maagzuur en lucht....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door frummeltje31, 28 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hier precies andersom, gaviscon werkte bij mij niet langer dan 5 minuten, rennies precies lang genoeg om in slaap te vallen.

lust geen melk, maar ben wel persoonlijk verantwoordelijk voor de halve jaaromzet van nutricia chocomel, en fristi helpt ook wel..

2. Mecha

Mecha Niet meer actief

Heb mega last van lucht gewoon laten lopen hihi :D
    ennuh inderdaad af en toe een rennie .. k hoorde dat melk wel helpt maar tijdelijk veel water neutraliseerd beter .. dus een glas melk en dan twee glazen water??? tja graviscon is wat beter dan rennie maar je kan bijde proberen .. in het begin van me zwangerschap was ik heel blij met de rennie deflatine

3. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik heb er ook iedere dag last van, zo vanaf een uur of 3 a 4. 's Nachts gelukkig niet! (afkloppen). Maar ben er nu wel achter dat melk bij mij het beste werkt. En het goedkoopste. Ik at eerst wel 4 stuks Gaviscon per dag of antagel, kost me een half maandsalaris.... Nu 2 glazen melk per avond kost me zo'n 20 cent ofzo.

En als je geen melk lust, wekrt fristi ook wel, maar je wordt er wel dik van :D

4. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ow ik vind gaviscon zo vreselijk smerig he :(
    Net of je een stuk slijmerige zoute iets in je mond hebt. Ik ga er van overgeven :(

Moet zeggen dat de nieuwe Rennie duo ook wel goed werkt!

5. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Dat dik worden was ik toch al van plan... hihi

maar ga denk k ook maar eens fristi proberen, al die dingen eten is best duur idd!

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik had bij Isabella pas met 30 weken last van maagzuur en rennies hielpen prima.

Nu al vanaf 9 weken erg veel zuur aanvallen en vandaag erg veel lucht ook. Brrr

Wat ook erg lekker is en helpt ( en bevat geen vet en suiker) is een drinkyoghurt. Optimel bijvoorbeeld. Ik heb gewoon Albertheijn merk nu gehaald want ik drink nu wel een liter op een dag.

7. sanoo

sanoo Lid

12 sep 2007
    61
    2
    8
    Geef mij maar Rennie DUO. Is voor mij het enige wat helpt. Die gewone rennies werken niet. Die duo is best smerig omdat het een soort schuimt in je mond. Tip: kauw ze niet in 1 keer op maar zuig erop zodat het geleidelijk in je maag komt.
    Ik heb het soms zo zuur dat ik bijna moet overgeven maar met een rennie duo is het echt meteen weg! (tjeee lijk wel of ik aandelen heb van rennie haha soort reclame)

8. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    sanoo, misschien kan je ze promotie geld vragen?? ;)

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    De enige Rennie die mij echt helpt is Rennie DUO. Heel effectief. En helaas maar heel erg tijdelijk. Ik neem het zo min mogelijk, maar ik zit op slechte dagen toch wel aan 4 van die tabletten, zeker voor het slapen en soms s nachts als ik met een slok zuur in mijn mond wakker word.

In elk stadium heb ik wel op de een of andere manier een maag-iets gehad: tot 16 weken erg misselijk, toen eventjes normaal (wat een paradijs!), rond 21 weken opeens weer even een weekje misselijk/maagzuur, toen constant honger tot een week of 28, en nu zit mijn maag zowat in mijn keel en krijg ik bijna niks goed weg.

Niet leuk!

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Oh, ik bedoel dus AMEN!!! :D En ja, ze zijn echt ranzig bubbelend. Smaken nog naar mislukte kauwgombal ook, om het af te maken. Toch superspul. Van Gaviscon wordt het bij mij alleen maar erger, en dat vind ik nog ranziger.

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik kan mij voorlopig goed behelpen met King pepermuntjes...

Gisteren nog: gyros gegeten, vind ik heerlijk maar krijg er (ook als ik niet zwanger ben) het zuur van. King muntje in m'n mond opgezogen en voor het op was, was het over! ;)

12. tamaar

tamaar Actief lid

21 feb 2006
    111
    0
    0
    Bij mij helpt Antagel ook heel goed, heb ontzettend veel last van maagzuur, en dit helpt direct.

13. Anique

Anique Niet meer actief

Ja normale rennies werken voor mij prima... werken Rennies-duo ook tegen het lucht? Want van lucht heb ik ook wel veel last, telkens zit ik te boeren...

14. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    denk dat je dan het beste Rennie Deflatine kunt gebruiken.
    Dat is ook tegen lucht.

Deel Deze Pagina