Goedenmorgen dames Ik kom regelmatig een schema tegen hoe kindertjes slapen en eten. Maar wat ik me afvraag, gaat alles er volgens de schema in? Hier bijvoorbeeld met fruit, de ene dag gaat er 200 gram in maar de andere dag maar 100 (ongeveer, meestal doe ik vers en weeg ik het niet). Net zoals een soepstengel bv, er wordt hier veel aan gesabbeld, maar ook gespeeld zoals op de grond gooien. Eten ze bij jullie een hele soepstengel of liga koekje? 200 gram warm eten gaat er hier nog echt niet in. Als ik alles zo lees heb ik echt het gevoel dat ik de enige ben.
Ha, ha, Nee hoor, je bent niet de enige. Hier gaat ook altijd lang niet alles op, alleen het warm eten gaat er meestal wel helemaal in. ongeveer 200gr. (ik weeg het niet). Het fuithapje wisselt enorm, ene keer 2 hapjes en de andere keer een hele banaan ofzo. Ik geef haar in de middag een rijstewafel en ik denk dat ze daar misschien werkelijk 1/4 van binnen krijgt, de rest zit of op haar kleren geplakt of de hond is de gelukkige. Ik heb trouwens wel eens een soepstengel gegeven, maar ik vind die dingen dood eng, ze hapte er een keer een stuk af en stikte er zowat in, dus die geef ik (nog niet).
Nou gelukkig maar, hihihi. Ik vind een soepstengel ook best eng hoor, maar een rijstewafel wil hij niet (heb het ook nog maar een keer geprobeerd, zal het vanmiddag weer proberen) smeer je ook wat op de rijstewafel? Liga koekje vind hij heeel lekker, maar vind ik eigenlijk zonde van het geld want de helft gooi ik weg. Vind het qua eten allemaal spannend hoor met die stukjes, gisteren een stuk gekookte wortel gegeven, ben zo bang dat het in zijn keeltje schiet
Hier gaat alles wel schoon op.. maar ik heb dan ook een veelvraatje.. Stengels en zo geef ik ook niet, hij breekt hele stukken af en dan in zn mond.. hij stikt er bijna in..
Fae verslikt zich juistin de rijstwafel.. brrr... Brood korstje gaan perfect, ik zie haar amper kauwen ofzo, maar het gaat goed. Maar oke on topic: Hier is het ook heel wisselend. Vooral fruit wisselt enorm. Groente gaat meestal wel beter. Maar dat is dus ook de reden dat ik het zelf klaar maak, ik vind het zo zonde om een potje van bijna een euro weg te gooien omdat ze maar 2 hapjes opheeft.
Anders geef je een half koekje en de volgende dag de andere helft? Ik smeer trouwens niets op de rijstwafel. Hele stukjes vind ik ook eng hoor, Wij pureren al het fruit/groente, in de loop van de tijd steeds grover. Ik en (vooral mijn man) is er behoorlijk op tegen om hele stukken fruit/groente te geven, ik heb het wel eens geprobeerd hoor, een paar dagen geleden nog een reepje peer, maar het bleef weer in haar keel hangen en ze liep helemaal paars aan, evenals een keer in een soepstengel. Toen was het moment dat ik dacht; nee, dit doen we dus niet meer... Ik heb al genoeg nare verhalen in mijn omgeving gehoord dat het niet goed afliep. Brrr..
Gelukkig ben ik hier niet de enige Mijn zoontje heeft er ook het geduld niet voor hoor, hihihi. Na wat hapjes is zijn aandacht helemaal afgeleid naar de katten bijvoorbeeld. Athina: Hoe gaat het met je? Lang niet gesproken. Een broodkorstje heb ik ook een keer gegeven, ik dacht: kan hij lekker op sabbelen, maar ik schrok me rot, hij propte het hele ding helemaal in zijn mondje was net op tijd om het eruit te pulken, hihihi. En het probleem van een koekje en dergelijk is dat ze op een gegeven moment klein zijn zodat het helemaal in zijn mondje kan, hoe doen jullie dat dan? Het laatste weggooien? En wat doen jullie als ze zich verslikken eigenlijk? Het is allemaal wat
hier precies zo, rijstwafel verslikt hij zich in en het liga koekje gaat maar voor de helft op. IK vroeg me eigenlijk af wat een kindje van 7 maanden nou allemaal wel mag eten. Het groentehapje wordt hier langzakerhand zo eentonig. spruitjes,broccoli,bloemkool,worteltjes,aardappel,doperwten, verder kom ik eigenlijk niet. iemand misschien idee'tjes? of recepten? groetjes