Ik ben sinds zaterdag erachter dat ik een blaasontsteking heb. Daarvoor was ik op vakantie en had ik er al last van, maar dacht dat het wat anders was. Ik liep er zeker al 1,5 week mee voordat ik erachter kwam. Nu heb ik antibiotica. Alles gaat goed nu, maar ik las dat er kans is op vroeggeboorte als je lang met een ontsteking loopt. Is dit bij iemand bekend. Wie heeft hier ook mee te maken gehad? Ik zou eigenlijk rond week 30 nog op vakantie gaan met het vliegtuig en dan week 31 terugkomen, maar weet niet zo zeker op dat nu nog verrstqndig is. Ik lees op internet dat er toch mensen zijn die blaasontstekingen hebben gehad dat ze eerder Ijn bevallen en al rond week 29 ontsluitingen kregen.
Als de blaasontsteking behandeld is en wegblijft is die kans volgens mij gewoon weer net zo groot of klein als ie was. Vraag het voor de zekerheid anders even aan je verloskundige! Vroeggeboorte is vooral bij onbehandelde infecties.
Ik dacht dat het vooral om de koorts ging. Als je (hoge) koorts hebt, dan kan je lichaam denken dat de kleine beter af is buiten de buik. En begint de bevalling. Dus als je daar koorts krijgt, moet je wel even langs een arts.
Koorts is inderdaad een factor, maar een ontstoken blaas geeft prikkels aan de baarmoeder waardoor je inderdaad weëen kan krijgen als dit niet wordt behandeld. Maar indien je nu behandeld wordt, gaan die weëen niet meer komen hoor. Het is niet dat ze achteraf nog komen, is op het moment van de ontsteking zelf. Als alles nu goed gaat, blijft het zo , geen zorgen maken dus....
Weer wat geleerd Karine Maar wel proberen te voorkomen dat er een nieuwe blaasontsteking komt. Ook op vakantie goed drinken..