ik doe al 2 weken niets anders dan braken.. snachts moet ik er zelfs mijn bed voor uit. zojuist heb ik weer huilend en spugend boven de wc gehangen , en ik weet het ff niet meer ik heb al 2 kindjes en bij hen was ik niet zo ziek... op een keer overgeven na , maar dat is logisch als je zwanger bent.... nu begin ik er zelf onder te lijden...want functioneer niet meer ben de gehele dag misselijk , heb buikpijn van het braken.. net ook wat bruinverlies maar denk dat dat door de kracht van het spugen komt..... kleine beetjes eten helpt niet pepermuntjes eventjes en de medicijnen van de dokter maken me nog meer suffer...maar houden het spugen niet tegen. heeft er iemand tips?
Sorry ik heb geen tips, maar wilde je even sterkte wensen, ik weet hoe je je voelt... Ik doe ook al tijdje niet meer functioneren en ben 4kg afgevallen. Trek op tijd aan de bel en pas op voor uitdroging!
geen tips...tis vreselijk. Probeer als je wat kunt eten dingen als bouillon te eten, dat is licht verteerbaar en ook al komt het er weer uit, het is wel heel goed voor je lijf. Ik heb ook weken op bouillon en mariakaakjes geleefd. Pas wel goed op voor uitdrogen, bel op tijd naar de vk voor je echt omvalt.
Zie ook dit topic voor lotgenoten: http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/148765-hyperemesis-gravidarum.html Zelf ook extreem misselijk geweest met veel overgeven. Heb twee maanden niet kunnen werken. Kon niet voor Aiden zorgen. Kon alleen maar op bed liggen en overgeven. Bleek op een gegeven moment ook een hoge ketonenwaarde te hebben, bijna opname ziekenhuis ivm uitdroging. Gynaecoloog adviseerde mij toen om elke 10 minuten een slokje water te nemen, niet meer en niet minder. Gelukkig heeft dit een ziekenhuisopname voorkomen. Verder at ik vochtrijk fruit zoals meloenen. Dit hield ik gelukkig wel binnen. Was binnen een paar weken tijd ook 5 kilo afgevallen. Het gaat nu, mede dankzij Emefasene, wat beter met mij, al lust ik nog steeds niet graag avondeten.
Ik zou terug gaan naar de huisarts voor andere medicijnen en een ketonencheck. Veel spugen en weinig drinken is echt een recept voor uitdroging.
ach meid, ik weet hoe je je voelt! hier hielp ook niets en ben in korte tijd veel afgevallen (bijna 10 kilo). toen ik de 2de keer in het zhs lag vanwege uitdroging heb ik een sonde gekregen. hoort je vast heel verschrikkelijk in de oren maar was echt een opluchting. doordat je steeds shotjes krijgt ben je niet meer zo misselijk en kun je in de nacht weer lekker slapen. ik hoop dat het bij jou niet nodig is en de misselijkheid snel afzakt!
dat geeft toch niets! je kan het beter eruit gooien dan dat je het opkropt. ik heb mezelf voor ogen gehouden dat ik het ergens voor doe (alleen vond ik dat ook wel moeilijk omdat je bij een eerste kindje verder geen idee hebt) en voor de rest over me heen laten komen. soms even huilen en dan weer verder. zonder de sonde kon ik helemaal niets, van boven naar beneden lopen was al teveel, toen ik de sonde had kon ik ook even weer naar de winkel enzo. dat hielp ook wel goed, even andere gedachtes. trok me trouwens nooit wat aan van starende blikken
weet precies hoe je je voelt, hier ook al 2 weken de hele dag rond om de pot/gootsteen en buiten alle bosjes die je maar tegen komt. ik heb nu zetpillen gekregen van de ha en ketonen check. de zetpillen helpen om de scherpe kant eraf e krijgen, maar na een paar uur is het weer mis. ik zit nu ruim 1,5 week thuis, en zou het niet kunnen opbrengen om mensen te verplegen. denk omjezelf hoor, en laat indd je ketonen na kijken. verder zitten en liggen en weinig doen. sterkte!
Ik? Ja, sinds 16 weken gaat het met mij gelukkig beter. Dacht in het begin dat het nooit weer over zou gaan. Heb zelfs geroepen dat "het (de zwangerschap dus) voor mij zo niet hoeft". Maar paar weken geleden ook een poging gedaan om van twee maal daags Emefasene naar eenmaal daags Emefasene (moest dat proberen van de gynaecoloog) te gaan. Binnen twee dagen lag ik weer plat in bed en moest ik weer flink overgeven. Voorlopig durf ik het niet meer aan om te minderen of stoppen met de Emefasene. Sinds 1 december werk ik weer (ik werk 16 uur per week overigens). Nu vrij tot 8 januari.
pfff ben gelukkig niet de enige... dat scheelt en geeft hoop..... vannacht was ook mijn jongste zoontje flink aan het spugen...dus dat heeft voor mijn maag weinig goeds gedaan. gelukkig is hij er zelf nu een stuk beterder onder. het helpt ook niet dat mijn partner me niet behadelt zoals het zou moeten. en in zijn eigen ikke wereldje leeft. heel mijn misselijkheid maakt hem erg boos. want ik klaag teveel en dat ik geen sex meer wil nu , helpt daar ook niet hard bij.... gister zat ik huilend aan de wc pot en hj loopt me straal voorbij......
Oh jeetje wat erg! Dat is echt zwaar lullig!! Sorry maar mijn man is een engel, hij is nu t huis aan t schoonmaken, zorgt voor me en troost me.. Heeft ookal een maand geen seks gehad, maar ik hoor hm niet... Denk niet dat je de kracht hebt op boos te worden, maar anders zou ik hm Ff flink de waarheid zeggen!!!!
Ik heb vanmorgen de huisarts weer gebeld. Gelukkig heb ik er niet zo'n last van als jij... ben ondertussen al wel een paar kilo afgevallen. Heb ook medicijnen gekregen, eerst emesafese, die hielp niet echt dus mag nu iets anders proberen (weet niet meer hoe het heet). Maar zij gaf als tip om sportdrankjes te drinken. Dat is ervoor gemaakt om snel door je lichaam opgenomen te worden. Dus als je het er dan na 10 min uitgooit is een groot deel al opgenomen zodat je toch wat energie binnenkrijgt. Verder idd opletten dat je genoeg vocht binnenkrijgt (liefst roosvicee oid, daar zitten ook suikers in die je meer geven dan alleen water). Opletten dat je genoeg blijft plassen, dat is een redelijke graadmeter of je genoeg drinkt. Sterkte meis!!
ik heb zojuist de huisarts weer aan de tel gehad, ben er nu ook flink duizelig bij. manlief even flink de wacht aangezet afgelopen week , en nu begint het kwartje te zakken bij meneer.,... pffff mannen he. ik probeer zoveel mogelijk mijn rust te vinden...dus optyd naar bed en uitslapen, en smiddags als het kan ook ene dutje.... wat slaapt bederft niet zei mijn moeder altyd...... en wat slaapt spuugt ook niet heb ik nu ondervonden xx
Oh meid wat een ellende ! ik heb 22 weken lang alles lopen uit kotsen! was zoveel afgevallen die weken ..... op van de een op de andere dag was het over. Ik had wel medicijnen van de arts gekregen domperidom als ik het echt niet hield mocht ik er eentje innemen en dat hielp heel goed. Sterkte ik weet hoe vreselijk het is.
Dames, ik begin een beetje wanhopig te worden! Wanneer wordt het eindelijk es beter??! Ik wil zo graag genieten van m'n zwangerschap... Had t me zo anders voorgesteld