tips om niet te laten merken dat je zwanger bent

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marie26, 27 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Meiden, ik ben op zoek naar tips om niet te laten merken dat ik zwanger ben. Binnenkort krijgen we namelijk kennissen op bezoek die ik het absoluut nog niet wil vertellen, maar als ik geen wijntje drink valt dat meteen op en weet ik al wat ze gaan denken...
    Iemand dus tips?

groetjes Marie

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Euh....druivensap?

3. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Precies, zelf inschenken in de keuken. Maltbier in een glas uitschenken kan ook nog. Of faken dat je hoofdpijn hebt en daarom niet drinkt.
    Buiten de deur kan je mooi doen alsof je de BOB bent!

4. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Zeggen dat je een kater hebt omdat je de avond ervoor teveel had gedronken....

5. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Begin meteen als ze binnen komen over dat griepje waar je bijna overheen bent maar nog iets wat last van hebt. Je voelt je nog een beetje gammel erdoor en ach griep heerst op het moment he ;)

In ieder geval veel succes met het niet laten merken

6. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Je kan ook zeggen dat je een zware pijnstiller tegen je hoofdpijn hebt genomen en je daarom geen alcohol wilt drinken?

7. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    of zeg gewoon dat je aan de antibiotica zit vanwege een blaasontsteking
    en daar mag je geen alcohol bij drinken

8. Jolee

Jolee Lid

23 mei 2007
    15
    0
    0
    Gewoon zeggen dat je niet lekker bent en daroom geen zin in alcohol hebt.

Succes Jolee

9. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Zelf schonk ik gewoon een klein beetje wijn in m'n glas, zette dat af en toe aan m'n mond maar zonder te drinken. En zorgen dat je zelf de glazen bijschenkt! Niemand die het opviel dat er na de maaltijd nog net zoveel in m'n glas zat als bij het begin.

Die antibiotica-smoes heb ik ook wel eens gebruikt ja - en niet eens gelogen, had ook medicijnen maar daar mocht je best bij drinken ;).

Veel plezier! Neeke

10. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Tja ik zou gewoon zeggen dat je geen zin hebt... Is ook niet gelogen...

11. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Toen ik zwanger was :cry: zorge ik ervoor dat ik altijd drinken inschonk als we visite hadden was op mijn verjaardag dus heel de familie zat er en ik drink normaal een wit wijntje of zo en schonk toen gewoon voor mezelf wittedruivensap in. ;)

12. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik heb al bijna 9 weken antibiothica voor een voorhoofdholte ontslteking (daarom rook en drink ik niet) hahahaha. En laat je man het onderwerp aansnijden zo van: "wat wil jij? Zeker geen alcohol vanwege die mediciijnen...." Ik heb de smoes van een kater van de dag ervoor ook gebruikt en de BOB smoes.
    Ik geloof niet dat heel erg veel mensen er zijn ingetrapt bij mij (meesten weten dat ik graag weer zwanger word na mijn mk in sept. en dat ik ookal heb ik een kater toch wel 1 glaasje wijn neem en mijn man rijdt altijd!), maar dat zullen we over een week of wat zien als we het aan de betreffende mensen gaan vertellen....

13. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    zeg dat je een kuurtje pillen hebt voor 1 week omdat je kalknagels aan je tenen hebt en daar mag je geen alcohol bij drinken omdat die pillen best heftig zijn voor je lever.
    Toevallig heeft mn middelste zoon vorige week zo'n kuurtje gehad, zodoende weet ik dit

14. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    - gewoon niks zeggen
    - zeggen dat je even geen zin hebt
    - zeggen dat je de volgende ochtend vroeg plannen hebt
    - zeggen dan je een sapkuur doet (maar dan ook niks lekkers te eten nemen...)
    - zeggen dat je eventueel nog moet rijden naar... (je zus die moet bevallen, je ouders die iets van je nodig hebben etc etc)

Maar goed, ik neem aan dat je dat avondje inmiddels al hebt gehad.

15. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Je hoeft toch niet altijd standaard te drinken. Ik drink normaal ook meestal wijn, maar laat ook wel eens een avond een glaasje staan. Nog nooit heeft niemand gevraagd heeft of ik zwanger was als ik een keer een avond niet dronk.. Dat kwam pas toen ze een buik zagen.
    Dus volgens mij hoef je absoluut geen smoes te bedenken.

Groetjes, Mayke

16. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    zeg dat je probeert af te vallen en alcohol is funest voor je dieet

17. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Wat bij mij perfect werkte. Dubbelfris (die met perzik en appel?) lijkt exact op witte wijn. Viel totaal niet op :D :D :D

18. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    waarom zou dat op moeten vallen? en waarom is het vreemd als je geen alcohol drinkt?
    Ik doe geen moeite om smoesjes te verzinnen en heb er nog geen opmerkingen over gehad...

19. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Rode aanmaaklimonade lijkt verdacht veel op rosé!

Amber

20. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Ik zei dan dat ik zin had in rum/cola in plaats van wijn. En dan pakte ik natuurlijk gewoon alleen cola.

Deel Deze Pagina