Meiden, ik ben op zoek naar tips om niet te laten merken dat ik zwanger ben. Binnenkort krijgen we namelijk kennissen op bezoek die ik het absoluut nog niet wil vertellen, maar als ik geen wijntje drink valt dat meteen op en weet ik al wat ze gaan denken... Iemand dus tips? groetjes Marie
Precies, zelf inschenken in de keuken. Maltbier in een glas uitschenken kan ook nog. Of faken dat je hoofdpijn hebt en daarom niet drinkt. Buiten de deur kan je mooi doen alsof je de BOB bent!
Begin meteen als ze binnen komen over dat griepje waar je bijna overheen bent maar nog iets wat last van hebt. Je voelt je nog een beetje gammel erdoor en ach griep heerst op het moment he In ieder geval veel succes met het niet laten merken
Je kan ook zeggen dat je een zware pijnstiller tegen je hoofdpijn hebt genomen en je daarom geen alcohol wilt drinken?
of zeg gewoon dat je aan de antibiotica zit vanwege een blaasontsteking en daar mag je geen alcohol bij drinken
Zelf schonk ik gewoon een klein beetje wijn in m'n glas, zette dat af en toe aan m'n mond maar zonder te drinken. En zorgen dat je zelf de glazen bijschenkt! Niemand die het opviel dat er na de maaltijd nog net zoveel in m'n glas zat als bij het begin. Die antibiotica-smoes heb ik ook wel eens gebruikt ja - en niet eens gelogen, had ook medicijnen maar daar mocht je best bij drinken . Veel plezier! Neeke
Toen ik zwanger was zorge ik ervoor dat ik altijd drinken inschonk als we visite hadden was op mijn verjaardag dus heel de familie zat er en ik drink normaal een wit wijntje of zo en schonk toen gewoon voor mezelf wittedruivensap in.
Ik heb al bijna 9 weken antibiothica voor een voorhoofdholte ontslteking (daarom rook en drink ik niet) hahahaha. En laat je man het onderwerp aansnijden zo van: "wat wil jij? Zeker geen alcohol vanwege die mediciijnen...." Ik heb de smoes van een kater van de dag ervoor ook gebruikt en de BOB smoes. Ik geloof niet dat heel erg veel mensen er zijn ingetrapt bij mij (meesten weten dat ik graag weer zwanger word na mijn mk in sept. en dat ik ookal heb ik een kater toch wel 1 glaasje wijn neem en mijn man rijdt altijd!), maar dat zullen we over een week of wat zien als we het aan de betreffende mensen gaan vertellen....
zeg dat je een kuurtje pillen hebt voor 1 week omdat je kalknagels aan je tenen hebt en daar mag je geen alcohol bij drinken omdat die pillen best heftig zijn voor je lever. Toevallig heeft mn middelste zoon vorige week zo'n kuurtje gehad, zodoende weet ik dit
- gewoon niks zeggen - zeggen dat je even geen zin hebt - zeggen dat je de volgende ochtend vroeg plannen hebt - zeggen dan je een sapkuur doet (maar dan ook niks lekkers te eten nemen...) - zeggen dat je eventueel nog moet rijden naar... (je zus die moet bevallen, je ouders die iets van je nodig hebben etc etc) Maar goed, ik neem aan dat je dat avondje inmiddels al hebt gehad.
Je hoeft toch niet altijd standaard te drinken. Ik drink normaal ook meestal wijn, maar laat ook wel eens een avond een glaasje staan. Nog nooit heeft niemand gevraagd heeft of ik zwanger was als ik een keer een avond niet dronk.. Dat kwam pas toen ze een buik zagen. Dus volgens mij hoef je absoluut geen smoes te bedenken. Groetjes, Mayke
Wat bij mij perfect werkte. Dubbelfris (die met perzik en appel?) lijkt exact op witte wijn. Viel totaal niet op
waarom zou dat op moeten vallen? en waarom is het vreemd als je geen alcohol drinkt? Ik doe geen moeite om smoesjes te verzinnen en heb er nog geen opmerkingen over gehad...
Ik zei dan dat ik zin had in rum/cola in plaats van wijn. En dan pakte ik natuurlijk gewoon alleen cola.