we hebben een waterbed, dus moet het met kussens proberen.

Als je maagzuur hebt, kun je trouwens beter op je linkerzij liggen dan je rechter. Dat heeft mijn VK en fysio verteld. Of op je rug natuurlijk, maar dat is met instabile bekken ook weer niet goed.

Ik heb trouwens Gaviscon voor het maagzuur en dat werkt ook wel.
    Wissel het af met rennie's.

6. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Saartje: Bij mij was het rond de 20 weken het ergst. Ik zou toch niet blijven lopen met iedere keer maagzuur, terwijl je rennies op zak hebt!

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ja ik sliep ook altijd op de linkerzij, rechterzij kwam het gelijk opzetten!

8. Niet meer actief

Gaviscon is voor mij de oplossing...
    Dit geven ze trouwens ook in het ziekenhuis als je daar bent opgenomen....
    Moet je wel die met de smaak anijs (is er ook met permunt ieks) nemen en je kan het gewoon bij de drogist of apotheek halen..

Gr Sas

9. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Ik gebruik gaviscon, is een fles en helpt heel goed. Hier raden ze het af om rennie in te nemen voor een lange periode, zoals bij de zwangerschap.

Grtz x

10. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Mij is ook afgeraden Rennies te nemen omdat het voor langere periode niet goed is. Ik kreeg Antagel, kan je gewoon bij de drogist halen. Werkt bij mij redelijk. Moet wel goed opletten wat ik eet. Niet te pittig en vette zooi is funest. (Maar zo lekker :) :) :) )

Voor mij geen koolzuur, koffie, thee en sapjes waar sinaasappel e.d. inzit.

In het begin werkte vanillevla bij mij goed maar dat werkt nu niet meer.

11. Niet meer actief

Ik neem ReglaPH, werkt perfect!

12. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik heb ook al vanaf het begin last van maagzuur en de rennies helpen niet meer. Wat mij wel helpt: Een flinke mok ijskoude melk! Lekker en dan is het weg!

Gr Otje

13. fenniet23

fenniet23 Actief lid

22 jul 2006
    405
    0
    0
    Receptioniste
    Meppel
    Ik heb er al vanaf het begin last van. En toen heb ik bij de apotheek Antagel gehaald. Helpt erg goed! En overdag neem ik gewoon Rennie. Heb het wel aan de VK gevraagd maar die zei dat het geen enkel probleem is om die overdag te slikken.
    Ik weet wel dat het ontzettend vervelend is.

Dikke Kus Fennita

14. saartje7

saartje7 Bekend lid

29 okt 2006
    928
    0
    0
    schrijfster
    6th of October City, Egypte
    doe ik ook niet ;) Rennie heeft een goede klant aan mij! maar het helpt maar voor een bepaalde tijd en ik ga er dus geen 16 per dag nemen (lijkt me ook niet goed).. dus het verlicht wel maar verhelpen.. nee hoor :(

gisteren heb ik wel bewust iets geprobeerd wat ik me opeens herinnerde: idd op je linkerzij liggen ipv je rechter.. en dat hielp vrij goed! ik merkte heel duidelijk verschil (ik ben een rechterzij-slaper).. op mn rug is vreselijk, dan voel ik het zuur al naar mn keel lopen, maar op de linkerzij was het allerbeste.. dus dames, ook maar eens uitproberen dan!

15. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Een goed middeltje dat de VK mij adviseerde is "Gaviscon" te verkrijgen als drankje of tabletjes.
    Vervelend hè? Ik moet ook elke avond wat van dat spul innemen, anders is het niet te harden... :(

16. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    meisjes neem toch een zak wijngums mee :)

ik ben al 20 jaar maagpatient en dat helpt mij prima

ook tijdens mijn zwangerschap had ik giga last
    normaal gebruikte ik mijn medicatie maar losec mag je niet slikken tijdens je zwangerschap

mij hielpen wijngum prima en nog
    daarbij erg lekker ;)

en je kan van maagzuur tijdens je zwangerschap "geen" maagzweer krijgen als je normaal geen last heb van je maag

ben je al maagpatient dan kan het maagzuur wel een zweertje veroorzaken ivm het invreten van het maagzuur

maar een maagzweer wordt meestal veroorzaakt door een bacterie in je maag

heb er al 3 gehad en een bloeding :( dus wees niet bang dat je van dat beetje maagzuur een zweer krijgt :)

succes meisjes

17. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Mmmmmmmm wijngums. Dat is een lekker medicijn. Ik ga straks boodschappen doen gooi gelijk een zakje erbij.

18. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    hmm goed idee ;)

19. kimmie4

kimmie4 Lid

11 apr 2006
    31
    0
    0
    tip
    ga naar de apotheek en koop regla of je het zo schrijf geen idee maar je spreek het wel zo uit heb het ook gedaan veel beter is ook voor zwangerschap oja je heb tabletten maar neem vloeibaar werkt veel sneller en smaak naar mind ik had bij renies een uur later er weer last van

liefs kimmie

20. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    ga lekker aan de kamillethee.. ;)
    k heb altijd die van zonnatura (supermarkt)
    t is niet zo erg lekker in t begin,
    maar het werkt uitstekend !
    je mag er zoveel van drinken als je wilt, dat kan geen kwaad,
    het is rustgevend voor je maag.

Deel Deze Pagina